סגר את הדיל: חנן מור מתחדש ובמחיר מבצע

וגם: עידו קניון, המנכ"ל הישראלי של חברת הקנאביס הרפואי האוסטרלית AusCann, פורש לאחר שנה בתפקיד, רו"ח דורון רונן נבחר לנשיא לשכת המבקרים הפנימיים (IIA) בישראל ועיריית ת"א מאפשרת למספרות לספר באוויר הפתוח

חנן מור / צילום: אייל טואג
חנן מור / צילום: אייל טואג

סגר את הדיל: חנן מור, מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן הנושאת את שמו, התחדש בנכס חדש, ובעבור נזיד עדשים. 

החברה עדכנה על קבלת אישור בית משפט להצעתה לרכוש את מניות חברת אורתם סהר תמורת סכום הנמוך מ-2 מיליון שקל, זאת במסגרת הליכי חדלות פירעון אליה נקלעה חברת הפרויקטים. בהתאם לאישור ביהמ"ש, חברת הנדל"ן הרוכשת, בשליטתם של מור ואבי מאור, "לא תמשיך בפרויקטים בביצוע שביצעה אורתם ולא תישא בכל אחריות בקשר אליהם". 

אורתם סהר נכנסה להליך של הקפאת הליכים במהלך שנת 2019, כשלוש שנים לאחר שנרכשה על-ידי חברת אחים יעקובי, חנן אסייג ורענן אלוני במסגרת הסדר חוב שגובש לה בשנת 2016, ושיקף אז לנושי החברה תספורת של עיקר כספם, שכלל חובות אג"ח בהיקף של מאות מיליוני שקלים. אורתם סהר הייתה בעבר אחת מחברות הביצוע וייזום הנדל"ן הגדולות בשוק, ועלתה לכותרות בשנת 2013 בעקבות קריסת שתי מרפסות בפרויקט מגורים שהקימה בחדרה, מה שהחל את התדרדרות מצבה.

אביב לוי

מצנח הזהב:

מיצה את התפקיד: עידו קניון, המנכ"ל הישראלי של חברת הקנאביס הרפואי האוסטרלית AusCann, פורש לאחר שנה בתפקיד. החברה דיווחה לבורסה האוסטרלית כי קניון פורש מסיבות אישיות ויישאר עד שישה חודשים להעברת התפקיד באופן מסודר. 

היו"ר מקס ג'ונסטון הודה לקניון על מיקוד אסטרטגיית החברה לכיוון מו"פ בתעשיית הקנאביס הרפואי. קניון מסר שהוא מודה על ההזדמנות להוביל את החברה וציין: "השגנו הרבה בתקופה קצרה, לאור המיקוד באסטרטגיית הצמיחה שהצגתי. אני גאה בתוצאות". קניון הגיע ל-AusCann מטבע, שם כיהן כמנהל השיווק והפורטפוליו של צנרת המוצרים המקוריים. AusCann נסחרת בשווי 57 מיליון דולר אוסטרלי (כ-130 מיליון שקל) אחרי ירידה של 35% מתחילת השנה.

שירי חביב ולדהורן

הוא חזק בביקורת: רו"ח דורון רונן נבחר לנשיא לשכת המבקרים הפנימיים (IIA) בישראל. רונן שימש כממלא מקום וסגן נשיא הלשכה, וכחבר בוועדת התקינה הבינלאומית של IIA העולמי. בעברו כיהן כנשיא האיגוד הישראלי לביקורת ואבטחת מערכות מידע. רונן מסר כי "בתקופה זו, בה המשק הישראלי והעולמי מתמודדים עם משבר כלכלי לצד התפתחות טכנולוגית, מתגברת הנחיצות למתן ערך מוסף אמיתי ומשמעותי מצד הביקורת הפנימית, ולחיזוקה כחלק משומרי הסף בארגון".

חדשות טובות:

תספורת באוויר הפתוח: עיריית ת"א מאפשרת למספרות להוציא כסאות בודדים למרחב הציבורי בהתאם לכללים ומגבלות. אין צורך להגיש בקשה, ונכון לעכשיו ההיתר תקף עד 1 ביוני.