וול סטריט ננעלה בעליות; הנאסד"ק נסק ב-3.5%

הבנק הפדרלי של ארה"ב הותיר את הריבית על רמה אפסית • החוזים למחיר חבית נפט מסוג WTI עלו בעשרות אחוזים • לשכת המסחר: ברבעון הראשון של 2020 כלכלת ארה"ב התכווצה בקצב שנתי של 4.8% • גיליאד עלתה על רקע התקדמות בניסוי שקיימה לפיתוח תרופה לקורונה

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ד') בעליות שערים חדות, וזאת לאור גידול האופטימיות בקרב המשקיעים כי גדלו הסיכויים למציאת תרופה לקורונה, ועל רקע הצהרות נגיד הפד כי ימשיך לתמרץ את השווקים הפיננסיים עם ריבית אפסית. 

בקרב המדדים המובילים, הנאסד"ק הוסיף היום לערכו כ-3.57%, אחריו S&P 500 עם עלייה של 2.6%, והדאו ג'ונס עם תוספת של 2.2%.

אחרי נעילת הבורסה פורסמו דוחותיהן הכספיים של פייסבוק ומיקרוסופט.  

ענקית המחשבים הציגה הכנסות של 35 מיליארד דולר, מעל לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 33.66 מיליארד דולר. מניית החברה עולה בכ-4% במסחר המאוחר. 

חברת פייסבוק הציגה הכנסות של 17.74 מיליארד דולר, עלייה של 17% לעומת הרבעון מקביל. ההכנסות גבוהות במעט, כ-250 מיליון דולר, מעל לתחזיות האנליסטים. עם זאת, בשורה התחתונה החברה פספסה את התחזיות במעט - 1.71 דולרים, 3 סנט מתחת לתחזיות. החברה עולה בכ-10% במסחר המאוחר. 

22:20

חברת אמזון  תפרסם מחר בלילה את תוצאותיה הכספיות, ונראה שהמשקיעים חושבים כי ענקית הקמעונאות היא אחת המרוויחות הגדולות מהמשבר בגלל המעבר של צרכנים לרכוש מוצרים אונליין. מתחילת השנה עלתה מניית אמזון ב-27% ושוויה עומד על 1.17 טריליון דולר. מתחילת הירידות החדות בבורסה ב-19 בפברואר עלתה מניית החברה ב-8.5%, בעוד שמדד נאסד"ק ירד ב-12%. 

למרות שמרבית האנליסטים צופים כי שוויה של אמזון רק ימשיך לעלות, אנליסט אחד - סקוט משקין מבנק ההשקעות F5 Capital - סבור כי צריך למכור את המניה. הוא חתך את מחיר היעד של המניה מ-2,408 ל-1,987 דולר - 14% פחות ממחיר המניה בתחילת המסחר היום. 

21:00

הפדרל ריזרב לא שינה את החלטתו והותיר את הריבית כפי שהיא בטווח של 0.25%-0%. בכך מאותת הבנק הפדרלי של ארה"ב כי הוא מחוייב לשווקים הפיננסיים וכי יסייע בעת המשבר הכלכלי שפוקד את ארצות הברית.

19:30

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים כאשר מדד הדאקס הוסיף היום 2.9%, מדד הקאק עלה 2.2% והפוטסי הבריטי טיפס ב-2.6%. 

כמו כן, בוול סטריט נמשכות עליות השערים במדדים המובילים בהובלת מדד נאסד"ק אשר מזנק בכעמט 3.5%. 

חברת פייסבוק  עולה ב-6.5%. נזכיר כי הלילה עם תום המסחר, ענקית המדיה החברתית תפרסם את דוחותיה לרבעון הראשון.

בנוסף, גם מיקרוסופט  תפרסם הלילה את דוחותיה. ענקית הטכנולוגיה מוסיפה כעת יותר מ-3.5% לערכה כשהמחיר למניה נסחר סביב 176 דולר. 

18:00

מתחזקות העליות בוול סטריט. מדד נאסד"ק מוביל עם זינוק של כ-3%.

כמו כן, חוזי הנפט מסוג WTI למסירה ביוני רושמים כעת זינוק של יותר מ-30% עם מחיר לחבית שעומד על 16.3 דולר.

