הקלות נוספות בסגר החל ממוצאי שבת; מסתמן: הלימודים בכיתות א׳-ג׳ והקניונים יחזרו אחרי יום העצמאות

מספרות ומכוני יופי יוכלו לשוב לעבודה החל ממוצ"ש • גורמים שהיו שותפים לישיבת הממשלה אמרו כי מסתמן שב-3 למאי ייפתחו גם קניונים וייתכן גני ילדים וכיתות א' עד ג'

יציאה מהבית בימי קורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס
יציאה מהבית בימי קורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס

לפני שבוע במוצאי שבת אישרו שרי הממשלה הקלות בפתיחת עסקים במשק תוך שהם מציינים שימתינו שבועיים על לצעד המקל הבא, אולם כבר הבוקר, שישי, החליטה הממשלה לאפשר פתיחת עסקים נוספים.

מספרות ומכוני יופי יוכלו לשוב לעבודה החל ממוצ"ש, 25 באפריל. בנוסף חנויות ברחובות יורשו לפעולה חנויות במרכזי הקניות והקניונים עוד לא מורשים לפעול. כך למשל משרד הבריאות דורש כי יוחל על הטייק אווי הכלל החל על שאר בתי העסק לפיו תתאפשר כניסה לשני לקוחות בלבד לתוך עסק לכל קופה רושמת. גורמים שהיו שותפים לישיבת הממשלה אמרו כי מסתמן שב-3 למאי ייפתחו גם קניונים וייתכן גני ילדים וכיתות א' עד ג'. נתניהו ביקש לקיים דיון נפרד בסוגייה, ולכן הוחלט לא לקבל בינתיים החלטה סופית בנושא. עדיין לא נקבע תאריך יעד לפתיחתם של שווקים פתוחים, מסעדות, ובתי קפה.

במהלך הדיון דרש השר אופיר אקוניס להסיר את מגבלות הספורט האישי (עד 500 מטר) אך הדבר לא אושר. בנוסף, מסעדות יורשו למכור אך ללא סידורי ישיבה. חובת עטיית מסיכה במרחב הציבורי נותרה בעינה לרבות קנס בגובה 200 שקל אחרי אזהרה.

לקראת ההקלות הצפויות מודיעה חברת פרטנר על היערכות בימים האחרונים לקראת פתיחה של מרכזי שירות שנמצאים מחוץ למרכזים מסחריים וקניונים, עם אמצעי הסברה, מיגון וחיטוי בחנויות.