5 מניות שטיפסו לשיאים חדשים, ביניהן שתי ישראליות

על רקע הראלי במתכת הזהב בשבועות האחרונים נרשמו במקביל עליות שערים מרשימות במניות של לא מעט חברות כרייה, וחלקן טיפסו לשיאים חדשים • וויקס ונובה עלו לאחר שפרסמו דוחות טובים לרבעון הראשון

פסל השור המפורסם בוול סטריט / צילום: רויטרס, CARLO ALLEGRI
פסל השור המפורסם בוול סטריט / צילום: רויטרס, CARLO ALLEGRI

על רקע הראלי במתכת הזהב בשבועות האחרונים נרשמו במקביל עליות שערים מרשימות במניות של לא מעט חברות כרייה, וחלקן טיפסו לשיאים חדשים של השנה האחרונה או השנים האחרונות בסוף השבוע.

בין חברות הכרייה הבולטות שעלו לשיא חדש ניתן לציין את אנגלו איגל מיינס  שהשלימה קפיצה של 38% ב-3 חודשים והגיעה לשווי שוק של כ-16.6 מיליארד דולר. לחברה יש פעילויות בקנדה, מקסיקו, פינלנד וארה"ב. 

שתי מניות נוספת שטיפסו לשיא הן קינרוס גולד (סימול: KGC) וניומונט  . הראשונה השלימה התקדמות של 47% ב-3 חודשים והגיעה לשווי של כ-9.3 מיליארד דולר. קינרוס מפעילה מכרות בצפון ודרום אמריקה, מערב אפריקה ורוסיה. השנייה, ניומונט, הגיעה לשווי של כ-54.5 מיליארד דולר לאחר עלייה של 54% ב-3 חודשים. 

ברשימת המטפסות לשיאים חדשים בסוף השבוע יש גם שתי ישראליות - וויקס.קום  ונובה . וויקס פרצה ביום חמישי לשיא חדש וביום שישי המשיכה קדימה בעוצמה ועלתה ב-6.4% למחיר של 201.78 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-10 מיליארד דולר.

החברה מספקת פלטפורמה ופתרונות להקמה וניהול של אתרי אינטרנט, בעיקר עבור עסקים קטנים ובינוניים. בזמן המשבר, עסקים רבים עברו לפעילות אונליין בשל הסגרים שהוטלו במדינות שונות, וב-Wix דווחו ביום חמישי על ביקוש מואץ ליצירת נוכחות אונליין, כשבחודש אפריל לבדו (לאחר סיום הרבעון הראשון) למעלה מ-3.2 מיליון משתמשים חדשים נרשמו ב-Wix, גידול של 63% לעומת אפריל 2019. 

ברבעון הראשון, ההכנסות של וויקס צמחו  ב-23.9% ל-216 מיליון דולר וברבעון השני החברה מצפה להציג הכנסות של 231-233 מיליון דולר, צמיחה של 25%-26% מהרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים. 

נובה עלתה לשיא במהלך המסחר בימים חמישי ושישי (אם כי סגרה את יום שישי בירידה קלה). החברה הציגה ביום חמישי רווח נקי של 11.7 מיליון דולר ברבעון הראשון, 41 סנט למניה, לעומת תחזית לרווח של 18-34 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו בכ-61 מיליון דולר לעומת תחזית להכנסות של 50-60 מיליון דולר ברבעון. 

נובה, המנוהלת על-ידי איתן אופנהיים, נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של כ-1.2 מיליארד דולר. החברה מספקת פתרונות מדידה לתחום בקרת תהליכי הייצור בתעשיית הסמיקונדקטור.