"פייק ניוז והסתה פרועה": רון חולדאי הגיש תביעת דיבה נגד מירי רגב

בתביעה בסך חצי מיליון שקל שהגיש ראש עיריית ת"א, הוא מאשים את שרת התחבורה הנכנסת כי למרות שידעה שהיא מפיצה שקרים לפיהם הוא מונע הנחת תפילין בת"א, היא המשיכה לעשות כן כדי לקבל "זמן מסך" • הודיע כי כל שייפסק לזכותו הפיצוי, בכוונתו לתרום אותו

מירי רגב ורון חולדאי / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"; איל יצהר
מירי רגב ורון חולדאי / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"; איל יצהר

"מירי רגב נוקטת כלפי רון חולדאי מזה זמן רב מסע השמצות מכוון ומתוזמן, אשר הגיע לשיאו בחודש פברואר 2020 על רקע מערכת הבחירות הסוערת, כאשר רגב הכפישה את שמו של חולדאי בפני אולם מלא בפעילי ליכוד, תוך שהיא מייחסת לו אמירות ומעשים שלא היו ולא נבראו, והכול מתוך מטרה לעשות הון פוליטי על גבו של חולדאי" - כך טוען ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, בתביעה בגין לשון הרע שהגיש הבוקר (ב') נגד שרת התחבורה הנכנסת, ח"כ מירי רגב.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב באמצעות עורכי הדין טל שפירא ומירב בר-זיק, דורש חולדאי כי רגב תפצה אותו בסך של חצי מיליון שקל בגין פרסומים שקריים שהפיצה לטענתו רגב במדיות שונות.

התביעה מתמקדת באמירות שהשמיעה רגב ביחס לחולדאי במהלך קמפיין הבחירות האחרון לכנסת. כך למשל, טוען חולדאי, רגב הציגה "מצג עובדתי כוזב ומסולף מיסודו, כאילו חולדאי מונע הנחת תפילין ברחבי העיר תל-אביב-יפו - דבר שלא היה ולא נברא".

עוד מוסיף חולדאי כי בזמן שרגב השמיעה את הדברים נגדו, היא ידעה כי "הדברים שנאמרו אינם אמת, או לפחות נאמרו ללא בדיקה מינימלית מנציגת ציבור - והכול במטרה לשים את חולדאי כמטרה לשנאה ולבוז".

לאחר שרגב אמרה את הדברים, פנה אליה חולדאי והבהיר לה לטענתו כי מדובר בפרסום שקרי. למרות זאת, נטען בתביעה, "רגב לא חדלה ממעשיה והמשיכה להפיץ מסרים שקריים, מופרכים ומטעים באותו עניין במדיות שונות, ואף עודדה את קהל הקוראים, הצופים והמאזינים לפרסם תמונות בהן הם מניחים תפילין ברחבי העיר ולתייג עצמם בהאשטאג '#אל_תראי_מירי'".

"עבור רגב המטרה מקדשת את כל האמצעים, ובעבור 'זמן מסך' נוסף היא אינה בוחלת, במודע, בהפצת 'פייק ניוז' והסתה פרועה, במקרה זה נגד חולדאי, תוך התעלמות מוחלטת מההשלכות החמורות העלולות להיות לדבריה כמי שממלאת תפקיד של שרה בממשלת ישראל, על כל המשתמע מכך", נטען בתביעה.

עוד הוסיף חולדאי כי "ניתן היה לצפות שרגב תחזור בה מדבריה, כמצופה מנבחרת ציבור במעמדה, אך משלא עשתה כן ולהפך - רק העצימה את אמירותיה השקריות, נאלץ חולדאי לבקש את התערבות בית המשפט, ולו על-מנת להעביר מסר חד וברור לרגב ולנבחרי ציבור אחרים כי יש לשים סוף לתרבות השקר המזהמת את השיח הציבורי".

לסיכום נטען בתביעה כי שמם הטוב וכבודם של נבחרי הציבור אינו הפקר, וכי מן הראוי שבית המשפט יאמר את דברו מקום בו הוא נחשף להשתלחות שקרית ושלוחת רסן כלפי איש ציבור, תוך פגיעה קשה ובלתי צודקת בעליל בשמו הטוב, כאשר דברים אלה נכונים ביתר שאת כשמתקפה חזיתית זו מגיעה מצד נבחר ציבור אחר.

חולדאי הודיע כי ככל שייפסק לזכותו הפיצוי המבוקש, בכוונתו לתרום אותו, לאחר ניכוי הוצאות משפט, לישיבה החילונית בינ״ה בתל-אביב-יפו. 

כשפנינו לתגובתה של השרה רגב, הפנו אותנו לפוסט בפייסבוק שהיא העלתה כבר בפברואר. בפוסט מופיעה רגב כשהיא מנשקת את אבני הכותל, ונכתב בו בין היתר: "רון חולדאי, אתה לא מאיים עליי. מי הסמיך אותך למנוע מיהודים להניח תפילין במרחב הציבורי? התביעה שלך היא אות קלון על הדמוקרטיה הישראלית, אתה מנסה להשתיק את קולי באמצעות תביעת השתקה. תפקידי כנבחרת ציבור לייצג את הציבור שבחר בי. אני גאה על כך שאני מייצגת את הקהל שאתה מזלזל בו, קהל מניח תפילין, מנשק מזוזות ומשתטח על קברי צדיקים".