פורד צופה הפסד של יותר מ-5 מיליארד דולר ברבעון השני

הכנסות החברה ירדו ברבעון הראשון ב-15% • סמנכ"ל הכספים טים סטון: "יש ירידה משמעותית במכירות כלי הרכב"

ביל פורד/  צילום: איתן נדב
ביל פורד/ צילום: איתן נדב

יצרנית הרכב פורד, שפרסמה לפני כשבוע וחצי אזהרת רווח והכנסות, חשפה את התוצאות הרבעוניות המלאות. הן אינן שונות מהותית מהתוצאות הראשוניות, אך התחזית לרבעון השני מראה את המצב העגום שבו נמצאת תעשיית הרכב בשל משבר הקורונה. החברה צופה כי ברבעון השני יעמוד הרווח לפני הוצאות ריבית ומסים (EBIT מתואם) על יותר מ-5 מיליארד דולר, בשל "ירידה משמעותית במספר כלי הרכב הנמכרים בכל הגיאוגרפיות", כך לפי סמנכ"ל הכספים של החברה טים סטון.

ברבעון הראשון של השנה הציגה פורד הכנסות של 34.3 מיליארד דולר, ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל. החברה רשמה הפסד של 2 מיליארד דולר, לעומת רווח של 1.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל. ה-EBIT המתואם עמד על 632 מיליון דולר, ובחברה ציינו כי 2 מיליארד דולר נגרעו מנתון זה בגלל המשבר. פורד "משכו" בחודש שעבר את התחזיות השנתיות של החברה בגלל הקושי לספק תחזיות בתקופת המשבר.

מניית פורד נופלת ב-6% במסחר המאוחר.

בפורד ציינו כי כדי להתמודד עם המשבר החברה מצמצמת את ההוצאות התפעוליות שלה, כי לקחה אשראי של יותר מ-15 מיליארד דולר, לצד גיוס חוב של 8 מיליארד דולר. כמו כן, החברה הקפיאה את חלוקת הדיווידנדים ואת תוכנית רכישה עצמית של מניות. בחברה סגרו את מפעלי החברה בחודש שעבר, אבל התשלום לספקים מתבצע לאחר 45 יום כך שהוצאות החברה לא נחתכו באופן מיידי. בפורד מציינים כי ההוצאות יירדו באופן ניכר בתחילת מאי.

פורד הודיעה שהיא פותחת מחדש את המפעלים שלה באירופה, עם תנאי בטיחות מוגברים על מנת להגן על העובדים.