וול סטריט ננעלה בעליות חדות: הנאסד"ק קפץ בכ-2%, אמזון ופייסבוק עלו לשיא כל הזמנים

מדד S&P 500 עלה ב-1.7% ובכך ננעל ברמה הגבוהה ביותר מאז חודש מרץ האחרון • בריטניה מכרה אג"ח ממשלתיות בריבית שלילית • באידו ועליבאבא מאבדות גובה בצל החקיקה בסנאט שעשויה להגביל חברות סיניות המבקשות להיסחר ולגייס בארה"ב

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ד') בעליות בהובלת מניות הטכנולוגיה. אמזון  ופייסבוק  עלו לשיא כל הזמנים.

מדד S&P 500 עלה ב-1.7% ובכך ננעל ברמה הגבוהה ביותר מאז חודש מרץ האחרון. הדאו ג'ונס הוסיף 369 נקודות לערכו, או 1.5%, ומדד הנאסד"ק קפץ ב-2.1%.

ישראליות בוול סטריט

אלוט תקשורת  זינקה בכ-14%. סיוה  קפצה ביותר מ-5%. קורנית דיגיטל  זינקה בכ-30%. אודיוקודס  קפצה ביותר מ-7%.

21:00

ועדת השוק הפתוח של הפד (FOMC) פרסמה את פרוטוקול הישיבה שנערכה ב-29 באפריל עם מקבלי ההחלטות בבנק המרכזי בהמשך לצעדים שנקט הפד על מנת להתמודד עם משבר הקורונה בשווקים הפיננסים.

לאחר שהפד חתך את הריבית קרוב לאפס, חברי הוועדה הסכימו פה אחד להשאיר את הריבית ברמה שבין 0% ל-0.25% עד אשר תירשם התאוששות ודאית של הכלכלה. חברי הוועדה ציינו את רגישות הבנקים בארה"ב בצל החשש לפשיטות רגל של חברות בצל המשבר. "ההשפעות הכלכליות של המגיפה הביאו לאי ודאות וסיכונים ניכרים לפעילות הכלכלית בטווח הבינוני", נכתב בפרוטוקול של הפד. "חברי הוועדה הסכימו כי הבנק הפדרלי מחויב להשתמש בכל מגוון הכלים העומדים לרשותו כדי לתמוך בכלכלת ארה"ב בזמנים מאתגרים אלו".

מנייתה של פייסבוק  מזנקת ביותר מ-5% לשיא כל הזמנים בהמשך להודעה של החברה על כניסתה לקניות ברשת באמצעות Facebook Shops, שמגייסת עסקים קטנים למכירת מוצרים. החנויות הווירטואליות יופיעו בחשבונות פייסבוק ואינסטגרם של העסקים, ובסופו של דבר גם ביישומי המסרים מסנג'ר ו-וואטסאפ.

20:00

הסנאט האמריקאי העביר חקיקה שצפויה לאסור על חברות סיניות רבות לרשום את מניותיהן למסחר בארה"ב או לגייס כסף ממשקיעים אמריקאים, וזאת מבלי לעמוד בתקני הרגולציה והביקורת בוושינגטון.

הצעת החוק תחייב את החברות לאשר כי "הן אינן בבעלות או בשליטת ממשלה זרה", וזאת בעוד רבות מהחברות הסיניות כוללות כפיפות לממשל שם.  יתרה מזאת, החברות הסיניות יידרשו להיות כפופות לביקורת של המועצה לפיקוח על חשבונאות בחברות הציבוריות, גוף ללא מטרות רווח המפקח על ביקורת של כל החברות האמריקאיות המבקשות לגייס כסף בשווקים. 

מנייתה של באידו  הסינית שנסחרת גם בוול סטריט מאבדת כ-2%. מנייתה של עליבאבא גרופ  מאבדת יותר מ-1%.

רויאל קריביאן קרוזס  דיווחה על ההפסד הנקי (GAAP) של 1.4 מיליארד דולר או 6.91 דולר למניה, בהשוואה לרווח של 249.7 מיליון דולר או 1.19 דולר למניה ברבעון המקביל. 

18:35

בורסות אירופה ננעלו בעליות בדומה לסנטימנט בוול סטריט. הדאקס קופץ ב-1.4%, הקאק עלה ב-0.9% ומדד הפוטסי הבריטי עלה ב-1.1%.

בריטניה החלה למכור היום אג"ח בריבית שלילית, מה שמשקף את הנהירה של המשקיעים להשקעה באג"ח הממשלתיות שם, בעוד האינפלציה בבריטניה נושקת לשפל של 4 שנים.

