וול סטריט ננעלה בעליות; הנאסד"ק טיפס ב-0.8%

שיעור המכירות בסקטור הקמעונאי בחודש אפריל צנח לשפל היסטורי • בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים • מחיר הנפט מסוג WTI נושק ל-30 דולר והשלים עלייה שבועית של 20% • מניית Wix הישראלית ממשיכה לשבור שיאים

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב (ו') בעליות שערים בקרב המדדים המובילים וזאת לאחר יום תנודתי במיוחד שהחל עם ירידות של למעלה מ-1%. 

מדד דאו ג'ונס, טיפס עם סוף המסחר ברבע אחוז אך בראייה שבועית איבד כ-2%. מדד S&P 500 עלה בכ-0.4% והנאסד"ק עלה ב-0.8%.

אלפאבית  הוסיפה 1.2%, אמזון  עלתה 0.9%, פייסבוק  קפצה ב-2%. 

ענקית השבבים אנבידיה  ננעלה בעליות שערים של 5.7% כאשר היא השלימה תוספת שבועית של 8.6% בערך המניה, עם שווי שוק של 209 מיליארד דולר. 

חברת Wix  הישראלית סיימה עוד יום של עליות, וזאת יממה לאחר פרסום דוחותיה. אחרי זינוק של יותר מ-6.5% בערך המניה חצתה החברה שמספקת פלטפורמות להקמת אתרי אינטרנט את רף ה-200 דולר למניה. בשבוע האחרון מניית החברה זינקה ביותר מ-25%. 

21:15

המדדים המובילים בוול סטריט עברו להיסחר בטריטוריה חיובית, כאשר הנאסד"ק מוביל כעת כשמוסיף לערכו 0.4%. התנודתיות החדה במסחר בניו יורק מתחרשת לאור ההודעות על אסטרטגיית החזרה לפעילות של המשק בארה"ב, ובצל הצהרות ממשל טראמפ על הכוונות להמשיך לעבוד על מציאת חיסון לקורונה. מושל מדינת ניו יורק מסר היום כי ניכר שקיימת שליטה בגידול מספר מקרי הקורונה החדשים במדינה וכי מדינת ניו יורק מתכננת לפתוח את חופיה בעוד שבוע ביום ו', ה-22 למאי. 

19:00

מתמתנות הירידות בוול סטריט. הנאסד"ק נסחר כעת ביציבות והדאו ג'ונס מאבד כ-0.35%.

המדדים המובילים בבורסות אירופה ננעלו בעליות שערים. בלונדון הפוטסי טיפס ב-1%, בצרפת הקאק ננעל ביציבות עם תוספת של 0.1%. 

הדאקס הגרמני ננעל עם עלייה של 1.24%. מסקירת נתונים שפורסמה היום דווח כי הכלכלה הגרמנית נכנסת למיתון, כאשר התוצר מקומי גולמי ברבעון הראשון של השנה התכווץ ב-8.6%. ברבעון השני של 2020, הצפי הוא להעמקת הקיטון בתוצר. הנפילה החדה מגיעה לאור העובדה שהקורונה פוגעת בכל ענפי הכלכלה במדינה, החל מקמעונאות ועד ליצוא של רכבים. יחד עם זאת, בסקירת הנתונים עוד דווח כי הכלכלה החזקה באיחוד, צפויה לעבור את משבר הקורונה במצב טוב יותר משל שכנותיה, וזאת בשל העובדה ששמרה על מפעליה פתוחים גם בעת המשבר.

בגזרת הסחורות: החוזים לנפט מסוג WTI שיפקעו בשבוע הבא ממשיכים לעלות ועומדים כעת 29.2 דולר לחבית (גידול של יותר מ-5%). כמו כן, מחיר הזהב עולה כעת ב-0.9% כאשר המחיר לאונקייה עומד על 1,757 דולר. 

16:30

יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי בבורסות ניו יורק נפתח בירידות שערים. הדאו ג'ונס מאבד כעת 0.88%, Iהמדדים S&P 500 והנאסד"ק יורדים בכ-1% כל אחד.

מנתונים שפרסמה לשכת מפקד האוכלוסין האמריקאית, עולה ששיעור הירידה במכירות בסקטור הקמעונאי בחודש אפריל היה מהחדים שחוותה הכלכלה האמריקאית מאז החלו המדידות ב-1992. לפי הנתון, המכירות בחודש זה צנחו בכ-16.4% ביחס לחודש המקביל אשתקד. בחודש מרץ, שיעור הירידה במכירות גם היה גבוה מאוד ועמד על 8.3%.

15:25

המדדים המרכזיים בבורסות אירופה עברו להיסחר במגמה מעורבת, עם תנודתיות חיובית בהובלת פרנקפורט ולונדון. הפוטסי הבריטי מוסיף כעת 0.75%, הדאקס הגרמני 0.85%  והקאק הצרפתי נסחר ביציבות. 

בניו יורק החוזים העתידיים עברו לטריטוריה שלילית בהובלת הנאסד"ק שמשיל 1.15%. הצניחה בחוזים מגיעה על רקע נתוני שפל במכירות בסקטור הקמעונאי ולאור עלייה במתיחות בין סין לארה"ב. 

היום דווח כי ממשל טראמפ ימנע מענקית הסמאטרפונים הסינית וואווי שילוח של רכיבים אלקטרוניים שיוצרו בארה"ב. הסיבה שבגינה ננקט הצעד לטענת לשכת הסחר בממשל האמריקאי היא כדי להגן על היצוא של ארה"ב. המהלך כאמור יכול לייצר מתח עם הממשל הסיני.

יש לציין כי בנוסף לוואווי, ארה"ב הבהירה לבנות בריתה, לרבות ישראל, כי יש לבחון טוב את ההשקעות עם סין. הבסיס לטענת הממשל, שאומתה היום גם על ידי דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, הוא כי החברות הסיניות מוחזקות בידי המפלגה הקומוניסטית.

11:10

הבורסות העיקריות באירופה נפתחו הבוקר בעליות, כאשר המשקיעים נושאים את עיניהם לחזרה לשגרה וליציאה ההדרגתית של מדינות רבות בעולם מהסגר, ולפרסום שלל נתוני מאקרו של הרבעון הראשון.

בורסת לונדון עולה ב-1.3%, גרמניה עולה בכ-1.5%, בורסת פריז רושמת עליות ב-1%, בורסת איטליה מתרוממת ב-0.7%.

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת, לאחר פרסום נתוני מאקרו. הניקיי עלה ב-0.6%, בורסות הונג קונג ושנחאי ננעלו בירידות קלות.

07:30

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות. 

בזירת המאקרו פורסם היום בסין נתון התפוקה התעשייתית, שהצביע על עלייה של 3.9% באפריל, לעומת אפריל אשתקד. כלכלנים ציפו לעלייה של 1.5%. 

מנגד, נתון המכירות הקמעונאיות בסין הצביע על נסיגה של 7.5% באפריל, לעומת צפי כלכלנים לירידה של 7%. 

במסחר בנפט נרשמות עליות וחוזה ברנט ליוני נסחר בעלייה של 1.5% סביב רמה של 31.6 דולר. 

כאמור אתמול ננעל יום מסחר תנודתי בוול סטריט, שהחל בירידות, בעליות של עד 1.6% במדדי המניות המובילים.