דוח האינטרנט על תקופת הקורונה: אתרי משלוחי המזון הפכו ללהיט

הדוח, שחובר בבזק בינלאומי, פלאפון ו-yes, קובע כי אתרי האוכל הם המרוויחים הגדולים ממשבר הקורונה; המפסידים הגדולים הם אתרי הסחר הבינלאומיים; ו"המלכה" של תקופת הקורונה היא - איך לא - אפליקציית זום

הזמנת משלוח באינטרנט. להיט בימי קורונה / צלם: thinkstock
הזמנת משלוח באינטרנט. להיט בימי קורונה / צלם: thinkstock

משבר הקורונה והסגר שהגיע בעקבותיו השפיע רבות על חיינו ועל האופן בו אנחנו משתמשים באינטרנט, בסלולר ובטלוויזיה - כך עולה מדוח מיוחד שהכינו החברות בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes. לדברי מחברי הדוח, השימוש באינטרנט והשיחות בסלולר זינקו ועדיין לא חזרו לרמה הרגילה, והציבור החל למאוס בשידורי האקטואליה.

לדברי מחברי הדוח, אתרי אפליקציות משלוחי אוכל הם המרוויחים הגדולים של משבר הקורונה. החל ממגבלת 100 המטרים חלה עלייה של 60% בשימוש באפליקציות אלה. עם גל ההקלות הראשון חלה עלייה 130% בשימוש באפליקציות. גם כיום קיימת עלייה של 100% בשימוש באפליקציות. הציבור לא מוותר על אוכל מבחוץ למרות החזרה לסוג של שגרה. 

בכל הנוגע לאתרי הסופרמרקטים - הציבור עבר להזמנות אונליין. בהגבלת המסחר וההתקהלות חלה עלייה של 40% בהזמנות אונליין, והנתון קפץ ל-100% במגבלת ה-100 מטרים. לאחר גל ההקלות הראשון חלה ירידה הדרגתית בהזמנה מאתרי האונליין, וכיום ההזמנות אונליין הן פחות מימי השגרה בכ-20%. 

עוד מציין הדוח כי המפסידים הגדולים מהקורונה הם אתרי הסחר הבינלאומיים (איביי, אמזון, עלי אקספרס וכו'), שספגו החל מסגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום ירידה של כ-20%. הירידה הזאת נמשכת עד היום. 

"אפליקציית זום - המלכה של תקופת הקורונה"

לדברי אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, yes ובזק בינלאומי, "המחקר שערכנו בשלוש החברות אפשר לנו לנתח כיצד השתנו החיים שלנו בזמן אחת התקופות המאתגרות ביותר מאז קום המדינה. כבר בתחילת משבר הקורונה ראינו את השינויים הגדולים בהרגלים בכל תחומי החיים של הציבור בישראל: הפנאי, התרבות, הקניות, התנועה והאינטראקציות הבין-אישיות.

"אפליקציית הזום ללא ספק הפכה למלכה של תקופת הקורונה, וגם היום עם החזרה לשגרה החדשה יש עלייה עצומה בשימוש בה, ולהערכתי היא תישאר אתנו עוד הרבה זמן. היא או אפליקציות דומות לשיחות ועידה המוניות, יחליפו חלק גדול מפגישות העבודה ואולי גם ממפגשים חבריים ומשפחתיים. הקורונה הוכיחה שפגישות וירטואליות אולי פחות נעימות, אבל הן יעילות ועושות את העבודה".