מניות הבנקים הובילו ירידות חדות בנעילה בבורסה בת"א

מדד הבנקים צנח בכ-5% • מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל • נדחתה ההצבעה של מחזיקי האג"ח של קבוצת דלק על העמדת החוב לפירעון מיידי • פתאל: "לא נעמוד באחת או יותר מאמות המידה הפיננסיות"

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

השווקים שוב רועדים: רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של IBI על השאלה - האם השוק הפך להיות יקר מדי; וגם, הערת 'עסק חי' בדוחות אל על רגע לפני הכרעה על חילוץ. דוח השווקים היומי עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי »

17:28

המסחר בבורסה ננעל היום (ה') בירידות חדות, כשהמגמה השלילית החריפה בשעה האחרונה של המסחר. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל. 

בסיכום השבוע ירד מדד ת"א 35 ירד ב-5.6% והשלים נסיגה של 19.6% מתחילת השנה . מדד ת"א 90 ירד השבוע ב-5.7% ומתחילת השנה ב-13.7% ומדד ת"א 125 נסוג השבוע ב-5.7% ומתחילת השנה ירד ב-17.7%. 

מדד הבנקים צנח בכ-5% בהובלת לאומי , דיסקונט  ומזרחי טפחות. גם מניות הנפט והגז רשמו ירידות חדות, ומדד הסקטור ננעל בירידה של 6.8%. 

ירידות בולטות נרשמו גם במניות פתאל, קבוצת דלק, אלוני חץ  ושיכון ובינוי. 

16:20

מחריפות הירידות בבורסה לקראת סיום המסחר. מדד הבנקים צונח בכ-4%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל. 

15:00

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע מתנהל במגמה שלילית. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית לקראת פתיחת המסחר שם.

ברקע למסחר, חששותיהם של חלק מהמשקיעים מהשפעות המתחים הנמשכים בין ארה"ב ובין סין בקשר להתפשטות וירוס הקורונה נמצאים במגמת עלייה, וזאת כשהם ממשיכים לעקוב אחר השתחררותן ההדרגתית של מדינות רבות מסגר שהוטל עליהן בניסיון להתמודד עם ההתפשטות. עוד ממשיכים לעקוב המשקיעים אחר הנתונים הכלכליים המתפרסמים, ובהם הדוחות הכספיים של החברות לרבעון הראשון של השנה, מהם הם מנסים להסיק מסקנות ראשונות לגבי מידת ההשפעה של הווירוס על עתיד הצמיחה הכלכלית העולמית.

בצד השלילי של מדד ת"א 35, שוב בולטת מניית קבוצת דלק, שצוללת בכ-15%, לצד ירידות של עד כ-5% שרושמות סדרות האג"ח שלה. זאת על רקע גיוס הון שהחברה החליטה להוציא לפועל, באמצעות הנפקת מניות ואופציות ועל רקע ההמתנה להחלטת מחזיקי האג"ח אם להעמיד את חוב החברה כלפיהם לפירעון מיידי. עם הירידות האחרונות, השלימה מניית קבוצת דלק צלילה של כ-80% מתחילת השנה.

עוד בין המניות החבוטות של ת"א-35, גם זו של פתאל החזקות שוב סובלת מירידות שערים משמעותיות, של כ-7%-8% ומשלימות לה צניחה של כ-70% מתחילת השנה. ברקע למסחר בפתאל, החברה עדכנה על תוכנית להנפקת זכויות בהיקף של 100 מיליון שקל והצעה למחזיקי האג"ח לוויתור על קובננטים לצורך זכאות לפירעון מיידי.

בצד השלילי בולטים מדדי הנפט והגז והבנקים, בירידות של כ-4%. בענף האנרגיה, אנרג'יאן מציגה ירידות של כ-5%-6%, ויחידות ההשתתפות של ישראמקו מאבדות כ-5%-6%, ובין הבנקים, מניות לאומי והפועלים נחלשות בכ-3%-4%.

עוד במסחר, מניית נייס מאבדת כ-5%-6% על רקע עדכון לגבי תחזיות ופרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה. עוד על רקע פרסום דוחות כספיים, מניית אל על מתחזקת בכ-3%.

מניית באטמ עולה בכ-5% ובכך משלימה זינוק של קרוב ל-80% מתחילת החודש. ברקע למסחר, החברה פרסמה בתקופה האחרונה כמה הודעות בקשר למעורבותה בטיפול בווירוס הקורונה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה שלילית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

14:35

מניות הבנקים מובילות את הירידות בבורסה בתל אביב. לאומי  צונחת ב-5%, פועלים  ב-3.7%, דיסקונט מאבדת 5%, פתאל החזקות  צונחת ב-7%, דלק  נופלת ב-16%, נייס  מאבדת 4% לאחר שמשכה את התחזית השנתית.

מדד ת"א 35 יורד ב-2.5%, ת"א 90 צונח ב-3.3% מדד הבנקים נופל ב-4.4%.

נדחתה ההצבעה של מחזיקי האג"ח של קבוצת דלק באם להעמיד את החוב לפירעון מיידי. ההצבעה שאמורה היתה להתקיים היום נדחתה ליום רביעי הבא. בינתיים, דלק ממשיכה במימוש מהיר של נכסים. מוקדם יותר דיווחה על מימוש ההחזקות בחברת מהדרין.

אפי נכסים פרסמה אזהרת רווח. בצל משבר הקורונה החברה צופה הפסדי שערוך נכסים בהיקף של 295-270 מיליון שקל (לפני מס). בהמשך לכך, החברה צפויה לרשום הפסד המיוחס לבעלים בגובה של 270-230 מיליון שקל.

