קרבות רייטינג, הנשיא טראמפ וטיילור סוויפט: כשעולם הבידור פוגש את הפוליטיקה

איזה סדרות וסרטים יכולים לעזור לנו לפענח את נשיאות טראמפ? • מה הקשר בין רייטינג להצלחה בפוליטיקה? • ומדוע האמנים הבינו שלנקוט עמדה פוליטית זה צעד קריירה הכרחי? • חן ליברמן מתארחת בפודקאסט "המדריך לטראמפיסט" עם שלל המלצות צפייה • האזינו

טיילור סוויפט / צילום: רויטרס
טיילור סוויפט / צילום: רויטרס

"מי שמספק לך את הבידור הכי גדול, מי שמספק לך את הרייטינג הכי גבוה, נתפס גם כפוליטיקאי, כמנהיג שבשלטון - וזה נכון לא רק לארצות-הברית, אלא גם לאיך שהדברים עובדים בישראל, ובעוד מקומות בעולם", אומרת חן ליברמן. "טראמפ הוא פשוט הדוגמה הכי קיצונית לזה".

ליברמן, לשעבר עורכת דסק התרבות של ערוץ 13, וכיום כתבת 'המקור', מתארחת בפרק של הפודקאסט "המדריך לטראמפיסט" מבית "גלובס", המוקדש השבוע למפגש שבין הפוליטיקה האמריקאית לתרבות הפופולרית.

"כשאני גרתי בארצות-הברית, מ-2007 עד 2013, אף אחד לא קרא לזה עידן אובמה", אומרת ליברמן. "לא הייתה תחושה שהכול התהפך, שהכול השתנה. ובגלל זה, כשבסדרות הטלוויזיה ובסרטים הייתה התייחסות כלשהי לנשיא אובמה, זה היה בזה שפתאום שמו נשיא שחור. לא הייתה כל-כך התייחסות לנושאים חברתיים, כי לאמריקאים הליברליים, שהוליוויד מייצגת אותם, לא הייתה להם תחושה שמאיימים על העולם שלהם".

"היום, אפשר לראות בכל סדרה או סרט שיוצאים איך הם מתקשרים לעידן טראמפ. ופה זה כבר עידן: משהו השתנה לעד בעקבות הנשיאות שלו".

מ'היורשים', דרך 'המזימה נגד אמריקה', ועד 'בקול רם': איזה סדרות וסרטים יכולים לעזור לנו לפענח את הנשיאות של טראמפ? האם אנחנו צפויים לגל חדש של סרטי קנונייה, כמו בעידן ניקסון? ליברמן מדברת על כל אלה, וגם על הכוח האדיר ממנו נהנים כוכבי התרבות בארה"ב, בוודאי בהשוואה לישראל.

"בסוף, נשיאים מתחלפים כל 4 או 8 שנים בארה"ב. האמנים נשארים ליותר זמן, ויש להם יותר כוח ויותר כסף". אבל לא רק שהם צריכים להביע את דעתם - הם גם חייבים לעשות זאת.

זה מה שהבינה, לפי ליברמן, הזמרת טיילור סוויפט. "היא הבינה שזה יהיה כוח ההישרדות שלה בסופו של דבר. היא מציגה את זה כאילו 'אוי אני לא יכולה שלא לדבר כשפוגעים בהקהילה שלי'. בסדר. את יכולה שלא לדבר, הסיבה שאת בוחרת לדבר זה כי את יודעת שבטווח הארוך שווה לך למצב את עצמך כאמנית שיש לה פה, שיש לה דעות, זה יחזק לפחות את הקהל שכן נאמן לך".

"בסוף, בניגוד לישראל, שבה האמנים צריכים את הפוליטיקאים משהפוליטיקאים צריכים את האמנים, בארה"ב זה הפוך. בארהב הפוליטיקאים צריכים את האמנים יותר. לאמנים יש יותר כוח, והפוליטיקאים צריכים אותם, לא להפך".

עוד בפרק: בבית הלבן מוכה הקורונה מפחדים לבוא לעבודה, מסמכי המס של הנשיא טראמפ מגיעים לבית המשפט העליון, וקמפיין טראמפ בונה את 'כוכב המוות'.


הצטרפו לקהילת המדריך לטראמפיסט

עקבו אחר הפודקאסט בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם