גלוברנדס נהנית מעוצר הטיסות בשל משבר הקורונה: "גידול במכירת מוצרי עישון"

גלוברנדס, שבראשות ושבשליטת ירון גזית, דיווחה על שיפור ברווחיה ובהכנסותיה ברבעון הראשון השנה בצל משבר הקורונה, תוך שהודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף 29 מיליון שקל

סיגריות camel / צילום: shutterstock
סיגריות camel / צילום: shutterstock

יבואנית הסיגריות, הממתקים והחטיפים גלוברנדס, שהפכה לחברה ציבורית ב-2018, מדווחת היום (א') על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2020, ובתוך כך מגלה עוד מרוויח ממשבר הקורונה: משווקי הסיגריות בישראל, שנהנים מהעוצר בטיסות לחו"ל שחתך באחת את הביקורים בדיוטי פרי.

גלוברנדס, שבראשות ושבשליטת ירון גזית, דיווחה היום על שיפור ברווחיה ובהכנסותיה ברבעון הראשון של 2020 בצל משבר הקורונה, תוך שהודיעה על חלוקת דיבידנד ניכר בהיקף 29 מיליון שקל. מניית גלוברנדס  עולה בעקבות כך ב-8.5%.

"בתקופת הדוח חל גידול בהיקף מכירת מוצרי עישון על-ידי החברה, כאשר להערכת הנהלת החברה, הגידול נובע בחלקו מהשפעת משבר הקורונה על היקפן של טיסות תושבי ישראל לחו"ל והיקף הרכישות של מוצרי עישון בדיוטי פרי ובחו"ל", נכתב בדוחות גלוברנדס, כשהחברה פירטה בנוסף כי "שחררה מלאים מוגברים בכדי לספק ביקושים בתקופת משבר הקורונה".

אגב, בכלליות החברה מציינת כי היא "אינה צופה כי לנגיף הקורונה והשלכותיו תהיה השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות של החברה".

בכך מתברר כי לצד חברות שיווק ויבוא המזון שהרוויחו מביקושים ערים בעקבות משבר הקורונה, יש עוד מרוויחות אפשריות. גם מוצרי האלכוהול זכו לביקושים ערים במכירה קמעונאית, אך מנגד, השוק המוסדי (בתי קפה, מסעדות, ברים ובתי מלון) חווה עצירה דרמטית במכירות האלכוהול.

בשורה העליונה גלוברנדס  רשמה זינוק של 12.4% בהכנסות ברבעון הראשון, שהסתכמו השנה בכ-607.4 מיליון שקל, כשעליות המכירות דווקא קטנה בשל גידול במכירות מוצרי העישון, והחברה גם נהנתה מקיטון בהוצאות שכר עבודה. בשורה התחתונה החברה רשמה רווח 14.8 מיליון שקל, המהווה גידול של כ-10% ביחס לרבעון המקביל.

גלוברנדס פועלת בשני תחומי פעילות: מוצרי עישון וכן ממתקים וחטיפים. בתחום העישון מזוהה החברה עם מותגים כמו ווינסטון, לאקי סטרייק, קאמל, פאל מל וטבק לגלגול.

בתחום הממתקים והחטיפים מזוהה החברה עם מוצרים שהיא מפיצה, מוכרת ומשווקת שלא בבלעדיות, וביניהם שוקולד מארס, ממתקי ריגלי (Wrigley) וכן שוקולדים וחטיפים המיובאים או מופצים על-ידי דיפלומט, כמו אוריאו, מילקה, לוטוס, טוברלון, פרינגלס ורד בול. הקבוצה מתמקדת בהפצת המוצרים בתחום זה לחנויות פרטיות (דוגמת קיוסקים) ולחנויות נוחות.