לאחר שמספר החולים זינק ב-20%: הסגר ביישוב חורה הוארך

שתי שכונות ביישוב חורה הוכרז כאזור מוגבל עד ה-10 במאי לאחר זינוק במספר החולים בשלושת הימים האחרונים • במרבית הערים בישראל לא הייתה כלל עלייה במספר החולים

פקחים נפרשים לפעולה ברחבי הארץ תחת משטר הקורונה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
פקחים נפרשים לפעולה ברחבי הארץ תחת משטר הקורונה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הכריזו על אזור מוגבל בשתי שכונות ביישוב חורה, לתקופה של 5 ימים, עד ה-10 במאי. שיעור הגידול ב-3 ימים ביישוב עומד על כ-20%, בעקבות אימות של 123 חולים חדשים.

חקירה אפידמיולוגית העלתה את החשד כי מקור ההדבקה הוא בחתונה אחת שהתקיימה לפני כשבועיים בניגוד להנחיות ובהשתתפות של כ-200 בני אדם, וגרמה להפצה רחבה של הנגיף. הסגר הראשוני הוטל למשך ארבעה ימים בלבד, וכעת הוחלט להאריכו לאחר שבשלושת הימים האחרונים שיעור החולים קפץ. חלק מהחולים הועברו למלונית באשקלון, אך חלקם נותרו בבידוד ביתי.

לאחר יותר משבוע שבו מספרי החולים הנוספים מיום ליום הינו נמוך, כעת נראה כי החולים הנוספים מרוכזים בעיקרם ביישובים בודדים. במרבית הערים בישראל לא הייתה כלל עלייה במספר החולים במשך 3 ימים ויותר, ובמספר ערים נרשם גידול מתון. בעיר אילת חל גידול של יותר מ-8% למרות ששיעור הגידול בה היה נמוך מכך במשך תקופה ארוכה, אך מספר החולים הכללי עומד על 25 בני אדם בלבד. בחיפה חל גידול של 0.6%, ל-167 בני אדם. בנס ציונה חל גידול של כ-4% אך מספר החולים הכללי בה הינו 24, ובערד גידול של 6% ל-18 חולים בסך הכל. ברמת השרון נוספו שני חולים נוספים וכעת אומתו בה 45 חולים, ובהרצליה עלה מספר החולים בכ-2.5% ל-105 נדבקים. בבאר שבע נוספו 3 חולים חדשים וכעת ישנם 180, ובצפת חל גידול של 3% לכדי 72 חולים.

בבני ברק ואלעד חל גידול של כ-0.5%, ויש בהן 2,864 ו-387 חולים בהתאמה. בבית שמש חל גידול של 1.4% וכעת מתגוררים בה 496 חולים, ובנתיבות גידול של אחוז ל-96 חולים. בערערה עלה מספר החולים ב-11%, וכעת ישנם 20 חולים ביישוב, ובגבעת זאב חלה עליה של 2% ל-53 חולים.