סלקום ופרטנר מתחרות ראש בראש על לקוחות אינטרנט. מה ההבדל בהצעות?

לשכונה במרכז הארץ הגיעו שתי החברות במקביל, והן מציעות שירותים על בסיס סיבים אופטיים • מה מציעה כל אחת, ומה ההבדלים?

סיבים אופטיים / אילוסטרציה: שאטרסטוק
סיבים אופטיים / אילוסטרציה: שאטרסטוק

שכונת מגורים באחד מהיישובים במרכז הארץ קיבלה בו-זמנית הצעה מפרטנר ומסלקום לחיבור לאינטרנט מהיר עם סיבים אופטיים. אין הבדל רב בין שתי ההצעות, אז מה צריך לדעת לפני שעושים את הבחירה? 

פרטנר מציעה 3 חבילות בהצעה שלה לאינטרנט מלא (פלוס ספק): 200 מגה במחיר של 70 שקל לחודש, 500 מגה 80 שקל ו-1,000 מגה (1 ג'יגה) ב-90 שקל. 

פרטנר מציעה כהטבה את חבילת ערוצי ספורט 5 פרימיום לחצי שנה מתנה. עלות נתב-ראוטר מתקדם בטכנולוגיית AC בהשכרה 25 שקל (ברכישה 20 שקל×36 חודשים). למי שיש בעיית כיסוי בבית, מציעה החברה מגדיל טווח ל-WIFI במחיר של 9.90 שקלים לחודש ל-36 חודשים.

בסלקום חבילת באנדל הכוללת אינטרנט בקצב של 1 ג'יגה וטלוויזיה תעלה 159 שקל בחודש. אותה חבילה בקצב של 500 מגה תעלה 149 שקל בחודש, וחבילת טריפל הכוללת גם טלפון בקצב של 200 מגה תעלה 139 שקל. מחיר חבילת טריפל בקצב של 500 מגה יעמוד על 179 שקל, וחבילת טריפל בקצב של 1 ג'יגה נמכרת ב-199 שקל. בחודשיים הראשונים להצטרפות החברה מעניקה הנחה של 100 שקל.

בחבילה של סלקום מחיר הנתב נכלל בחבילה. חבילת אינטרנט בסלקום לקצב של 200 מגה תעלה 95 שקל לחודש, קצב של 500 מגה יימכר במחיר של 105 שקל, וקצב של 1 ג'יגה נמכר ב-119 שקל. בחודשיים הראשונים להצטרפות מעניקה סלקום 95 שקל הנחה.

התחברות לפרטנר דורשת התקנת מתג 

מניתוח הנתונים רואים שההצעות של שתי החברות די דומות ופחות או יותר באותן מחירים. מכאן שהבחירה של הלקוח הופכת להיות בעיקר שאלה של איזה מוצר טלוויזיוני הוא מעדיף, וכמובן גם איכות השירות.

עניין נוסף שעשוי לעניין חלק מהדיירים הוא שפרטנר מתקינה בבניין מתג, קופסת תקשורת שדרכה היא מחברת את הדיירים, ואשר דורש חיבור לחשמל. בסלקום הטכנולוגיה לא מחייבת חיבור של מתג לחשמל. מבחינת ביצועים אין הבדלים בין החברות, אבל יש לקוחות שפחות אוהבים הצבה של מתג נוסף בבניין.

עוד נזכיר כי המתחרה הוט מציעה קצב של עד 500 מגה בפריסה ארצית. כלומר, מדובר ביתרון שיש להוט שהוא מובנה ברשת שלה. מאידך, החברה לא יכולה להציע קצבים יותר גבוהים, כך שבבוא היום היא תידרש למצוא פתרון למגבלה בדרך של מעבר לסיבים.

עניין נוסף שאינו קשור להצעה, אך הוא קשור להשקעה של שתי החברות, הוא בכך ששתיהן מגיעות לאותו הבניין עם אותו סיב אופטי וללא שום יתרון טכנולוגי. המשמעות היא ששתי החברות פורסות פריסה כפולה ומיותרת, שרק תלך ותעמיק בעתיד כאשר גם הוט ובזק ייכנסו לתחום הסיבים האופטיים. זה אומר שבניינים רבים יחוברו ב-4 סיבים אופטיים נפרדים, אירוע שהוא ללא ספק חריג, מיותר ומביא לבזבוז משאבים ניכר.