קפיצה של 125% ברווחי תדיראן ברבעון הראשון של 2020

עלייה של 6.4% במכירות ברבעון, לרמה של כ-184 מיליון שקל • במקביל לפרסום הדוחות הכריזה תדיראן על אסטרטגיית התרחבות לחמש השנים הקרובות

משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן ובעל השליטה / צילום: איל יצהר
משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן ובעל השליטה / צילום: איל יצהר

משבר הקורונה לא השפיע לרעה על יבואנית מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס ברבעון הראשון של 2020. תדיראן, הנמצאת בשליטת המנכ"ל משה ממרוד, פרסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020, והציגה צמיחה של 6.4% במכירות ברבעון זה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-184 מיליון שקל. זאת, בין היתר, על רקע גידול כמותי במכירות מזגנים וכן מהכרה בהכנסה בגין פרויקט התייעלות אנרגטית שביצעה החברה בבתי חולים.

השורה התפעולית של תדיראן  הצביעה על קפיצה של 59% ברווח שהגיע לכ-21 מיליון שקל ברבעון, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-17.1 מיליון שקל, קפיצה של 125% לעומת הרבעון המקביל.

לצד הצמיחה בהכנסות והשיפור ברווח התפעולי תרמו לשיפור בשורה התחתונה הכנסות מימון נטו בהיקף של כ-2 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת הוצאות מימון של כ-3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. זאת, בין השאר, על רקע רישום הכנסות בגין הגנות מט"ח לעומת רישום הוצאות בתקופה המקבילה אשתקד.

בחברה מציינים כי "לנגיף הקורונה והשלכותיו לא הייתה השפעה מהותית על עסקי החברה ותוצאותיה, זאת, בין היתר, לאור החזרה לייצור בסין, לרבות של הספק הסיני המהותי של החברה אשר חזר לפעילות ייצור במתכונת כמעט מלאה ללא עיכובים מהותיים באספקה. וכן, לאור מעמד "מפעל מיוחד", אשר אפשר פעילות כמעט מלאה של מפעל החברה לייצור מזגנים הממוקם בעפולה, עבודת שירות הלקוחות ועבודת הטכנאים, כך שהמגבלות שהוטלו לא השפיעו באופן מהותי על הפעילות
היומיומית בחברה".

עוד מציינים שם כי "בהינתן כי חלה האטה בקצב התפשטות הנגיף בארץ
ובעולם ובהינתן כי החלו הקלות משמעותיות במגבלות אשר הוטלו על אזרחים ובהיעדר
השפעות מאקרו נוספות, החברה אינה צופה השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות". 

אסטרטגיית התרחבות לחמש השנים הקרובות

פעילותה של תדיראן הולדינגס מתרכזת ביבוא, ייצור ושיווק מזגנים ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים תדיראן, אמקור וטושיבה. נוסף על כך, החברה מציעה מוצרי חשמל "קטנים" לשימוש ביתי ומשרדי תחת המותגים קריסטל, אמקור, תדיראן וספקטרה. זאת, אחרי שהחליטה במהלך 2015 לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל "לבנים" (מקררים, מדיחי כלים, תנורים וכו') ולהתמקד בתחום האנרגיה ובפעילות המזגנים המסורתית שלה. בנוסף, עוסקת החברה בתחום ההתייעלות האנרגטית - פרויקטים של הפחתת צריכת החשמל, בעיקר בארגונים גדולים כמו בתי חולים.

במקביל לפרסום הדוחות הכריזה תדיראן על אסטרטגיית התרחבות לחמש השנים הקרובות. על פי התוכנית, תשקיע החברה במחקר ופיתוח על מנת להשיג דריסת רגל בתחום המשיק והצומח של טיפול באיכות האוויר ושיפורו, תוך כדי פיתוח פתרונות טכנולוגיים חדשניים וידידותיים לסביבה. במקביל, תחל החברה בתהליך להתרחבות גלובלית ותיכנס לפעילות מסחרית בשווקים חדשים בעולם, בהם יש לתדיראן יתרונות תחרותיים ובהם קיים פוטנציאל בתחום המיזוג והטיפול באוויר. המהלך, צפוי, לפי החברה, להביא את הכנסותיה בתוך 5 שנים ליותר מ-2 מיליארד שקל בשנה.

המנכ"ל ממרוד ציין היום כי "במהלך השנים הקרובות, תדיראן תמציא את עצמה מחדש כחברה טכנולוגית גלובלית העוסקת בפיתוח מוצרים חדשניים ומקוריים שנועדו לשפר את איכות החיים ולשדרג את מרחב המחייה, על ידי טיפול באוויר והרחקת זיהומים מסביבת המגורים והעבודה".

מניית תדיראן מגיבה לדוחות בעלייה של 6.6% היום בבורסה. המניה רשמה עלייה של קרוב ל-80% בשנה האחרונה, ושווי השוק של החברה בבורסה הגיע לכ-1.3 מיליארד שקל.