הממונה על שוק ההון לחברות הביטוח: לקדם רכישת מוצרים "כחול לבן"

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, על תקופת הקורונה: "לא התקבלו תלונות ציבור על קשיים משמעותיים מול החברות"

הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת / צילום: רפי קוץ
הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת / צילום: רפי קוץ

הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, איגוד חברות הביטוח שבניהול גיא רוטקופף ומנכ"לי חברות הביטוח הודיעו כי סיכמו על כך שחברות הביטוח המקומיות "תתמוכנה בעסקים בישראל ותקלנה על כלל הציבור וביניהם ציבור המבוטחים", תוך "עידוד רכישה של מוצרים 'כחול לבן'", בדגש על עריכת כנסים ואירועים במלונות בישראל.

על-פי הודעת רשות שוק ההון, שמפקחת על ענף הביטוח, במהלך משבר הקורונה "ברשות לא התקבלו תלונות ציבור על קשיים משמעותיים מול החברות", כאשר בהסתכלות קדימה הבהירו מנהלי החברות לממונה ביחס למדיניות של "דחיית תשלומים, הקפאת פוליסות, פריסת חובות ומתן הטבות ללקוחות קיימים וחדשים", שנקטו מאז פרץ המשבר, כי "סוכם כי צעדים אלה ימשכו ויורחבו".

בנוסף, לפי ההודעה, סוכם כי חברות הביטוח "יעודדו רכישה של מוצרים 'כחול לבן' שיסייעו לעסקים קטנים וכן תמיכה בענף התיירות והמלונאות בישראל, בדגש על העיר אילת שנפגעה קשות מהמשבר, בשיתוף התאחדות המלונות בישראל. בנוסף, הצדדים הסכימו שיושם דגש במסגרת תרומות שהחברות מעניקות לקהילה, לאוכלוסיית הגיל השלישי, ויוענקו מחשבים או טאבלטים ואמצעי קשר דיגיטליים לאוכלוסיות נזקקות", לשון הודעת רשות שוק ההון מהיום (ה'). 

לדברי הממונה ברקת, "שוק הביטוח הישראלי בתקופת המשבר הראה את חוסנו וגם את יכולותיו להעניק שירותים הכרחיים עבור האוכלוסייה".

יו"ר איגוד חברות הביטוח, יאיר המבורגר, שהוא יו"ר ומבעלי השליטה בקבוצת הראל, אמר כי "מדינת ישראל והעולם כולו נמצאים בתקופה מורכבת לאור התפשטות נגיף הקורונה. שורת הצעדים שמהותם תרומה לקהילה נועדה לסייע בזמנים אלה לכלל הציבור, לרבות המבוטחים".

בעבר הוביל איגוד חברות הביטוח מהלך דומה של רתימת חברות הביטוח לסיוע מעבר לחובתן על-פי ההוראות, באירוע שריפת הכרמל.