ועידת מפלגת העבודה אישרה את ההסכם הקואליציוני עם כחול לבן

כ-64% מצירי המפלגה הצביעו בעד ההסכם • יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ יכהן כשר הכלכלה וח"כ איציק שמולי יכהן כשר הרווחה • אושר גם מהלך איחוד סיעות עם כחול לבן

עמיר פרץ ובני גנץ / צילום: אלעד מלכה
עמיר פרץ ובני גנץ / צילום: אלעד מלכה

ועידת מפלגת העבודה אישרה הלילה את ההסכם הקואליציוני בין העבודה לכחול לבן. על פי ההסכם, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ יכהן כשר הכלכלה, וח"כ איציק שמולי יכהן כשר הרווחה.

ההצבעה התרחשה במהלך שעות היום באופן דיגיטלי מבלי לכנס פיזית את ועידת המפלגה. מקרב 3,800 צירי המפלגה השתתפו 90.5%. כ-64% מצירי המפלגה הצביעו בעד ההסכם ו-36% היו נגד. בהצבעה אושר גם מהלך איחוד סיעות עם כחול לבן, מהלך שמשמעותו עשוי להיות סיום מעמדה של מפלגת העבודה כגוף עצמאי.

בראש קבוצת מתנגדי הכניסה לממשלה עמדה חברת הכנסת מרב מיכאלי. היא זכתה לגיבוי של חברת הכנסת לשעבר מיכל בירן. מיכאלי תיוותר בכנסת בעמדה בעייתית כאשר היא מסרבת להיות חלק ממשלת נתניהו אך אינה פורשת ממפלגת העבודה.

החלטת פרץ ושמולי להיכנס לממשלה מגיעה אחרי שנה ארוכה שבה טענו בכל דרך שהם יסרבו לשבת עם ראש ממשלה העומד למשפט. אולם משראו שחברי הכנסת בני גנץ וגבי אשכנזי מובילים מהלך לממשלת אחדות, נשברו השניים והחלו לעבוד על השתלבות בממשלה.