ביג בפנייה נזעמת לשוכרים: נשלול את ההקלות לרשתות שלא יפתחו את החנויות

מנכ"ל ביג, חי גאליס, שלח מייל נזעם לשוכרים במרכזי הקניות של הקבוצה, לאחר שלא כל החנויות חזרו לפעילות: "איננו נמצאים באנרכיה; לא נאפשר לשוכרים לעשות ככל העולה על רוחם" • "מיום חמישי יישללו ההטבות וההקלות מחנויות שלא יכבדו את שעות הפעילות"

קבוצת ביג, מי שהובילה את מהליכי הענקת ההטבות לרשתות הקמעונאות במהלך משבר הקורונה, יוצאת הערב (ג') בפנייה חריפה ותוקפת את השוכרים שממאנים לפתוח את החנויות שלהם במרכזי הקבוצה, כשהיא אף מאיימת לשלול מהם את ההקלות שהציעה בשכר הדירה - כך נודע ל"גלובס".

"שוכרים עושים דין לעצמם ומחליטים באופן שרירותי מתי לפתוח ומתי לסגור את החנויות. איננו נמצאים באנרכיה", כותב מנכ"ל ביג, חי גאליס, במייל נזעם שנשלח לשוכרים הפועלים במרכזי הקניות של הקבוצה.

דבריו של גאליס מתייחסים לרשתות שונות שטרם חזרו לפעילות, ביניהן המשביר לצרכן, שהודיעה כי תפתח את חנויותיה רק בתחילת השבוע הבא, וזאת באיחור של מעל שבוע ביחס ליתר הענף.

על הרקע הזה, גאליס מאיים כי "החל מיום חמישי הקרוב, 14 במאי, יישללו ההטבות וההקלות מחנויות שלא יכבדו את שעות הפעילות", וקבוצת ביג "תחזור לגבייה מלאה על-פי החוזה החתום".

לדבריו, "גילינו סבלנות להתארגנות וחזרה לשגרה מלאה. אנו מבינים היטב כי התהליך כרוך במאמץ רב, טיפול וארגון מערך הלוגיסטיקה והחנויות, כל עסק בקצב שלו וביכולות התפעוליות השונות".

"בימים האחרונים", מוסיף גאליס, "לאחר שעברו מספיק ימים של תהליך ההתארגנות, אנו נוכחים כי יש שוכרים שעושים דין לעצמם ומחליטים באופן שרירותי מתי לפתוח ומתי לסגור את החנויות במרכזי ביג, וזאת על אף העובדה שהשקענו בקמפיין פרסומי מאסיבי בתקציב מכובד, שהצליח מעל המשוער ומביא כמות מרשימה של לקוחות למרכזים".

"איננו נמצאים באנרכיה" הוא תוקף. "מרכזי הקניות של ביג מנוהלים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, איננו יכולים לאפשר לשוכרים לעשות ככל העולה על רוחם. יש נהלים, וצריך לכבדם. גם חוזית הנכם מחויבים בכך. חנות שאינה נפתחת פוגעת בשוכרים האחרים ופוגעת בכל המרכז".

גאליס מציין כי "לקוח שמגיע ורואה חנויות סגורות, מתאכזב ולא יחזור. החיסכון הקטן בטווח הקצר עלול לעלות לכולנו בשינוי הרגלי צריכה ובנזק גדול של אובדן פדיונות בטווח הארוך".

גאליס מתייחס לכך שביג הייתה חברת הנדל"ן המניב הראשונה שהעניקה הקלות מפליגות לשוכרים, הכוללת בין היתר ביטול של שכר הדירה הבסיסי לחודשים מאי ויוני ומעבר לתשלום על-פי האחוז מפדיון החוזי. כעת הוא מבהיר כי "תנאי בסיסי לקבלת הטבה זו היא כיבוד ימי ושעות הפעילות במרכזי הקבוצה". 

גאליס מסכם את דבריו כשהוא מבהיר: "כולנו חייבים להבין שההשפעה כאן רוחבית, כל חנות משפיעה על שכנותיה במרכז. הפדיונות במרכזים טובים מאוד עד כה, דווקא עכשיו עלינו להתאמץ יחדיו ולהחזיר את השגרה במלואה. זו ביצה ותרנגולת". 

עוד הוא הוסיף: "צריך להחזיר את המשק לתפקוד מלא, להחזיר את העובדים ולייצר שגרה, למען העסקים שלנו, למען הלקוחות, למען המדינה. זה רק בידנו".

קבוצת הנדל"ן המסחרי ביג  נסחרת לפי שווי שוק של כ-4 מיליארד שקל, והיא מנהלת 22 מרכזי קניות בישראל. לכל הקמעונאיות הגדולות במשק יש חנויות במתחמי החברה.