אייל גולן ועומר אדם לא הצליחו להביא את הרייטינג לרשת

המופע המשותף של השניים בערב יום העצמאות הניב לרשת רייטינג של 12.7% בלבד, לעומת 20.7% לתוכנית "לא נפסיק לשיר" ששודרה ממול בקשת • תאגיד השידור הציבורי רשם אמש את נתוני הרייטינג הנמוכים ביותר מבין שלושת הערוצים

עומר אדם / צילום: קוקו
עומר אדם / צילום: קוקו

המותג "קשת" חזק כנראה אפילו מהמותג "אייל גולן" ו"עומר אדם" - כך לפחות עולה מנתוני הרייטינג של ערב יום העצמאות. גולן ואדם, שנחשבים לשניים מהזמרים החזקים בישראל, לא הצליחו להביא אתמול (ג') לרשת את ההובלה בערב השידור המיוחד, והמופע המשותף שלהם הניב רייטינג של 12.7%, לעומת 20.7% לתוכנית "לא נפסיק לשיר" ששודרה בקשת.

הנתונים משקפים חלוקה של 64% לקשת מתוך כלל הנתח המסחרי אמש בתוכנית המרכזית, לעומת 36% לרשת.

הבחירה להפקיד את משדר יום העצמאות העיקרי למופע משותף של גולן ואדם עוררה לא מעט ביקורת בעקבות פרשת "משחקי חברה". לפני כשנה נרשם עימות בין רשת ואייל גולן, כשהעיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז פרסמו תחקיר על הפרשה, אשר את פרסומו ניסה גולן למנוע באמצעות פנייה לבית המשפט - ללא הצלחה.

הצפייה בטלוויזיה המסחרית שיקפה אמש רייטינג גבוה יחסית ליום העצמאות, אך לא שונה משמעותית מיום רגיל המאפיין את תקופת הקורונה - זאת למרות העוצר שהוטל.

מעניין לראות את חלוקת הרייטינג בין הערוצים המסחריים בשעות שבהן שני הערוצים שידרו את אותו התוכן - טקס המשואות. נזכיר כי הבסיס בתוכנית המסורתית של רשת בעת מיזוגה עם ערוץ עשר הזכיר נתח של 40% בפריים כדי להפוך לערוץ רווחי.

החלוקה הזו באה לידי ביטוי אמש בנקודה אחת: טקס הדלקת המשואות ששודר במקביל בקשת, ברשת ובתאגיד השידור הציבורי "כאן". בקשת רשם המשדר רייטינג של 22.2%, לעומת 15% ברשת. הנתח הנמוך ביותר של רשת נרשם במהלך מהדורת החדשות, שם רשמה קשת 18.3% לעומת 8.4% ברשת, המשקפים חלוקה של 68% בנתח המסחרי לקשת ו-32% לרשת.

תאגיד השידור הציבורי רשם אמש את נתוני הרייטינג הנמוכים ביותר מבין שלושת הערוצים: בהדלקת טקס המשואות עמד הרייטינג על 5.9%, במהדורה - על 3.9%,  וכך גם במשדר יום העצמאות עצמו.