בגרמניה הממשל סיכם על חבילת חילוץ לחברת התעופה לופטהנזה .

בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית. הנאסד"ק מזנק ב-2.2%, מדד S&P 500 עולה ב-1.9% ונושק ל-3,000 נקודות, הדאו ג'ונס מטפס ב-1.77%.

אמזון  ואפל  ממשיכות לטפס ומספקות תמיכה למדדים. פייסבוק  תשיק פלטפורמה למכירה מקוונת לעסקים קטנים. מנייתה מזנקת ביותר מ-4% לשיא כל הזמנים.

מנייתה של מפתחת החיסון לקורונה מודרנה מאבדת גובה גם היום לאחר הנפקת הון של מיליארד דולר עליה דיווחה אתמול בהמשך לתוצאות שלב 1 בניסוי בחיסון לקורונה.

הזהב עולה מעל לרמה של 1,752 דולר לאונקייה. הנפט קופץ ב-3.7% ל-33 דולר לאונקייה.

17:55

מנייתה של קורנית דיגיטל  מזנקת לאחר הדוחות שפרסמה אתמול. בבית ההשקעות פסגות כותבים כי "הדוח חלש בהתאם לתחזית המונמכת שסיפקה, אך התחזית להמשך השנה הינה טובה הרבה יותר מהצפי הממוצע". עוד הוסיפו שם, כי שיחת הוועידה הייתה חיובית מאוד והחברה ספקה במהלכה אינפורמציה רבה בנוגע לאופי הפעילות של לקוחות שונים. "היכולת של החברה לספק תחזית מעודדת בתקופה של חוסר ודאות הינה מרשימה ומעידה על כך שלא רק שהראות קדימה השתפרה מאוד, אלא החברה מצויה במקום הנכון ובזמן הנכון. קורנית מסייעת ללקוחותיה לבצע טרנספורמציה דיגיטלית שהופכת לקריטית בעידן הנוכחי", כתבו בפסגות.

16:35

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה הירוקה. מדד דאו ג'ונס מוסיף 1.2% לערכו, מדד S&P 500 עולה ב-1.3%, הנאסד"ק מטפס ב-1.4%. מדד הפחד (VIX) צונח ב-7%.

מנייתה של ענקית הרשת החברתית פייסבוק  מזנקת ביותר מ-4% לשיא כל הזמנים.

באירופה מדד הדאקס מוסיף 0.5% לערכו, הקאק ללא שינוי והפוטסי מוסיף גם הוא 0.5% לערכו.

14:05

בבורסות אירופה נרשמת כעת מגמה מעורבת, כשמדדי הדאקס והפוטסי עולים בשיעורים קלים ואילו מדד הקאק בפריז רושם ירידה. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, מעריך בסקירה שפרסם היום כי התוכנית הגרמנית-צרפתית להנפקת חוב אירופאית משותפת "יכולה לסמן את תחילתו של שינוי משמעותי בשוק האג"ח של אירופה ובאופן ההתנהלות הפיסקלית. מדובר בפעם הראשונה שבה מנהיג גרמני תומך בהנפקת חובות כלל אירופאים משותפים למימון המדינות החברות".

בפמן מציין כי " מגבלות ההצעה הן כרגע בגודלה, שמהווה רק 4% מהתוצר של האיחוד האירופי , וזה מעט יחסית לסכומים שנדרשים לאור המיתון והשפעות הווירוס - במיוחד אם הרצון הוא להאיץ באופן מרכזי ולאורך זמן פרויקטים רב-שנתיים. בעת הנוכחית, שבה שוברים מוסכמות כלכליות ישנות בעולם ובפרט בכל הקשור למדיניות תקציבית ומוניטרית, ההצעה עשויה להיות חשובה כ'סמן דרך' עבור האיחוד האירופי; תכנית שמתחילה בהיקף קטן עשויה לגדול למשהו הרבה יותר מהותי בעשור הקרוב.

