דיסקונט קפיטל רוכשת 15.5% מנימה בכ-5.25 מיליון שקל

צור שמיר, שבהובלת בני הדודים מוקי ודורון שנידמן, הודיעה כי תקצה לדיסקונט קפיטל  15.5% ממניות החברה הבת שמפעילה אפליקציית ארנק דיגיטלי, שנכון להיום משרתת בעיקר את קהילת העובדים הזרים בישראל שמתקשים לפתוח חשבון בנק מקומי

לאחר שורה ארוכה של עסקאות משותפות של לאומי פרטנרס מקבוצת בנק לאומי עם קבוצת החברות שבשליטת משפחת שנידמן, צור שמיר חוברת לקבוצת בנק דיסקונט ב"סטארט אפ הפיננסי" החדש שלה.

צור שמיר שבהובלת בני הדודים מוקי ודורון שנידמן, הודיעה כי תקצה 15.5% ממניות החברה הבת נימה (Neema) שמפעילה אפליקציית ארנק דיגיטלי שנכון להיום משרתת בעיקר את קהילת העובדים הזרים בישראל שמתקשים לפתוח חשבון בנק מקומי, לדיסקונט קפיטל, שמנוהלת על ידי הילה חימי ושהינה זרוע ההשקעות של בנק דיסקונט. על פי ההסכם בין שתי החברות, "במסגרת העסקה דיסקונט קפיטל משקיעה בנימה 5.25 מיליון שקל לפי שווי חברה של 28.5 מיליון שקל לפני הכסף".

נימה, שבניהולו של משה קמחי, "מספקת שירותים פיננסיים גלובליים ומתמחה במתן שירותי ארנק דיגיטליים והעברות כספים לאוכלוסיות המוגדרות כ-Under Served, אוכלוסיות שאינן מקבלות מענה מספק במערכת הפיננסית הקיימת כגון עובדים זרים ואחרים", כאשר נימה משמשת "כתחליף לחשבון בנק דרכו ניתן לבצע תשלומים ולהעביר כספים בארץ ובעולם, הוספת אמצעי תשלום (לדוגמת כרטיס אשראי) ואף העברת כספים בין כלל משתמשי נימה" וזאת עבור "דמי שימוש", נמסר היום מבעלי החברה. מלוא המניות של נימה מוחזקות כיום על ידי ביטוח ישיר. צור שמיר מחזיקה בכ-93% ממניות ביטוח ישיר כשהיתרה מוחזקת בידי לאומי פרטנרס, שמקבוצת לאומי.

נימה כפופה לפיקוח של רשות שוק ההון, ובדוחות הכספיים השנתיים לשנת 2019 הערך שלה בספרי צור שמיר עמד על 4 מיליון שקל (לעומת סך של 2 מיליון שקל ברבעון השלישי באותה שנה). בדוחות השנתיים ל-2019 גילתה ביטוח ישיר כי "בספטמבר 2019 הושלם הסכם השקעה לרכישת מלוא מניותיה של נימה שפע ישראל על ידי ביטוח ישיר בתמורה לסך של 100 אלף דולר, בניכוי התאמות... בנוסף, ממועד השלמת העסקה ועד לתאריך הדוח על המצב הכספי, השקיעה ביטוח ישיר בנימה סך כולל של כ-4.7 מיליון שקל". עוד עולה מהדוחות כי נימה הניבה לביטוח ישיר הכנסות של 2.2 מיליון שקל ב-2019 כשהיא עדיין חברה הפסדית, כצפוי מחברה כמותה, שרק נמצאת בתחילת שלב ההתפתחות והצמיחה.

לקבוצת ביטוח ישיר יש כבר שני סטארט אפים פיננסיים מצליחים ומוכחים שהפכו לחברות איתנות. הראשונה, והוותיקה היא איי.די.איי ביטוח, המוכרת לציבור כ"ביטוח ישיר", ושפועלת באמצעות שני מותגי ביטוח אשר מתמחה בשיווק ישיר ללא סוכני ביטוח ושנסחרת בבורסה לפי שווי של 1.6 מיליארד שקל.

החברה הפיננסית השנייה שביטוח ישיר הקימה מאפס ושהפכה לחברה משמעותית היא מימון ישיר, שעוסקת בתחום האשראי הצרכני החוץ בנקאי ושכמעט הונפקה בבורסה לפי שווי שהוערך בכ-1.5 מיליארד שקל- אך משבר הקורונה טרף את הקלפים עבורה. מימון ישיר מוחזקת היום על ידי ביטוח ישיר ושותפת המיעוט שלה, חברת אלטשולר שחם גמל ופנסיה (שהשקיעה בחברה מכספי העמיתים). בעבר החזיקה במניות מימון ישיר גם לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי. ואולם, ברבות השנים לאומי פרטנרס המירה את ההחזקה במימון ישיר בהחזקה בביטוח ישיר.