הסדר החוב של סטרווד ווסט: בכירים לשעבר בגזית גלוב מעוניינים בנכסי החברה

בעלת המניות של סטרווד ווסט, חברת סטרווד קפיטל גרופ האמריקאית של בארי שטרנליכט, אינה מעוניינת להמשיך ולממן את הפסדיה של סטרווד ווסט

בארי שטרנליכט / צילום: Lucy Nicholson, רויטרס
בארי שטרנליכט / צילום: Lucy Nicholson, רויטרס

קריסתה של חברת הקניונים הזרה סטרווד ווסט מובילה משקיעים נוספים להגיש הצעות להשתלטות על נכסיה. לאחר ההצעה שהגיש בשבוע שעבר איש העסקים היהודי-אמריקאי יגאל נמדר, פרסמו היום נאמני האג"ח של סטרווד ווסט בדבר שתי הצעות נוספות שהתקבלו אצלם לניהול שבעת הקניונים של החברה, הממוקמים ברחבי ארה"ב.

סטרווד ווסט, שגייסה בתחילת 2018 סכום של 910 מיליון שקל (260 מיליון דולר) בהנפקת איגרות חוב בבורסה בת"א, נמצאת כיום תחת איום של העמדת חובותיה לפירעון מיידי, עקב הפרת אמות מידה פיננסיות להן התחייבה. בעלת המניות של סטרווד ווסט, חברת סטרווד קפיטל גרופ האמריקאית של בארי שטרנליכט, אינה מעוניינת להמשיך ולממן את הפסדיה של סטרווד ווסט, ולאור זאת מתנהלים מגעים מול מחזיקי האג"ח על העברה לידיהם של מניות חברת האג"ח, במסגרת הסדר חוב.

הבוקר דיווח נאמן האג"ח על קבלת שתי הצעות נוספות, לקראת אסיפת מחזיקים שתתכנס בערב (א') לדיון באפשרות להעמדת החוב לפירעון מיידי ובהצעות השונות להסדר חוב. הצעה אחת הוגשה בידי חברת קוהאן גרופ של מייק קוהאן, ואילו את השנייה הגישה חברת גלובל פאנד אינווסטמנטס של הישראלים דורון ולרו ורפי ציטבר.

קוהאן גרופ, שמנהלת יותר מ-30 קניונים ברחבי ארה"ב, מציעה למחזיקי האג"ח את המזומנים שבחברה (27 מיליון דולר) ובחשבון הנאמן (19 מיליון דולר), וכן 50% מהמזומנים שאינם מוגבלים בחברות הנכס (החברות שמחזיקות באופן ישיר בקניונים). בהמשך יהיו המחזיקים  זכאים ל-75% מהסכומים שיחולקו עד שיצטבר אצלם סכום כולל של 75 מיליון דולר, ולאחר מכן יצטמצם חלקם בחלוקות העתידיות ל-50%.

דורון ולרו שימש במשך שנים כנשיא ומנהל התפעול של חברת המרכזים המסחריים אקוויטי וואן, שהקימה קבוצת גזית גלוב בארה"ב. ציטבר כיהן כמנהל תחום שוק ההון באקוויטי וואן, וב-2007 פרשו השניים לטובת הקמת קבוצת גלובל שפועלת בתחום מרכזי הקניות, ושבבעלותה 30 מרכזים מסחריים.

ולרו וציטבר מציעים להשאיר בידי החברה כרית ביטחון של לפחות 10 מיליון דולר, ולחלק את היתרה בסך של כ-36 מיליון דולר למחזיקי האג"ח. בהמשך יהיו מחזיקי האג"ח זכאים ל-60% מכל חלוקה עתידית, ובלבד שבקופת החברה תיוותר באופן קבוע כרית מזומנים של לפחות 30 מיליון דולר.

בשבוע שעבר הגיש כאמור יגאל נמדר הצעה למחזיקי האג"ח של סטרווד ווסט, במסגרתה הם יקבלו את מלוא המזומנים המצויים כיום בחשבון הנאמן (19.3 מיליון דולר), וכן 50% מיתרת המזומנים החופשיים שבבעלות החברה (9.5 מיליון דולר). לאחר מכן יקבלו המחזיקים לפי ההצעה עוד 4 מיליון דולר במידה שהחברה תצליח לצבור כרית מזומנים של 34 מיליון דולר, ובהמשך יהיו זכאים ל-50% מרווחי חברות הקניונים עד למועד שבו יסתכמו התשלומים שקיבלו לסך של 100 מיליון דולר. מסכום זה והלאה יהיו זכאים המחזיקים ל-25% מרווחי חברות הקניונים.