זה תאריך היעד לתחילת הסרת הסגר באיטליה; ומהן ההקלות הצפויות?

לפי הדיווחים, התוכנית ליציאה מהסגר במדינה האירופית שבה מגפת הקורונה גבתה את המספר הרב ביותר של קורבנות עד כה תתפרש על פני ארבעה שבועות • הלימודים לא צפויים להתחדש עד ספטמבר, וגם פה נותנים דגש על התחבורה הציבורית

חיטוי של שכונה ברומא, איטליה / צילום: Mauro Scrobogna/LaPresse, AP
חיטוי של שכונה ברומא, איטליה / צילום: Mauro Scrobogna/LaPresse, AP

איטליה, המדינה האירופית שבה מגפת הקורונה גבתה את המספר הרב ביותר של קורבנות עד כה, מתכננת לשוב לפעילות חלקית כבר בשבוע הבא.

חלקים מהמדינה היו בעוצר כבר מתחילת מרץ, הסגר נאכף בחלק מהמחוזות בצורה תקיפה, אך כעת - בעקבות המספרים היורדים של המתים - מתכוננת הממשלה במדינה להסיר חלק מההגבלות על העבודה והחיים הציבוריים בהדרגה, החל מיום שני ה-4 במאי.

תחום אחד שלא יחזור לפעילות בקרוב הוא הלימודים. כפי שהודלף בעבר, הלימודים בבתי הספר במדינה לא יתחדשו השנה, והם צפויים להתחדש רק בשנת הלימודים הבאה, שתתחיל בספטמבר. ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה אמר בראיון כי בשבוע הבא ישובו לפעילות סקטורים שונים - בדגש על כאלה המייצאים סחורה. החל מתאריך זה גם צפויות הקלות בהגבלות על יציאה מהבית ועל התקהלות, מה שצפוי לחדש את המסחר ברחובות ועבודות מסוימות.

גם איטליה שמה דגש מיוחד על התחבורה הציבורית, והעיתון "קוריירה דלה סרה" פרסם היום תמונות ראשונות של האופן שבו סומנו מקומות בתוך קרונות הרכבת התחתית של מילאנו, למשל, כך שיישמר מרחק של שני מטר בין נוסע לנוסע. אתמול נרשמו 415 קורבנות נוספים ביממה באיטליה, שבה סך המתים מהמחלה עומד על 26,384 בני אדם.

לפי הדיווחים, התוכנית ליציאה מהסגר באיטליה - המדינה שעד כה נמצאת בסגר הארוך ביותר באירופה - תתפרש על פני ארבעה שבועות. היא תכלול אישור הדרגתי ליציאה מהבית, פתיחת מוזיאונים בהגבלות מסוימות וקביעת מחיר מקסימום למסכות הגנה, אם כי לא ברור אם תהיה חובה ללבוש אותן במרחבים הציבוריים.

במקביל, נשקלת ההחלטה לאפשר למאות אלפי המחלימים במדינה לשאת אישור מיוחד לפיו כבר חלו, במיוחד לאור אזהרת ארגון הבריאות העולמי ש"טרם הוכח" שמי שחלו במחלה והחלימו אינם יכולים לחלות שוב. חלק מהרשויות המקומיות, כמו מילאנו, שוקלות לקבוע זמני התחלת עבודה שונים במשרדים שונים ובמקומות עבודה, כדי למנוע "שעות שיא" של תנועה צפופה של אנשים בתחבורה הציבורית.