16:30

יום המסחר בבורסות ניו יורק נפתח בעליות שערים. המסחר נפתח על רקע שני אירועים משמעותיים שמתקיימים היום: החלטת הריבית שתפורסם הערב ב-21:30 (שעון ישראל), ותחזית לתמ"ג של כלכלת ארה"ב לרבעון הראשון של 2020 שפורסמה לפני כשעה והציגה תמונת מצב עגומה מהמצופה.

מדד הנאסד"ק  מוביל כעת את העליות כשמוסיף לערכו 1.95%, אחריו מדד S&P 500 עם תוספת של 1.7%. מדד דאו ג'ונס עולה כעת ב-1.6%. 

חברת גיליאד הוציאה היום לשוק שני דיווחים לגבי התרופה שלה רמדסיביר, אחת התרופות הנחשבות למובילות במירוץ לטיפול בקורונה (Covid-19): בדיווח הראשון, הודיעה כי היא "מודעת לתוצאות חיוביות לגבי התרופה אשר צפויות להגיע מהמכון הלאומי האמריקאי למחלות זיהומיות ואלרגיות (NIAID)", אך היא לא פירטה מהו המידע. "אנחנו מבינים מהמכון כי הניסוי עמד ביעדיו העיקריים", נמסר.

כתוצאה מכך מניית החברה מזנקת עם פתיחת המסחר ב-5%. 

16:00

החוזים העתידיים בוול סטריט עולים כעת ביותר מ-1.5% בקרב המדדים המובילים, וזאת על אף נתוני מאקרו חלשים שפורסמו המעידים על צמיחה שלילית (4.8%-) בתמ"ג. 

הירידה בתוצר המקומי הגולמי (GDP) מסמנת את הנפילה הראשונה מאז הרבעון הראשון בשנת 2014, שאז התמ"ג התכווץ ב-1.1%.

בנוסף, הירידה מסמנת גם את הנפילה הרבעונית החדה ביותר מאז ימי המשבר הכלכלי הגדול (2008-2009), כאשר בתום הרבעון האחרון של שנת 2008 התמ"ג ירד ב-8.1%.

עיני המשקיעים יהיו נשואות היום לחברת גיליאד. החברה ששוקדת בימים אלה על השלמת הניסוי של תרופה לקורונה, הודיעה על התקדמות בניסוי שאותו היא עורכת בשיתוף המוסד הלאומי לאלרגיות ולמחלות מזהמות. מניית החברה מזנקת ביותר מ-10% במסחר המקדים.

13:45

מגמה חיובית בבורסות אירופה בהמתנה להחלטת הריבית של ארה"ב. בורסת לונדון עולה בכ-0.6%, גרמניה עולה בכ-0.2%, בורסת איטליה רושמת עליות של כ-0.2%, פריז עם ירידות של 0.3%.

11:15

בורסות אירופה נפתחו בעליות, בהמתנה להחלטת הריבית בארה"ב שתתפרסם הערב.

ה-Stoxx 600 הוסיף 0.2%, כשמדדי יצרניות הרכב והבנקים עלו בכ-1.5%. שמניות שירותי הבריאות זינקו ב -1%.

בורסת לונדון עולה בכ-1%, בורסת פריז יורדת קלות, בורסת גרמניה רושמת עליות של כ-0.2%, איטליה עולה בכ-0.7%.

החוזים העתידיים על מניות ארה"ב עלו בן לילה לאחר נעילה שלילית, ובורסות אסיה עלו היום בציפייה להחלטת הריבית של הפד שתחשוף את הטוויית הדרך לפתיחה בהדרגה של הפעילות הכלכלית.

מחיר הנפט מזנק, ועומד על 12.9 דולר לחבית.

היום צפויות לדווח על דוחותיהן הכספיים החברות איירבוס, דויטשה בנק, ברקליס, GSK, Standard Chartered ופולקסווגן.

בורסות אסיה ננעלו בעליות.

07:20

מגמה חיובית בבורסות אסיה, בעוד עיני המשקיעים נשואות להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב בארה"ב שתפורסם הערב. 

 מדד שנחאי עלה בכ -0.4%, שנזן עלה ב-0.469%. מדד ההנג סנג של הונג קונג עלה גם הוא ב-0.84%.

