בריכות השחייה והספא ייפתחו בבתי המלון? זה המתווה שיובא לאישור הממשלה

אדם אחד על כל 10 מ"ר בבריכה, 2 מטר בין שולחן לשולחן בחדר האוכל, ואילו מתקנים לא יוכלו להיפתח בספא • אלה ההסכמות שהושגו הערב ואשר יובאו לאישור הממשלה ביום שלישי הקרוב

בתי המלון יקבלו לאישור לפתוח את בריכות השחייה כבר לקראת חג השבועות? בתום פגישה שהתקיימה הערב (א') הושגו הסכמות לגבי פתיחת בריכות השחייה וחדרי האוכל במלונות בחג שבועות שיחול ב-27 במאי. ההסכמות יועלו לאישור הממשלה ביום שלישי הקרוב.

בפגישה - בה השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ איתמר גרוטו; מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי; ונציגי המלונאים, אביה מזרחי-מגן, מנכ"לית רשת פתאל; רונן ניסנבאום, מנכ"ל רשת מלונות דן; ואמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות - הושגו ההסכמות הבאות:

■ בריכות שחייה: בשלב זה האישור הוא לשהייה במים של אדם אחד על כל 10 מ״ר, למעט משפחות גרעיניות ונופשים הלנים באותו החדר. משרד הבריאות שוקל לצמצם זאת לאדם אחד על כל 6 מ״ר. התשובה תינתן עד יום שלישי הקרוב.

■ חדרי אוכל: ייקבע מרחק של 2 מטר בין שולחן לשולחן, והמזון יוגש או ישירות לשולחן או בהגשה לצלחת על-ידי מלצרים במזנון.

■ ספא: ניתן יהיה להפעיל את כל מתקני הספא, פרט לג׳קוזי ולסאונה.

■ קבלה: יישמר מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם.

■ לובי (שטח הסעדה): ייקבע מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם, למעט משפחות גרעיניות והלנים באותו חדר.

המלונאים משוועים להנחיות, ובעיקר לאישור לפתיחת בריכות השחייה, על-מנת להספיק ולארח בחג השבועות שיתקיים השנה בסוף שבוע. תחנת היציאה הבאה מבחינתם תחול ביולי, עם פתיחת הקיץ, ואחרי תום שנת הלימודים במועד מאוחר יותר השנה בעקבות משבר הקורונה.