העליון הפך את החלטת ממשלת פקיסטן: הורה על פתיחת כל החנויות במדינה

בפסק הדין נקבע כי הממשלה אינה יכולה למנוע מהאזרחים לקנות בגדים לקראת חג עיד אל פיטר המוסלמי שחל בעוד כשבוע • על פי ההחלטה, הקניונים הגדולים יוכלו להיפתח באופן מיידי

שוטרים בפקיסטן מכים רופאים שמוחים על המחסור החמור בציוד מגן שיאשפר להם לטפל בחולים בצל התפשטות מגפת הקורונה במדינה / צילום: Arshad Butt, Associated Press
שוטרים בפקיסטן מכים רופאים שמוחים על המחסור החמור בציוד מגן שיאשפר להם לטפל בחולים בצל התפשטות מגפת הקורונה במדינה / צילום: Arshad Butt, Associated Press

בית המשפט העליון בפקיסטן פסק אתמול שכל החנויות ומרכזי הקניות במדינה יכולים להיפתח באופן מיידי. העליון הפך בכך את הנחיית הממשלה לסגור את כל העסקים הלא חיוניים כדי להאט את התפשטות הקורונה. 

בפקיסטן, מדינה ענייה בה חיים 220 מיליון תושבים, הדין בשאלה הכלכלית התחמם בשבועות האחרונים, כאשר מספר הידבקויות בקורונה טיפסו בהתמדה למרות הסגר על העסקים הלא חיוניים והגבלות התנועה.

התאחדות הרופאים במדינה הפצירה ברשויות לשמור על המגבלות שהרשויות המחוזיות הטילו כדי לנסות לעצור את התפשטות המגפה. ראש הממשל אימרם חאן, שמתח מלכתחילה ביקורת על ההגבלות וטען שהן מזיקות מדי מבחינה כלכלית למדינה, תמך בהקלה הדרגתית, שהמחוזות הסכימו לה.

בית המשפט העליון נכנס לקלחת הזו ביוזמתו אתמול, ופסק שלכל העסקים החוקיים יש זכות לפעול. בצו ביניים, הורה בית המשפט כי הקניונים הגדולים יוכלו להיפתח מיד. בנוסף קבע שחנויות יקבלו אישור להיפתח בכל יום בשבוע.

"אם העסקים והתעשיות יישארו סגורים תקופה ארוכה, ההישרדות שלהם תוטל בספק יותר ויותר, ובמקרה שהם לא ישרדו, מיליוני עובדים יהיו ברחובות", מסר בית המשפט בהוראה כתובה שפורסמה אחרי השימוע. עוד נמסר כי הממשלה אינה יכולה למנוע מקונים את הזכות לקנות בגדים חדשים לקראת חג עיד אל פיטר המוסלמי שחל בעוד כשבוע.