למרות השטחת העקומה, גרמניה החליטה להאריך את ההגבלות

ההחלטה התקבלה למרות לחץ הולך וגובר לבטל לחלוטין את צעדי הסגר ולאפשר התקהלות משמעותית יותר, כולל במקומות עבודה, על רקע העובדה שמספר הנדבקים החדשים ירד באופן חד בגרמניה

אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים על נגיף הקורונה / צילום: מישל טנטוסי, רויטרס
אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים על נגיף הקורונה / צילום: מישל טנטוסי, רויטרס

הממשלה הפדרלית בברלין, בתיאום עם ממשלות מדינות המחוז, החליטה היום להאריך את ההגבלות על התנועה החופשית וההתקהלות בחודש נוסף - עד 5 ביוני. ההחלטה התקבלה למרות לחץ הולך וגובר לבטל לחלוטין את צעדי הסגר ולאפשר התקהלות משמעותית יותר, כולל במקומות עבודה, על רקע העובדה שמספר הנדבקים החדשים ירד באופן חד בגרמניה.

לפי ההנחיות הקיימות שהוארכו, המספר המקסימלי להתקהלות יהיה עדיין שניים, למעט משפחות שיכולות להסתובב יחדיו. להנחיות אלה צורף חריג אחד - מעתה יורשו גם שתי משפחות להיפגש יחדיו. עדיין, למעט במדינת מחוז אחת, שבה מותר יהיה להתקהל עד 5 אנשים, הדבר יהיה אסור ביתר גרמניה בחודש הקרוב. הקלות נוספות שסופקו הם פתיחתם של כל העסקים בגרמניה, ללא קשר לגודלם, תוך שמירה על היגיינה של העובדים והקונים וכן פתיחתה מחדש של ליגת הכדורגל במדינה, החל מאמצע מאי, במשחקים ללא קהל ותוך בדיקה מקפת ותדירה של השחקנים.

במקביל קבעה הממשלה רף של 50 אבחנות חדשות של קורונה ל-100,000 תושבים של אזור מסוים בתוך שבוע אחד, כדי להכריז עליו כאזור מגיפה ולהכניס אותו לבידוד ולהטיל מחדש מגבלות על החיים הציבוריים. לפני הפגישה דרשו ראשי מדינות המחוז "הקלה משמעותית בצעדי הסגר", וחלק מהם הודיעו על כך חד-צדדית. מסעדות, למשל, יוכלו להיפתח החל מסוף השבוע הקרוב, בתנאי שיישמרו על תנאי היגיינה ומרחק בין תושבים. גם אימונים יוכלו להתבצע במתקני ספורט, אבל רק בחוץ

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שאמרה בעבר כי עדיף לנקוט אסטרטגיה בטוחה מאשר להסתכן ולפתוח את הכלכלה, אמרה במסיבת עיתונאים לאחר פגישתה המקוונת עם ראשי המדינה כי "השלב הראשון" של המאבק במגפה הסתיים, אך כי "אנחנו עדיין בתחילה של המגפה".