המל"ל: בעתיד נקיים קול קורא ואז נזמין נשים להשמיע את קולן בנושא הקורונה

שלושה שבועות לקח למועצה לביטחון לאומי להשיב למספר ארגוני נשים בנוגע לדרישה לכלול נשים בצוות הקורונה • בתשובת המל"ל מצוין שהמל"ל: "מבין את החשיבות של מגוון רחב של עמדות, זוויות והיבטים שהמשבר הנוכחי כרוך בהם"

ראש המל"ל מאיר בן שבת / צילום: איל יצהר, גלובס
ראש המל"ל מאיר בן שבת / צילום: איל יצהר, גלובס

שלושה שבועות לקח למועצה לביטחון לאומי להשיב למספר ארגוני נשים בנוגע לדרישה לכלול נשים בצוות הקורונה האמון על דיוני היציאה מן המשבר ובתשובת המל"ל התייחסות כללית, אך אין מוכנות לשנות את הרכב הצוות.

בזמן שחלף, עשרות ארגוני הנשים, המאוגדות תחת 'המטה הפמיניסטי' עתרו לבג"ץ לפי חוק שיווי זכויות האישה, הקובע שיש לתת ביטוי הולם לייצוג מגדרי בגופים וועדות ציבוריות

בתשובת המל"ל, החתומה על ידי מיכל יניב, רמ"ח קש"ח, צוין היום כי המל"ל "מבין את החשיבות של מגוון רחב של עמדות, זוויות והיבטים שהמשבר הנוכחי כרוך בהם".

"מתחילת המשבר נוקט המל"ל בגישה זו בכל פעילויותיו, ואף נועץ באופן שוטף עם מומחים שונים במגוון נושאים" מצוין במכתב וגם "נשמח לקבל מכן הצעות לדרכי פעולה להתמודדות עם אתגרי משבר הקורונה במגוון תחומים בנוגע לפרק הזמן הקצר, הבינוני והארוך. זאת, בין היתר, גם בנושאים בהם אתן סבורות כי האתגר אינו זוכה למענה מספק במדיניות הנוכחית או בנושאים שלדעתכן יש מקום לבחינה מנקודת השקפה שונה או נוספת".

יניב מציינת כי בהמשך ישקול ראש המל"ל, מאיר בן שבת, לקיים "כל שימצא לנכון, ואם הדבר יתאפשר" לקיים "שולחן עגול" מקוון בהשתתפות מומחיות ומומחים שיגישו לו הצעות במסגרת 'קול קורא' שהוא מבצע בימים אלה.