13:55

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל תחת לחץ בדומה לסנטימנט בבורסות אירופה שרושמות ירידות חדות זה היום השני ברציפות ובהמשך לירידות החדות שנרשמו אמש בניו יורק. אמש הזהיר יו"ר הפד פאוול מפני סיכונים משמעותיים לכלכלה וציין כי ההתאוששות תהיה איטית מהצפוי.

מניות הבנקים בולטות בירידות בבורסה בתל אביב, בהמשך לפרסום דוחות בנק פועלים  שרשם הפרשות להפסדי אשראי כתוצאה ממשבר הקורונה בגובה של יותר מ-600 מיליון שקל לצד ירידה חדה ברווח הנקי.

רשת מלונות פתאל החזקות  דיווחה היום, על הנפקת זכויות בהיקף של כ-100 מיליון שקל במטרה להגדיל את מקורותיה הכספיים. דוד פתאל בעל השליטה בחברה מתחייב להשקיע בהנפקה כ-57 מיליון שקל, כך מסרה החברה. פתאל מעריכה כי במהלך שנת 2020 "החברה לא תעמוד באחת או יותר מאמות המידה הפיננסיות שהתחייבה לעמוד בהן במסגרת שטרי הנאמנות". ההנפקה תעשה עם הסכמת בעלי אג"ח סדרות ב' ו-ג' על ויתור זמני של חלק מאמות המידה.

נייס  עקפה את ציפיות האנליסטים לרבעון הראשון, אך משעה את התחזית השנתית בצל הקורונה. החברה סיכמה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 8.9% בהכנסות לרמה של כ-410 מיליון דולר.

אנרג'יקס  רשמה רבעון שיא בהכנסות אשר הסתכמו לכ-70 מיליון שקל, גידול של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח גדל ב-22% ל-28 מיליון שקל ברבעון הראשון. התחזית לשנת 2020 נותרה ללא שינוי. 

11:45

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות שערים ברקע להמשך עונת הדוחות. מעבר לים המדדים באירופה יורדים בחדות זה היום השני ברציפות בצל החשש מגל שני של נגיף הקורונה.

מדד הבנקים מאבד 3% בהובלת הירידה במניות לאומי  ופועלים . מדד ת"א 35 מאבד 2%, ת"א 90 צונח ב-2.45%.

מניות האנרגיה - דלק , דלק קידוחים  - בולטות בירידות בצל ירידה חזויה בהכנסות מאגרי תמר ולווייתן.

11:00

חברת התעופה אל על  פרסמה דוחות ואליהם הוצמדה הערת "עסק חי" בצל הקשיים אליה נקלעה החברה נוכח משבר הקורונה.

10:07

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעיכוב (פתיחה אנגלית) בצל ירידות חדות של 17% במנייתה של קבוצת דלק. מדד ת"א 35 מאבד 1.66%, ת"א 90 יורד ב-1.1% ומדד הבנקים מאבד 2%.

מניות האנרגיה נחלשות בצל אזהרת ערך שפרסמה דלק קידוחים  שצופה ירידה בכנסות ממאגרי הגז תמר ולוויתן.

בתוך כך, קבוצת דלק  מימשה החזקותיה במהדרין תמורת 74 מיליון שקל. אתמול החברה פרסמה תשקיף לגיוס 200 מיליון שקל במניות וחבילת אופציות. זאת לאחר דחיית האסיפה של מחזיקי האג"ח להיום בצל החשש להעמדת החוב בסך 6 מילארד שקל לפירעון מיידי.

עוד צרות לבעלי אל על : חברת החכרת המטוסים גלובל כנפיים  פרסמה אתמול בערב הערכה כי ההפסד (לפני מס) ברבעון הראשון של השנה יסתכם ב-19.8 מיליון דולר. זאת בעיקר מהפרשות צפויות לירידות ערך בשלושת מטוסיה, ובעיקר מטוס איירבוס 330-200 המוחכר לחברת התעופה האוסטרלית Virgin Australia, אשר נכנסה בחודש אפריל 2020 להליכים תחת ניהול מיוחד (voluntary administration), ובגין מטוס איירבוס 330-300 (ללא מנועיו), המוחכר לחברת תעופה בסקנדינביה.

08:15

קפיצה בהפסדי האשראי בצל משבר הקורונה הביאה לצניחה של 76% ברווחי בנק הפועלים . בשורה התחתונה רווחי הבנק צנחו ב-76% לעומת הרבעון המקביל ב-2019.

06:00

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בצל הירידות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט, בהמשך לאזהרה של יו"ר הפד, ג'רום פאוול, מפני "סיכונים משמעותיים" לכלכלה. מדד הנאסד"ק איבד 1.5% ומדד S&P 500 ירד ב-1.8% והדאו ג'ונס צנח ב-2.2%.

קבוצת דלק פרסמה תשקיף לגיוס של 200 מיליון שקל במניות ועוד 100 מיליון שקל באופציות, וזאת בצל לחצים מצד מחיקי האג"ח שאיימו להעמיד את החוב לפירעון מיידי. 

בתוך כך, דלק קידוחים פרסמה אזהרת רווח וצופה ירידה של עד 20% בהכנסות בשנת 2020 וירידה של עד 15% בשנת 2021. 

המניות הדואליות צפויות להכביד על המסחר. נייס חוזרת עם פער שלילי של 4.2%, טבע עם פער שלילי של 4%, אלביט מערכות עם פער שלילי של 1.9%, ומניית טאואר עם פער שלילי של כ-1% בהמשך לפרסום הדוחות הכספיים אתמול (ד').