"אופן חלוקת כספי הגיוס בין המדינות יכול להיות מעין אב-טיפוס לניהול פיסקלי משותף עתידי של כל האיחוד האירופי במסגרת תקציבית אחת מאוחד , זאת עם כל המשתמע מבחינת מיסוי והוצאות. ניתן לראות בכך צעד קטן לקראת איחוד פיסקלי אירופאי, מהלך שבו גב' מרקל תומכת. ניתן לייסד מנגנון ברור, שקוף ובר קיימא, עם מנגנון חלוקת הנטל פיסקלי בין מדינות אירופה, בשונה מהמצב המורכב כיום. במידה ומצב כזה יתחיל להסתמן, הרי שלשווקים תהיה סיבה לתמחר ירידה במידת הסיכון להתפרקות האיחוד והגוש האירופאיים בטווח הארוך . כתוצאה, פער התשואות איטליה-גרמניה, במקרה של התממשות מנגנון חלוקת נטל תקציבי יעיל, שיתחיל בהנפקת חוב משותף לכל האיחוד האירופאי, חלף המשך הנפקת חוב של מדינות בודדות, עשוי להיות מורגש ומשמעותי".

12:15

מדדי המניות המרכזיים בבורסות אירופה רושמים כעת ירידות קלות, בשעה שבמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.8%-0.9%. 

מארק מת'יוס, ראש תחום מחקר אסיה ביוליוס בר , מפרסם היום התייחסותו ל"קונגרס העם הסיני" - האירוע החשוב ביותר במונחי מדיניותה של סין - אשר צפוי להתכנס מחר.

"באופן מסורתי, היעד המספרי לצמיחת התל"ג הוא הנתון המעניין ביותר שיוצא מישיבת המדיניות השנתית של סין. עם זאת, השנה לא סביר שנראה יעד שכזה בשל מגפת הקורונה. במקום זאת, יש לחפש בתכני הישיבה האם יצוינו אמצעים ותכניות נמרצים יותר להגעה לעצמאות טכנולוגית", אומר מת'יוס.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. זאת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות על רקע חששות כי פיתוח חיסון לקורונה ייקח הרבה זמן. בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. 

הזהב ממשיך לטפס ומתחזק בכ-0.5% לרמה של 1,754 דולר לאונקיה. גם הנפט ממשיך לטפס, וחוזה מסוג ברנט עולה בכ-0.4% לרמה של 34.80 דולר לחבית. 

06:50

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת במדדי המניות. זאת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות על רקע חששות כי פיתוח חיסון לקורונה ייקח הרבה זמן. בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. 

בשעה האחרונה למסחר מדד דאו ג'ונס איבד יותר מ-300 נקודות, ומדד נאסד"ק עבר מעליות שרשם במשך כל יום המסחר לירידה. הדאו ירד ב-1.6%, נאסד"ק איבד 0.5% ומדד S&P 500 נחלש ב-1%.

הזהב מתחזק בכ-0.5% לרמה של 1,754 דולר לאונקיה. גם הנפט ממשיך לטפס, וחוזה מסוג ברנט עולה בכ-0.7% לרמה של 34.88 דולר לחבית. 

הבראה כלכלית עולמית ממשבר הקורונה תיקח בין שנה לשלוש שנים, לפי יותר מ-80% מראשי עסקים אירופים בסקר שפורסם אתמול. הערכותיהם של המנכ"לים והיו"רים החברים בשולחן העגול האירופי לתעשייה, גוף של מעסיקים, היו פסימיות במידה חריגה לטווח בקצר, ושיקפו גם את התחזיות הפסימיות של מנכ"לים אמריקאים לפי סקר דומה מהעת האחרונה. שני הסקרים נערכו על ידי קונפרנס בורד, מכון המחקר של העסקים בארה"ב.

מבין מנהלי העסקים באירופה, 53% צופים שהכלכלה העולמית תזדקק לשנה-שנתיים כדי להתאושש, ועוד 39% העריכו שההבראה תיקח שנתיים-שלוש.

ראשי העסקים משני צידי האוקיינוס האטלנטי דירגו את האמון הנוכחי שלהם בכלכלה ברמה של 34 במדרג של 0-100. הציפיות לששת החודשים הבאים נעו בין 48-50 לכלכלה כולה ולמגזרים של המשיבים. דירוג מתחת ל-50 משקף פסימיות במדד האמון של הקונפרנס בורד. בהשוואת התנאים העסקיים הנוכחיים לאלו ששררו לפני שישה חודשים, גם המנהלים האמריקאים וגם האירופים נתנו ציון של 3 מתוך 100, "ציון נמוך במידה לא רגילה", לפי הדו"ח שליווה את הסקר האירופי.

"ראשי העסקים סיפקו כמעט פה-אחד את ההערכה השלילית ביותר האפשרית על סביבת העסקים הנוכחית", בגלל הירידה הפתאומית בפעילו הכלכלית, כתב הכלכלן הראשי של הקונפרנס בורד, בארט ואן אריק, על הסקר האירופי.