אחרי מכירות שיא כל הזמנים בחודש מרץ 2020 עם גידול של כ-37%, רשתות הקמעונאות מציגות "עמידה במקום" בחודש אפריל השנה אל מול אפריל אשתקד - כך עולה מנתונים סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".
במהלך חודש אפריל, מכירות המזון והמשקאות ברשתות הקמעונאות צמחו ב-0.7% בלבד, עם תוספת זניחה יחסית למכירות של 25 מיליון שקל לעומת חודש אפריל ב-2019.
היציבות הזו עשויה להציג גידול ריאלי ביחס לשנה שעברה, שכן ב-2019 חג הפסח חל ב-18 באפריל, כך שהקניות לחג התבצעו בחודש זה, בעוד שפסח הנוכחי חל ב-8 באפריל, כך שייתכן כי חלק ניכר מהקניות לתקופת החג התבצע במרץ, זאת בנוסף למיעוט ימי העבודה בחודש בשל העובדה שהחג חל השנה באמצע השבוע, לעומת סוף השבוע אשתקד.
עם זאת, מעניין לראות כי "הדריכה במקום" של המכירות באפריל מתרחשת למרות ההסגר, ועל אף שהיו השנה יותר "פיות להאכיל". זאת משום שהשוק המוסדי - בתי קפה, מסעדות ומלונות - הושבת לחלוטין, השווקים היו סגורים, ובמקביל סדר גודל של כ-600 אלף ישראלים נשארו השנה בישראל ולא העבירו את תקופת החג בחו"ל כבשנים עברו.
סיבה נוספת לכך עשויה להיות התנהגות "האגירה" שאפיינה את חודש מרץ השנה, במהלכו הציבור רכש מזון (בעיקר יבש) בכמויות גדולות, מתוך חשש ממחסור זמני במוצרים, מה שהביא לרכישה מופחתת בחודש אפריל.
בבחינה של השליש הראשון של השנה, בחודשים ינואר עד אפריל מציג שוק המזון צמיחה כוללת של 10.7%, וזאת בעיקר הודות לחודש מרץ החזק. המכירות לשליש הראשון של השנה בשוק המזון והמשקאות הסתכמו בכ-14 מיליארד שקל.
נתוני סטורנקסט מתבססים על מדידה של כ-2,500 חנויות המורכבות מרשתות ארציות, סופרמרקטים, מינימרקטים וחנויות נוחות, המהוות, לפי סטורנקסט, למעלה מ-80% מסך המכר בשוק מוצרי הצריכה המבורקד בישראל - כלומר אינם כוללים קצביה, מאפיה, פירות, ירקות וסיגריות. נתוני סטורנקסט אינם כוללים את נתוני המכירה במגזר הערבי ואינם כוללים גם מכירה בפיצוציות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.