צוקרברג משיק פלטפורמת קניות לעסקים קטנים בפייסבוק: "תתמודד עם ההלם הכלכלי של הקורונה"

החנויות הווירטואליות יופיעו בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של העסקים, ובסופו של דבר גם ביישומי המסרים מסנג'ר ו-וואטסאפ • צוקרברג: הלקוחות יוכלו לבדוק באמצעות מציאות מדומה דברים כמו משקפי שמש ואיפור או איך ריהוט ייראה בחדר שלהם

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: shutterstock
מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: shutterstock

פייסבוק נכנסת בגדול לקניות באינטרנט דרך Facebook Shops, שמגייסת עסקים קטנים למכירת מוצרים שלהם בפלטפורמה הזו ומעניקה להם גישה לטכנולוגיה שלה, כאשר מגפת הקורונה מרחיבה את עסקי האונליין בכל העולם.

"בנקודה זו ברור שהקורונה אינה רק מצב חירום בריאותי", אמר אתמול (ג') מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. "היא גם ההלם הכלכלי הגדול ביותר שהרגשנו בימים חיינו".

עסקים קטנים, אמר צוקרברג, יוכלו לעצב חלונות ראווה וירטואליים שיציגו מוצרים ספציפיים שנחשבים רלוונטיים יותר. הלקוחות יוכלו לבדוק באמצעות מציאות מדומה דברים כמו משקפי שמש, איפור, או איך ריהוט ייראה בחדר שלהם.

החנויות הווירטואליות יופיעו בחשבונות פייסבוק ואינסטגרם של העסקים, ובסופו של דבר גם ביישומי המסרים מסנג'ר ו-וואטסאפ.

המהלך הזה, שפייסבוק אומרת שהיא מתכננת זה כמה חודשים, עם שותפות כמו חברת שופיפיי, מגיע יום אחרי שהחברה פרסמה תוצאות סקר של בעלי עסקים קטנים, שמצא כי נכון לאפריל, כמעט שליש מהעסקים הקטנים והבינוניים בארה"ב לא פעלו.

"עסקים קטנים זקוקים לדרך למצוא קונים חדשים", אמר אתמול מנכ"ל שופיפיי (Shopify), טובי ליטקה, בראיון משותף עם צוקרברג.

פייסבוק, אמר צוקרברג, מפתחת תגית קניות מיוחדת לאינסטגרם, לדוגמה, ויעד באקספלור, אתר שמגלה למשתמשים דברים שהם עשויים להתעניין בהם, בהתבסס על גורמים כמו אנשים נעקבים או פוסטים שהם אוהבים במדיה החברתית. בהמשך יתווספו רכיבים של קנייה בזמן אמת.

"במשך שנים אנשים משתמשים ביישומים שלנו לקנייה ולמכירה של דברים, עם צילום של אופניים והכיתוב 'למכירה', עד מכירת שולחן הקפה שלכם ב-Marketplace וסגנונות שופינג חדשים מהמותגים שאתם אוהבים ומהמשפיעים שלכם באינסטגרם", כתב צוקרברג בהודעה שהוצגה בבלוג באתר החברה, "האנשים שמשתמשים ביישומים שלנו הם אלה שחזו את המסחר החברתי, ואנחנו עוזרים להם להפוך את זה למציאות".