"בן טל קובר את חדשות 13": עובדי חברת החדשות מורידים כפפות

עובדי חדשות 13 עודכנו כי יש כוונה לפטר כשליש מהם • לאחר העדכון עלו העובדים לקומת ההנהלה כשהם נושאים שלטים וקוראים: "לא נסכים לחיסול החדשות" • היה גם מי שהפנה את האצבע אל מנכ"ל רשת אבי בן טל, שמוביל את תוכנית הקיצוצים

הפגנת עובדי חדשות 13 / צילום: ארגון העיתונאים
הפגנת עובדי חדשות 13 / צילום: ארגון העיתונאים

המלחמה בין עובדי חברת חדשות 13 לבעלי המניות וההנהלה הולכת ומסלימה: היום (ד') בשעות הצהריים התקבצו עובדי חברת החדשות לאסיפה בדסק, בה הם עודכנו על-ידי הוועד על תוכנית הקיצוצים בהיקף 35% שמתכוונת הנהלת חדשות ליישם בהוראת החברה-האם רשת 13.

העיתונאי מתן חודורוב עדכן את העובדים כי ההנהלה מתכוונת להפוך את חברת החדשות לכזו שמפיקה מהדורה מרכזית אחת ומבזקים. כיום מפיקה חדשות 13 גם תוכניות עבור רשת 13, אולם על-פי התכנון, ההפקה של תוכניות אלה תועבר לחברות הפקה חיצוניות.

חודורוב טעם באסיפה: "בהנהלה רוצים להוציא הכול לחברות הפקה חיצוניות, ושאנחנו נספק להם חומרים. אין היגיון בכך שתוכנית חדשות תופק על-ידי חברת הפקה חיצונית".

העובדים עודכנו כי יש כוונה לפטר כשליש מהעובדים. "זה לא הדנ"א שלנו לצאת נגד ההנהלה", סיכם חודורוב, "אבל אין לנו ברירה אחרת"

לאחר העדכון עלו עובדי חדשות 13 לקומת ההנהלה כשהם נושאים שלטים וקוראים: "לא נסכים לחיסול החדשות". היה גם מי שהפנה את האצבע לכיוון מנכ"ל רשת אבי בן טל, שמוביל את תוכנית הקיצוצים, בקריאות: "בן טל קובר את חדשות 13". 

קודם לכן עודכנו העובדים כי היום התקיימה פגישת משא-ומתן ראשונה בין נציגי הוועד להנהלת חברת החדשות, בה הובהר להם כי ההחלטה של רשת (שמחזיקה בבעלות על חברת החדשות) לבצע קיצוץ בהיקף של 35% בתקציב החברה עומד בעינו יתבצע בחודש יולי. המשמעות היא פיטורים בסדר גודל משמעותי והורדת תוכניות מהאוויר. כמו כן, ההנהלה אינה מתכוונת להחזיר מהחל"ת את העובדים, זאת למרות שמשבר הקורונה הסתיים. 

שלט בהפגנה של עובדי חדשות 13 / צילום: ארגון העיתונאים
 שלט בהפגנה של עובדי חדשות 13 / צילום: ארגון העיתונאים

כפועל יוצא מכך הודיעו היום ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים על הפסקת העבודה בין השעות 15:00-16:00 לצורך אסיפת הסברה, שבמהלכה יעודכנו העובדים בפרטי תוכנית ההנהלה כפי שהוצגה היום לוועד ובדרכים שבכוונת הוועד להיאבק בה.

בהודעה שהעביר הוועד נמסר: "הבהרנו להנהלה כי נתנגד בכל כוחנו לתוכנית שמשמעותה המעשית היא חיסול חדשות 13 כגוף שידורים עצמאי, והודענו כי בלית-ברירה נחל בצעדים ארגוניים שמטרתם למנוע את המהלך ההרסני הזה".

נזכיר כי על-פי ההסכם הקיבוצי שנחתם לפני חודשים ספורים מנועה ההנהלה לפטר עובדים עד תחילת חודש יולי הקרוב. בוועד רואים בהחלטה שלא להשיב עובדים מחל"ת ניסיון לעקוף את ההסכם. בתחילת השבוע פנו הוועד וארגון העיתונאים לבית הדין לעבודה בדרישה לאלץ את הנהלת חברת החדשות להחזיר את העובדים מהחופשה. 

מנכ״ל ארגון העיתונאים, אלי גרשנקרוין, אמר בהפגנה כי העיצומים היום היו רק יריית הפתיחה במאבק ארוך וקשה למען הצלת מערכת החדשות ועובדיה. לדבריו, "המשוואה היא מאוד פשוטה: פיטורים, קיצוצים והוצאת עובדים לחל״ת שלא נגמר. מחסלים למעשה את חדשות 13 כגוף תקשורת עצמאי".