לאחר 11 שנה ובעקבות משבר הקורונה: ליצמן יעזוב את משרד הבריאות?

זאת בעקבות הביקורת הנוקבת על ליצמן, בין היתר בטענות על ייבוש מערכת הבריאות מבחינה תקציבית בשנים האחרונות והעובדה שהוא עצמו לא הקפיד על כללי הממשלה בניסיונות מיגור הקורונה • מה יהיה תפקידו הבא בממשלה?

יעקב ליצמן / צילום: כדיה לוי
יעקב ליצמן / צילום: כדיה לוי

שר הבריאות יעקב ליצמן, שכיהן בתפקיד שר הבריאות במשך 11 שנה (למעט כשנה וחצי בתקופת כהונתה של יעל גרמן), עשוי לעזוב בקרוב את משרד הבריאות.

בחודשים האחרונים הופעל לחץ פוליטי כבר על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל הליכוד להזיז את ליצמן מן התפקיד, בין השאר לאחר ייבוש מערכת הבריאות מבחינה תקציבית בשנים האחרונות, העובדה שהוא עצמו לא הקפיד על הכללים של הממשלה בניסיונות למגר את נגיף הקורונה, וגם כאשר התבהר בשבועות האחרונים שמי שמתפקד בתור שר הבריאות של ישראל בפועל הוא מנכ״ל המשרד משה בר סימן טוב.

הדברים התדרדרו עד כדי כך שבשבת האחרונה (18 באפריל) הוציאו נתניהו ובר סימן טוב הצהרה לעיתונות בה הודיעו על הקלות בסגר הכללי, אך שר הבריאות ליצמן אשר שומר שבת, הפך ללא רלבנטי בתהליך קבלת ההחלטות, ובכל מקרה, לא נטל חלק בהצהרה.

עד לאחרונה סירב ליצמן לשמוע בכלל על האפשרות של עזיבת המשרד. מפלגת כחול לבן ביקשה את תיק הבריאות במסגרת המו"מ הפוליטי, אך ליצמן סירב בכל תוקף ונתניהו הציב את הנאמנות האישית בין שניהם מעל למו״מ הפוליטי.

כעת, סבורים בחסידות גור שהתיפקוד של ליצמן במשרד הממשלתי הזה הגיע לידי מיצוי וכי לא ניתן יהיה לשקם את מעמדו שם. קיימת ביקורת הולכת וגוברת בקרב רופאים בכירים בישראל בנוגע לתיפקודו.

בסביבת ליצמן שוקלים לחשב מסלול מחדש ולעבוד בתחום השיכון והבינוי, תוך הובלת מהלכי בנייה עבור הציבור החרדי.