גילוי מלא: הדפסת העיתון "גלובס" עוברת למיקור חוץ

בהתאם לקוד האתי של "גלובס", אנחנו מעדכנים כי החל מספטמבר יודפס העיתון בבית דפוס חיצוני • אלונה בר און, יו"ר "גלובס", עדכנה את העובדים ומסרה כי משקל מרכזי בבחירת בית הדפוס החדש יינתן לנכונותו לקלוט כמה שיותר עובדים מבית הדפוס של "גלובס". מכתבה של בר און מובא כאן כלשונו

בית הדפוס של "גלובס" / צילום: איל יצהר, גלובס
בית הדפוס של "גלובס" / צילום: איל יצהר, גלובס

בהתאם לקוד האתי של "גלובס" ולהתחייבות שניתנה על ידינו לסקר גם עניינים הקשורים לעיתון עצמו ולבעליו, אנחנו מבקשים לעדכן כי העיתון "גלובס" יודפס החל מחודש ספטמבר הקרוב בבית דפוס חיצוני וכי "גלובס" יפסיק להדפיס את העיתון בעצמו. במכתב לעובדים הסבירה אלונה בר און, יו"ר "גלובס", כי המהלך נעשה על רקע ההבנה שללא העברת הדפוס למיקור חוץ ייאלץ העיתון להשקיע מיליוני שקלים בשיקום ותחזוקת המכונות. עוד הסבירה בר און כי משקל מרכזי בבחירת בית הדפוס החדש יינתן לנכונותו לקלוט כמה שיותר עובדים מבית הדפוס של "גלובס". כמו כן, יושם דגש על שמירת הלו"ז והאיכות של העיתון המודפס.

להלן מכתבה של בר און לעובדים כלשונו.

שלום לכולן ולכולם,

להיות חלק מעיתון כלכלי שעובר טרנספורמציה בכלל, ובעיצומו של משבר כלכלי עולמי בפרט, זה אתגר קשה, אבל אני רוצה לשתף אתכם, אחרי חודשיים וקצת בעין הסערה, שאני רואה את העבודה הקשה שלנו נושאת פירות. גם על רקע משבר הקורונה, אנחנו מצליחים להוציא לפועל את תוכנית העבודה של "גלובס" המתחדש, על כל היבטיה התפעוליים והלוגיסטיים, בהם העלאת חומת התשלום ואיחוד הפצת עיתוני הערב עם הבוקר, וזה לצד הקמת מיזמים ייחודיים מותאמים לרוח התקופה - ובעיקר, תוך הוצאה לאור של עיתון כלכלי יומי ואתר, שמצליחים לעניין ולהביא ערך פרקטי לקוראים שלנו יום יום.

המייל הזה נועד לעדכן אתכם בשינוי נוסף שהחלטנו לקדם כעת, של העברת ההדפסה של "גלובס" למיקור חוץ, כך שהחל מחודש ספטמבר השנה, "גלובס" יודפס בבית דפוס חיצוני, איתו מתנהל מו"מ בימים אלה.

זו לא הייתה החלטה קלה, גם בגלל המסורת שלנו וגם בגלל עובדי בית הדפוס, אולם לאחר שבדקנו את הנושא מכל כיוון, המסקנה שלנו היא שאם לא נפסיק להדפיס את העיתון בעצמנו, ניאלץ להשקיע מיליוני שקלים בשיקום ותחזוקת המכונות במהלך השנתיים הקרובות, ולצערנו, השקעה כזו כיום בדפוס, היא בלתי סבירה בעליל. בנוסף למניעת ההשקעות המהלך הזה יניב לנו גם חיסכון תפעולי שגם הוא נדרש לנו להמשך תהליך ההבראה של "גלובס".

הדאגה לעתיד עובדי בית הדפוס השפיעה ומשפיעה רבות על המהלך שלנו. אני יכולה לשתף אתכם שאחד הגורמים המשמעותיים לקראת בחירתנו בבית הדפוס החדש יהיה רצונם לשלב מספר עובדי דפוס מאצלנו להמשך עבודה אצלם. לצד זה, מי שלא ייקלט בבית הדפוס החדש ילווה על ידי מחלקת אנשים בהכוונה מקצועית אישית וצמודה להבטחת המשך דרכו התעסוקתית.

גם שמירת הלו"ז והאיכות של העיתון המודפס מהווה גורם משמעותי ואנחנו בטוחים שבבית הדפוס החדש יסייעו לנו לשמור על הרמה עליה אנחנו מקפידים.

בית הדפוס שלנו היה חלק מחיי ומחיי "גלובס" משך עשורים רבים. עוד מהימים בהם אלי שמעוני היקר, זכרו לברכה, הסמנכ"ל המיתולוגי של אבא שלי, היה נוסע מסביב לעולם לאסוף חלקים משומשים ולהרכיב את המכונה הותיקה במו ידיו ועם כל מרצו, שכלו וליבו. בהמשך הגיע המעבר לבנין בראשון לציון, זה שאנחנו יושבים בו גם היום, שנבנה כולו כמעין בולם זעזועים לבית הדפוס ששוכן למרגלותיו.

מספר שנים לאחר מכן נרכשה המכונה הנוכחית, בפעם הראשונה מכונה "נוצצת מהניילונים", שנרכשה והותקנה בסיועו הג'נטלמני של ינון אנגל, המשנה למנכ"ל של ידיעות אחרונות ומבכירי ענף הדפוס בישראל.

בית הדפוס של "גלובס" הצטיין תמיד בעובדים מעולים במיוחד, שבלטו למרחוק. לא אוכל לציין כאן את כל הנבחרת, אז בהזדמנות הזאת אזכיר רק את בני רוזנברג, המנהל הקודם של בית הדפוס שפרש לגמלאות ממש לא מזמן, ואת שחר כהן המנהל הנוכחי של הדפוס, שכמוני, גדל ב"גלובס" מהיותו נער, כבנה של סימה כהן שעבדה במזכירות של "גלובס" עשרות שנים, ושרבים מכם מכירים ומוקירים.

כמובן שזה לא מהלך פשוט רגשית, בפרט למי שכמוני גדלה בתעשייה הזו, ובכל זאת, אני מאמינה שאתם, כמוני, מבינים שמהלך כזה יאפשר לנו להמשיך להתמקד בתחום הליבה שלנו, התוכן, ושמה שהיה נכון לנו בעבר - לא בהכרח נכון להיום ובטח שלא למחר. שינויים דורשים גמישות. וכך אנחנו משתדלים לעשות.

מאחלת לנו בהצלחה, ושנראה את הטוב, גם ברגעים מורכבים כאלה.

אלונה

● ולמי שלא שמע על אלי שמעוני המיתולוגי שמהווה את אחד מאבני היסוד של הבית הזה - אני מפנה למאמר הקצר שכתבה עליו סטלה קורין ליבר, גם היא אבן מאבני היסוד שלנו, עם פטירתו של שמעוני לפני כ-3 שנים. לקריאת המאמר