ביה"ד: רשת 13 תעביר לעובדים את כל הנתונים על מצבה הכלכלי

העובדים טוענים כי הנהלת רשת העבירה להם מידע חלקי בלבד • ביה"ד לעבודה חייב את הנהלת הערוץ להעביר את יתר המידע לצורך השלמת הדוח שמכין מטעם העובדים פרופ' ירון זליכה

אולפן חדשות 13 / צילום: באדיבות חדשות 13
אולפן חדשות 13 / צילום: באדיבות חדשות 13

שופטת בית הדין לעבודה, דפנה חסון-זכריה, קיבלה את טענת עובדי חדשות 13 כי רשת העבירה להם מידע חלקי בלבד, וחייבה את הנהלת הערוץ להעביר את יתר המידע לצורך השלמת הדוח שמכין מטעם העובדים פרופ' ירון זליכה.

נזכיר כי במסגרת הסכמות בין העובדים להנהלת רשת סוכם כי ההנהלה תעביר את הנתונים לעובדים, כדי שיוכלו לגבש תוכנית חלופית לזאת של הנהלת רשת לבצע קיצוץ אגרסיבי של 35% בתקציב חברת החדשות. את הדוח שאמור להיות מוצג לחברי דירקטוריון רשת במסגרת שימוע שתקיים בנושא הקיצוץ המבוקש, מכין עבור העובדים פרופ' ירון זליכה.

בינתיים ממשיכים העובדים להיאבק בצעדים נוספים שמנסה ההנהלה להוביל במה שקשור לכוח-אדם. אמש הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בקשה שימנע מחברת החדשות להוציא לחל"ת כפויה את עובדי התכניות של רצועות אחר-הצהריים (התוכניות של מירי נבו ואלי אילדיס ותוכניתו של יעקב אילון) שהורדו מהאוויר לפני כשבועיים. בימים האחרונים התקיים משא-ומתן בסוגיית העובדים, אשר הסתיים לפני יומיים ולא הבשיל לכדי הסכמות.

בבסיס הבקשה לבית המשפט עומדת הטענה שההוצאה לחל"ת כפויה נוגדת את ההסכם הקיבוצי שנחתם לפני פחות מחודשיים, בו התחייבה ההנהלה להימנע מפיטורי צמצום עד יולי 2020. הוועד טוען כי העובדים יוצאו לחל"ת עד המועד בו ניתן לפטר אותם, ואז הם יפוטרו. מהלך כזה, לטענת העובדים, רומס את ההתחייבויות שניתנו בהסכם הקיבוצי ומרוקן אותן מתוכן. 

לדברי הוועד, "עדכנו את בית המשפט כי במסגרת המשא-ומתן על הוצאת עובדי התוכניות לחל"ת, חברת החדשות הבהירה לנו כי היא מפיקה את התוכניות הללו בעלות נמוכה משמעותית מזו שרשת או אחת מחברות ההפקה האחרות יכולות להפיק. המידע הזה חיזק את הטיעון שלנו שמאחורי החל"תים הללו לא עומדים שיקולים כלכליים גרידא, כפי שרשת מנסה לטעון, אלא ניסיון ציני לנצל את משבר הקורונה כדי לקחת מחברת החדשות תוכניות ולהחליש אותה, וכל זאת על גבנו ופרנסתנו".