כ"ץ: "נציג כלכלה של אחדות"; כחלון: "יוצא מפה שלם, מועצם ועם סיפוק אדיר"

שר האוצר היוצא משה כחלון אמר עוד כי "אם הייתה לנו אפשרות לקבוע תאריך מתי להזמין את הקורונה, היינו מזמינים אותה בדיוק במרץ", והוסיף כי הוא בדרך למגזר העסקי • השר הנכנס ישראל כ"ץ אמר על כחלון שהוא "אחד משרי האוצר הטובים ביותר והמשפיעים ביותר שהיו לישראל"

"הצעדים שנחליט עליהם יצטרכו לכלול את רוב חלקי הממשלה. אני מדבר על כלכלה של אחדות. כלכלה של תחרות. כלכלה שתתניע את המשק אחרי כל מה שקרה", כך אמר היום שר האוצר הנכנס ישראל כ"ץ בטקס חילופי שרי האוצר.

השר היוצא כחלון היה מחוייך בטקס והרבה להחמיא למחליפו: "זאת ההחלפה היחידה ששני השרים יוצאים ממנה מרוצים",אמר כחלון. ""אני לא עובר מכאן למשרד אחר אלא נוסע לחיפה (לביתו הפרטי ע"ב). אני מרוצה, כי אני אוהב את המדינה וגם אותך, ישראל".

כחלון המשיך להחמיא לכ"ץ ואמר: "אתה שר מנוסה, הכי מנוסה והכי למוד מאבקים במדינה וגם כאן תיתקל בהרבה מאד מאבקים. יש גופים אינטרסנטיים שלא רוצים רפורמות ובד"כ מי לא רוצה שינוי מי שטוב לו. מי רוצה שינוי מי שרע לו. יש קבוצות ששמים עליהם את היד ולא נותנים להם לזוז. יש לך פה את הצוות הכי טוב במדינת ישראל, אין יותר טובים מהם. אנשים אידיאליסטים מסורים למשימה לעתיד מדינת ישראל. יהיו ויכוחים פה ושם. תראה בעיתון דברים שאתה חושב, אתה לא צריך להגיד - זה כבר יהיה בעיתון".

השר הנכנס כ"ץ השיב: "לא הכנתי נאום כתוב, כי המסר המרכזי שלי הוא תודה למשה כחלון. הטקס הזה לכבודך, לכבוד כל מה שעשית בעשרות שנים של פעילות ציבורית וחמש שנים במשרד האוצר. אתה משה, היית אחד משרי האוצר הטובים ביותר והמשפיעים ביותר שהיו למדינת ישראל. קבעת מטרות, ידעת להשיג את המטרות ולקדם אותן. אני לא מוותר על העצות שלך. לא אכריז כאן על מטרות המדיניות אבל אני מתכונן לשבת ממחר עם ראשי האגפים".

שר האוצר היוצא משה כחלון אמר עוד בטקס כי "אם הייתה לנו אפשרות לקבוע תאריך מתי להזמין את הקורונה, היינו מזמינים אותה בדיוק במרץ, מתי שהגיעה. למה גרמה הקורונה? לאבטלה ולעלייה בחוב. באבטלה ובחוב קיבלנו אותה במצב הכי טוב שהיה למדינת ישראל. קיבלנו את הבשורה על המגיפה בהפתעה גמורה. רצו לסגור את הבנקים - התנגדתי. אנשים היו עומדים עם פטישים בתור לכספומטים. אני שמח שמנענו את זה. רצו לסגור את המוסדות הפיננסיים את המשק השבתה כללית - ולא הסכמנו. הציבור קיבל הרבה מאד כסף ואנחנו יכולים להיות גאים במה שהמדינה נתנה. בעלי אולמות קיבלו מאות אלפי שקלים סכומים אדירים. נתנו יותר מבאמריקה ובגרמניה - שם נתנו הכל בהלוואות ואנחנו במענקים".

כשאר בא לסכם את הקדנציה שלו שהחלה ב-17 למאי 2015, אמר כחלון: "לפני חמש שנים ויום נכנסתי לכאן ואמרתי את המשפט הבא - 'עבורי כלכלה זה אנשים' ואני שמח לומר אחרי חמש שנים שהייתי נאמן לדרך הזאת. יכול להעיד כל ראש אגף שבכל החלטה ראינו את האנשים, ראינו את הבנאדם.

"מפה אני נוסע לחיפה ולא למשרד אחר. ואני משלם את המחיר הזה בכיף גדול, כי אין דבר יותר מהנה מלעשות משהו שאתה מאמין בו. להיות נחמד עם החזקים זה הכי קל בעולם כי אתה מקבל קוקטיילים ואתה השר הכי נחמד בעולם אבל גם השר הכי גרוע. אני יוצא מפה שלם, מועצם ועם סיפוק אדיר. אני מסתכל גם במראה וגם למעלה ואומר עשיתי את הכי טוב למען הקבוצות שהגעתי עבורם, החלשים הצעירים וקבוצות נוספות".

כחלון אמר כי הוא בדרכו למגזר העסקי, והוסיף כי "אם אתם רוצים לקלל מישהו תגידו לו שהחלומות שלו יתגשמו. אני, החלומות שלי התגשמו ואין לי כרגע חלומות חדשים".