גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סוכנות הפרסום K Logic רוכשת את סוכנות הקריאטיב חוליגנס

בעקבות הרכישה צפויים החוליגנים לעבור למשרדי K Logic ולשלב כוחות, אך עדיין לא ברור באיזה פורמט

מקס שצ'רבקוב, מנכ"ל ומייסד-שותף בסוכנות הקריאטיב הדיגיטלית חוליגנס / צילום: איל יצהר, גלובס
מקס שצ'רבקוב, מנכ"ל ומייסד-שותף בסוכנות הקריאטיב הדיגיטלית חוליגנס / צילום: איל יצהר, גלובס

חיבור מעניין ויוצא דופן בתחום הפרסום הדיגיטלי יוצא לדרך: ל"גלובס" נודע כי סוכנות הפרסום K Logic רוכשת את סוכנות הקריאטיב הדיגיטלית חוליגנס. בעקבות הרכישה צפויים החוליגנים לעבור למשרדי K Logic ולשלב כוחות, אך עדיין לא ברור באיזה פורמט.

החיבור בין שני המשרדים הוא כמעט מתבקש בעולם הפרסום המשתנה. מדובר בשני קצוות, כל אחד חלוץ בתחומו, אשר עם הזמן איבדו את היתרון התחרותי המוחלט שהיה להם על פני השוק ונדרשו למצוא את "החתיכה החסרה". 

חלוצי העולם החדש

הגוף החזק מבין השניים, בוודאי באספקט הכלכלי, הוא K Logic. הסוכנות שבבעלות אלרועי בוכמן הוקמה ב-2005 ומאז נחשבה ל"חיה מוזרה" בענף הפרסום. K Logic מתמחה בבניית אסטרטגיה דיגיטלית ממוקדת ביצועים, תוך יצירת סינרגיה בין עולם מנועי החיפוש, ה-Social Marketing ושיווק מבוסס תוכן.

אומנם במונחים של עולם ישן - ניהול תקציבי מדיה, היקפים בדירוג יפעת או נוכחות בתחרויות למיניהן - K Logic לא נתפסת כשחקן, אך בכל הקשור בהתנהלות בעולם החדש - פרסום דיגיטלי, ניהול מסעות לקוח ואימוץ שיטות חדשות של מדידה - היא נחשבת לחלוצה (היא בין החברות היחידות בעולם שגוגל הפכה אותה לספק טכנולוגיות שלה) , וככזו היא שינתה משמעותית את ענף הפרסום בישראל.

החברה התפתחה על בסיס טכנולוגי והתחילה כחברת פרפורמנס שלא מדברת כמעט בכלל בשפה השיווקית הקלאסית. לפני כ-8 שנים החלה החברה להתבלט גם במובנים של פרסום קלאסי, לאחר שבוכמן מינה לתפקיד המנכ"ל את אלון ברנר, אחד מכוכבי האסטרטגיה והתכנון של ענף הפרסום, שכיהן בין היתר בתפקידים שונים במקאן. ברנר יצק לתוך המשרד את מתודות האסטרטגיה שהביא עמו מעולם הפרסום ובכך ייצר משרד מבודל מאוד משאר השוק, שבו היו באותה עת או משרדים טכנולוגיים או משרדי פרסום.

תחת ניהולו של ברנר הפך K Logic לשחקן שמאיים גם על משרדים גדולים ממנו משמעותית, וכפועל יוצא מכך גם תרם למוטיבציה של אותם משרדים לשפר יכולות בתחום הפרסום הדיגיטלי. 

בשנים שבהן נוהל המשרד על-ידי ברנר, הוא גדל באופן משמעותי בהיקפי הפעילות ובכמות הלקוחות. המשרד משרת לקוחות בישראל ומחוצה לה, בהם קבוצת איי.די.איי (ביטוח ישיר ו-9 מיליון), צ'מפיון מוטורס, פרטנר, אלטשולר שחם, שטראוס מים, Wework ונייס.

עם זאת ולמרות ההצלחה של המשרד, הוא - כמו ענפים רבים הנוגעים בקווים המשיקים לשיווק, טכנולוגיה ודיגיטל - הגיע לצומת דרכים. אומנם הוא עדיין נחשב למשרד משובח, אך מתוך ענף הפרסום הקלאסי החלו להתווסף משרדים עם יכולות בתחום הדיגיטלי.

עם עזיבתו של ברנר לפני כשנתיים מונתה למשרד מנכ"לית, מירב פקטורובסקי-ששון, שניהלה לפני כן את הזרוע הדיגיטלית ב-IBM ישראל. למרות שהבחירה בה אותתה לכאורה על הליכה לחיזוק הכיוון הטכנולוגי, בוכמן המשיך כל העת לחפש פתרונות שיתנו מענה גם לחלקים בהם המשרד לא מטפל, בכל מה שקשור בבניית מותג ותדמית. הקושי המרכזי שעמד בפניו היה היעדר טכנולוגיות טובות מספיק המחברות את שלב התדמית ויצירת המודעות עם קצירת הביקושים; אך הוא היה גם אנושי, כי לכאורה האנשים שעוסקים בפרסום ושיווק כמעט הפוכים לאנשי הטכנולוגיה, והמוצר המשותף שאמור להיות מונפק מהחיבור של השניים לא יושב באזורים של פרסום קלאסי.