הקוספי הדרום קוריאני רשם עליות של למעלה מ-1%,  באוסטרליה מדד ה- ASX 200 עלה 1.09%, מובל על ידי הבנקים הגדולים כמו Commonwealth Bank of Australia ו- Westpac.

בורסות יפן סגורות בשל חג מקומי.

סמסונג פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2020. החברה רשמה רווח נקי של כ-4 מיליארד דולר, אולם עדיין פספסה את התחזיות המוקדמות שניבאו רווח של כ-5 מיליארד דולר. 

ההערכות לקראת דוחות הרבעון השני של השנה הן כי מגפת הקורונה משפיעה קשות על החברה, בין היתר על הביקוש למוצרים רבים, מה שישפיע על הרווח.

חברת אלפאבית, החברה האם של גוגל, הציגה ברבעון הראשון הכנסות של 41.1 מיליארד דולר, עלייה של 13% בהשוואה לרבעון המקביל. ההכנסות גבוהות מתחזית האנליסטים שצפו כי הן יעמדו על 40.33 מיליארד דולר.

עם זאת, תחזיות האנליסטים עודכנו למטה לאחר פרוץ משבר הקורונה, כדי שיקחו בחשבון גם את השלכות המשבר. חברת גוגל מתמודדת עם האטה בהכנסות מפרסום בגלל הקפאון או הצמצום בפעילות בתחומים רבים, והפגיעה הכלכלית כתוצאה מהמשבר. אלפאבית פיספסה את תחזית הרווח למניה: הרווח למניה בדילול מלא עמד על 9.87 דולרים, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 10.38 דולר למניה.

יצרנית הרכב פורד, שפרסמה לפני כשבוע וחצי אזהרת רווח והכנסות, חשפה את התוצאות הרבעוניות המלאות. הן אינן שונות מהותית מהתוצאות הראשוניות, אך התחזית לרבעון השני מראה את המצב העגום שבו נמצאת תעשיית הרכב בשל משבר הקורונה. החברה צופה כי ברבעון השני יעמוד הרווח לפני הוצאות ריבית ומסים (EBIT מתואם) על יותר מ-5 מיליארד דולר, בשל "ירידה משמעותית במספר כלי הרכב הנמכרים בכל הגיאוגרפיות", כך לפי סמנכ"ל הכספים של החברה טים סטון.

הפד בראשות ג'רום פאוול יפרסם הערב את החלטת הריבית, זאת תוך הטוויית הדרך לפתיחה בהדרגה של הפעילות היום יומית והכלכלה.

כזכור, במחצית מרץ הפדרל ריזרב נקט את צעד הדרמטי ביותר מאז משבר הכלכלי של 2008 וחתך את הריבית לטווח של 0.25%-0%.

הטווח הקודם של הריבית עמד על 1.25%-1%, ובמרץ הפד הביא את השיעור לאפס כפי שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ דרש חודשים ארוכים. "הפד מצפה לשמור על טווח היעד הזה עד שיהיה בטוח כי הכלכלה תתגבר על האירועים האחרונים",אמר אז הפד.

עוד עדכן הבנק כי הוא מתכוון להשיק מחדש את תוכנית "ההקלות הכמותיות", שנקט בתקופת המיתון שלאחר המשבר הכלכלי ב-2009 במטרה "להזרים שוב כסף לשווקים ולמשק כולו".

לצד ההורדה בריבית ותוכנית ההקלות, הפד הוריד גם את הריבית על הלוואות חירום של הבנקים ל-0.25%. בנוסף הוא האריך את הטווח להלוואות ל-90 יום.

המהלך שבוצע במרץ מגיע לאחר צעדים קודמים שהפד עשה לאור המגפה, בהם הקיצוץ הקודם בריבית של הפד שבועיים לפני,  והזרמת 1.5 טריליון דולר לשוק האג"ח האמריקאי.

אחרי יום של מסחר מעורב, וול סטריט נסגרה באדום: הדאו ג'ונס ירד ב-0.1, S&P ירד ב-0.5% והנאסד"ק ירד ב-1%. חלק מהירידות נגרמו על ידי ירידה במניות של חברות הטכנולוגיה הגדולות - גוגל (שנפלה ב-3%), אמזון (שנפלה ב-2.6%), נטפליקס (שנפלה ב-4%) ופייסבוק  (שנפלה ב-2.4%).