דווקא עכשיו: חברת התרופות איילה פארמה יוצאת לגיוס של 50 מיליון דולר בנאסד"ק

חברת הטיפול לסרטן מתכוונת לגייס לפי שווי של 189 מיליון דולר אחרי הכסף, רגע לפני שהשווקים חוזרים למחירי שגרה • חברת תאי הגזע פלוריסטם מכה על הברזל החם של הקורונה לשם גיוס 15 מיליון דולר ממוסדיים

ד"ר רוני ממלוק / צילום: אוריה תדמור
ד"ר רוני ממלוק / צילום: אוריה תדמור

חברת התרופות איילה פארמה (Ayala Pharmaceuticals), אחת מחברות הפורטפוליו המבטיחות של הקרנות IBF ,aMoon ,SBI וחברת הביטוח הראל, פרסמה השבוע את התנאים להנפקתה בנאסד"ק, ומתכננת לבצע אותה ביום שישי הקרוב. החברה פרסמה תשקיף לגיוס של 50 מיליון דולר, לפי שווי של 189 מיליון דולר אחרי הכסף.

מדובר בהיקף גיוס דומה, אך בשווי מעט נמוך משתוכנן במקור. נראה כי החברה החליטה כי אם לא תצא לגיוס  עכשיו, כשמדד נאסד"ק ביוטק כבר חזר להיסחר מעל למחירים שבהם שהה בתחילת השנה, ורוחות של אופטימיות לקראת סיום אפשרי של הגל הראשון של מגפה הקורונה מנשבות בשוק - אחר כך אין לדעת מה עלול להתפתח. החתם המוביל את ההנפקה הוא בית ההשקעות סיטי. חתם נוסף הוא בנק ההשקעות ג'פריז.

גם בחודשי הקורונה הקשים ביותר, כאשר וול סטריט הפיזית הייתה ריקה מאנשים, ההנפקות בשוק ההון האמריקאי לא לגמרי פסקו. חברות בתחום מדעי החיים והבריאות שלטו בזירה (ולאו דווקא בעלות נגיעה לתחום הקורונה). מתוך שש הנפקות משמעותיות שבוצעו באפריל, ארבע היו חברות בתחומי הבריאות; במרץ נערכו שתי הנפקות, מהן אחת בתחום הבריאות. במאי כ בר בוצעה הנפקה אחת, לא בתחום הבריאות, ושבע נוספות ממתינות להתבצע במהלך החודש. אלה עדיין מספרים נמוכים מן הממוצע, אך עדות להתחממות השוק. מי שהעז להשקיע באפריל בהנפקה של חברת מדעי חיים בוול סטריט, נהנה מתשואה של עשרות אחוזים. 

נוברטיס משקיעה בהנחת שת"פ עתידי

איילה פארמצבטיקה, שהוקמה על ידי משקיעיה על בסיס קניין רוחני שהגיע במקור מחברת בריסטול מאיירס סקוויב (BMS), מנוהלת על ידי ד"ר רוני ממלוק והיו"ר פרופ' דיוויד סידרנסקי, שהוא גם שותף בקרן IBF. החברה מתמחה בטיפול בסוג מסוים של סרטן המאופיין על פי הגנטיקה שלו (סרטן המציג מוטציות במסלול Notch), ונמצאת בשלב II של הניסויים בחולים עם מוטציה כזו בסרטן מסוג ACC, סרטן נדיר המשפיע בדרך כלל על בלוטות הרוק. מדובר בקבוצה קטנה מאוד של חולים, אך כזו שניתן להדגים באמצעותה את הגישה הטיפולית של החברה. מסלולים גניים מסוג Notch רלוונטיים בסוגי סרטן נוספים, כולל כאלה שהם נפוצים הרבה יותר.

בספטמבר פרסמה איילה פארמה את תוצאות הניסוי הראשון שערכה. כמקובל בתחום הסרטן היה זה ניסוי ראשוני בחולים בלבד, ללא קבוצת ביקורת, ונועד בעיקר לבחון את הבטיחות. החברה ציינה כי תופעות הלוואי (שכללו בחילות, שלשולים, שיעול ליחתי ותופעות מקומיות באתר הזריקה) היו פחות חמורות מבטיפול המקובל. נצפו גם סימני יעילות בניסוי ב-18 החולים שלגביהם נמסרו נתונים.

כיום הטיפול הוא בניתוח, אבל אצל 60% מהחולים הסרטן חוזר אחרי הניתוח, ואצל כמעט 90% מהם הוא אינו מגיב לכימותרפיה. בניסוי זה 22% מהחולים חוו שיפור מסוים, אצל 39% לא הייתה החמרה, ואילו אצל 39% ניכרה החמרה.

איילה הוקמה ב-2017. את סבב הגיוס האחרון שלה, בהיקף של 30 מיליון דולר במאי 2019, הובילה חברת התרופות נוברטיס, אשר נוטה להשקיע בחברות מסוג זה כאשר היא מאמינה שהיא עשויה למצוא עניין ביצירת הסכם שיתוף פעולה איתן בעתיד. במסגרת ההסכם עם נוברטיס קיבלה איילה פארמה סכום נוסף של 10 מיליון דולר. בסך הכול גייסה החברה עד היום כ-70 מיליון דולר.

גם פלוריסטם מגייסת

אתמול (ג') הודיעה גם חברת תאי הגזע פלוריסטם על גיוס של 15 מיליון דולר משני משקיעים מוסדיים. הגיוס בוצע לפי מחיר של 9.45 דולר למניה, הדומה ל מחיר השוק של פלוריסטם עם פתיחת המסחר אתמול בנאסד"ק רגע לפני ההודעה.   שווי החברה עומד על 167 מיליון דולר.

מתחילת השנה עלתה מניית פלוריסטם (הנסחרת בת"א ובנאסד"ק) ב-140%, על רקע הודעתה כי המוצרים שלה מתאימים גם לטיפול בקורונה ולטיפול במספר חולים במסגרת טיפול חמלה. לפני כשבוע הודיעה החברה על גיוס הלוואה של 50 מיליון אירו מן האיחוד האירופי, למימון פעילותה בתחום הקורונה.

פלוריסטם מצפה לתוצאות מניסוי רב מרכזי שלב III בתרופה שלה לטיפול בחסימות כלי דם בגפיים לקראת סוף השנה.