רשת פתאל מחזירה לפעילות כ-20 בתי מלון באירופה, רובם בגרמניה

הטריגר להחלטת הרשת לפתוח קרוב לשליש מבתי המלון ביבשת הוא הקלות שפרסמה ממשלת גרמניה • ארוחות עדיין יוגשו לחדרים, בהתאם להנחיות שלא מתירות עדיין פתיחה של מסעדות • ומה בישראל?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

אופטימיות של חזרה לשגרה? רשת מלונות פתאל מחזירה לפעילות כ-20 בתי מלון באירופה, רובם בגרמניה. לפתאל יש 70 בתי מלון בגרמניה הפועלים בשם לאונרדו. שבעה מתוכם נשארו לעבוד לכל אורך התקופה, בעיקר אלה הממוקמים בנמלי תעופה, וכעת יצטרפו אליהם עוד כ-20 בתי מלון שהיו סגורים לאור משבר הקורונה.

הטריגר לפתיחת בתי מלון נוספים מגיע בעקבות הקלות שפרסמה ממשלת גרמניה ואופטימיות שמשדרות חברות עסקיות גדולות ובינלאומיות, יחד עם חזרה של עובדים רבים למעגל העבודה.

בתי המלון שחוזרים לפעילות ממוקמים בנמלי התעופה בהאנובר ובקלן, בעיר פרנקפורט, במנהיים, בציריך, בהיידלברג במינכן, בוולספסבורג, בקרלסוהה, בהיידלברג, במנשינגלאד, בבאך ועוד.

עוד מודיעה החברה כי בעקבות הודעת ממשלת פולין בשבוע שעבר על הקלות בסגר, ייתכן כי ייפתח מחדש בית המלון של פתאל בוורשה כבר בשבוע הבא. לפתאל יש שני בתי מלון בפולין. 

החברה פרוסה עם כ-150 בתי מלון באירופה, רובם סגורים ברוח התקופה, ואלה הממוקמים במדינות כמו אנגליה, הולנד, ספרד ואיטליה עדיין לא צפויים להיפתח. 30 בתי מלון נוספים נמצאים בהליך של הקמה. 

תמיכה נרחבת של הממשלה

"אנחנו מרגישים שיש התעוררות שמצדיקה את פתיחת בתי המלון מכיוון של תיירות פנים ותיירות עסקית", אומר ל"גלובס" יורם ביטון, מנכ"ל רשת פתאל באירופה. לדבריו, שבעת המלונות שפעלו לאורך התקופה בגרמניה עמדו על שיעורי תפוסה שנעו בין 20% ל-60%. באלה הממוקמים בנמלי תעופה לנו צוותי אוויר וקרקע של חברות תעופה. "כעת אנחנו מתחילים לשחרר עוד בתי מלון, כשאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שבתחילה התפוסות לא תהיינה גבוהות. ארוחות עדיין יוגשו לחדרים, בהתאם להנחיות של ממשלת גרמניה שלא מתירות עדיין פתיחה של מסעדות".

ביטון מדגיש כי "פתיחת המלונות בגרמניה אינה רק תוצר של נסיגת נגיף הקורונה במדינה, אלא של תמיכה נרחבת של הממשלה בענף התיירות והמלונאות באמצעות מענקים והלוואות.

לדבריו, "הממשל בגרמניה רואה בענף התיירות נדבך חשוב בהכנסות וחזרה לצמיחה, ולכן הוא מעניק לרשתות בתי המלון הלוואות בערבות מדינה של עד 90%. נמשיך לעקוב אחר ההודעות של הממשלות במדינות בהן פועלים בתי המלון של הרשת, על-מנת להחזיר את המלונות לשגרה מהר ככל שניתן. המלונות של פתאל יעבדו על-פי תקן ניקיון קפדני שייתן לאורחי המלון תחושת ביטחון ובמתכונת יעילה וחסכונית. בנוסף, יסופקו לאורחי המלון מסכות וג׳ל לידיים, והם יקבלו עלון המפרט את כל הנהלים והצעדים שננקטו על-מנת לשמור על שלומם ובריאותם".

נופש ללא בריכת שחייה

ומה בארץ? בישראל מונה פתאל 40 בתי מלון. בשבוע שעבר הודיעה החברה על פתיחת ארבעה בתי מלון בארץ, בהם מלונות פלזה באילת, בירושלים ובטבריה ומלון הרודס ים המלח.

לפי תוכנית משרד התיירות שמיושמת מהשבוע, מלונות בישראל רשאים להתניע את החזרה לשגרה, בשלב ראשון למלונות צמודי קרקע, בכפוף להנחיות שבין היתר אוסרות פתיחת בריכות שחייה או חללים ציבוריים.

חופשת שבועות היא נקודת אור ראשונה שיש לה פוטנציאל לחופשה ולהגברת שיעורי התפוסה גם ל-50%. אלא שמלונאים רבים חוששים שללא בריכה, האורחים יעדיפו לבלות בבית במקום בחדר בבית המלון.