לחוליגנים יש ערך מוסף

חוליגס עשו כאמור את הדרך ההפוכה מזו של בוכמן. המשרד הוקם ב-2011 על-ידי מקס שצ'רבקוב, שהר לוינשטיין ומרים מושינסקי, ומיד עם הקמתו מוצב כמשרד בוטיק דיגיטלי שהצליח לתת מענה קריאטיבי בתחומים שמשרדי הפרסום הגדולים כלל לא ידעו להתמודד איתם.

בשנים הראשונות המשרד נמנע כמדיניות מעיסוק במדיה, כדי שהפתרונות שיציע יהיו מותאמים ללקוח ללא הטיה כלשהי. בענף הפרסום עדיין לא ידעו איך לאכול את הדיגיטל, ולחוליגנים שהביאו הבנה עמוקה של מדיה (שצ'רבקוב היה בכיר במשך שנים במקאן דיגיטל) לצד יכולות קריאטיביות, נוצר יתרון שאיפשר לסוכנות לעבוד עם לקוחות משמעותיים כמו סלקום. 

לענף הפרסום לקח זמן להבין את החשיבות המכרעת שיש להטמעת היכולות הדיגיטליות, בעיקר משום שהתחום נתפס ככזה שמתקשים להרוויח בו. אולם בסופו של דבר לא הייתה ברירה, והמשרדים הגדולים קפצו למים ופיתחו יכולות דיגיטליות - טכנולוגיות וקריאטיביות.

דווקא בכל מה שקשור בטכנולוגיה התקשו המשרדים להיכנס; זהו תחום הדורש ידע ומשאבים כספיים גדולים, ולכן גם כיום רק משרדי הפרסום הגדולים משחקים בו. בקריאטיב התהליך קצר וזול יותר - אין שלבי פיתוח או ציוד מתקדם, וההון במובן הזה הוא אנושי. לכן בסופו של דבר עמדו החוליגנים בפני תחרות הולכת וגוברת עם השוק.

עתה, כאמור, צפויות שתי הזרועות להתחבר לכדי גוף אחד, שאמור לספק פתרון שאין הרבה כמוהו בשוק. לכאורה מדובר בחיבור מתבקש, אבל ההיסטוריה של ענף הפרסום מלמדת כי לעתים מה שעובד היטב על הנייר לא בהכרח עומד במבחן המציאות, ולרוב בגלל הגורם האנושי. נדמה כי במקרה הזה שני הצדדים מגיעים לחיבור מוכנים ומפוכחים. האם זה מה שיאפשר לחיבור להצליח? ימים יגידו. 

"מצאנו את החצי השני" 

אלרועי בוכמן, מייסד ובעלי K Logic: אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "העבודה שלנו עם 'מותגי-על' מחייבת אותנו להמשיך להיות בחזית היכולות הדיגיטליות. בעבודתנו עם גופים בינלאומיים שמודדים כל ביט וקמים בוקר, בוקר לתחרות באולימפיאדה הדיגיטלית - אנחנו חייבים לפרוץ את הדרך כל פעם מחדש. הרכישה של החוליגנס והצטרפותם לצוות ה-INNOVATION של קיי תאפשר ל'מותגי-העל' שסומכים עלינו, להמשיך לצמוח באופן לא פרופורציונלי לשוק בו הם פועלים"

לדברי מקס שצ'רבקוב, מנכ"ל ומייסד-שותף בחוליגנס: "כשפגשנו לראשונה את אנשי K, זה הרגיש כאילו מצאנו את החצי השני שלנו. היכולות האנליטיות והטכנולוגיות של הקבוצה היו כמו חמצן לעבודת האסטרטגיה והקריאייטיב שלנו. הרגשנו שהשלב הבא שלנו הוא להתפתח עוד יותר בזירות הטכנולוגיות ובפלטפורמות הדיגיטליות, ו-K הם השותפים הטובים והחכמים ביותר שיכולנו לבקש. יחד, הצעת הערך שלנו עבור לקוחות היא חד-פעמית. לאחר שנים של עבודה משותפת על פרויקטים מרתקים ומאתגרים, אנחנו נרגשים למסד את הקשר ולהפוך להיות קבוצה אחת ומשמעותית שתגדיר מחדש את הקטגוריה".

עוד כתבות

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

לאחר התקיפה הישראלית באיראן: הדולר מזנק ל-3.82 שקלים

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי מאבד כ-2.5% ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על 88 דולר ● מחיר הזהב בשיא של כל הזמנים

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים