חברת פולקסווגן הסירה מהרשת פרסומת "גזענית": "אנחנו מזועזעים"

בסרטון בן 10 השניות של החברה בעלת הרקע הנאצי, נראית יד לבנה גדולה מנפנפת גבר שחור שעומד ליד מכונית גולף בעוד שברקע ניתן להבחין בכיתוב בעל ניחוח גזעני • פולקסווגן: "מבינים את הזעם הציבורי"

מתוך הפרסומת של פולקסווגן / צילום: צילום מסך
מתוך הפרסומת של פולקסווגן / צילום: צילום מסך

חברת פולקסווגן הסירה מהאינטרנט סרטון פרסומת קצר בן 10 שניות שעלה ברשתות החברתיות לאחר שהוא גרר סערה ציבורית והאשמות על כך שהוא גזעני ומעודד גזענות.

הסרטון שפורסם באינסטגרם ובטוויטר מציג יד לבנה דוחפת גבר שחור שעומד ליד מכונית גולף צהובה ברחוב, ואז "בועטת" אותו לתוך בית קפה צרפתי. מעבר לדימוי הזה של יד לבנה מעיפה גבר שחור, יש עוד כמה אלמנטים בסרטון הקצרצר, שעלו את חמתם של גולשים רבים ברחבי העולם.

צילום מסך של הפרסומת שהורדה / צילום: צילום מסך, גלובס
 צילום מסך של הפרסומת שהורדה / צילום: צילום מסך, גלובס

הסיסמה שמופיעה על המסך בשפה הגרמנית "Der Neue Golf" ("גולף החדשה") נמוגה, ואז ניתן לקרוא את האותיות של המילה הטעונה "ניגר" (NIGER) לרגע קצר. בנוסף שמו של בית הקפה הוא "Petit Colon" שהפירוש המילולי שלו בצרפתית הוא "קולוניסט קטן".

יחד עם הסרת הסרטון, פולקסוואגן התנצלה ואמרה "ללא עוררין: הסרטון אינו הולם וחסר טעם. אנחנו ניידע בהמשך כיצד קרה הדבר הזה. יהיו השלכות".

בפולקסוואגן רגישים מאוד לדימוי שלה לאור העובדה שהחברה נולדה בגרמניה הנאצית מתוך מטרה ברורה לייצר את "מכונית העם". החברה חובקה על ידי המשטר של היטלר.

בעוד שלאורך השנים היא ניסתה "לברוח" מעברה וחרתה על דגלה להתנגד לכל גילוי של אפליה ושנאת זרים, ההיסטוריה האפלה שלה שבה ועולה מדי פעם מחדש.

"אנחנו מזועזעים ומבינים את הזעם הציבורי. אנו מודעים לשורשים ההיסטוריים של החברה שלנו במהלך המשטר הנאצי. זו הסיבה שאנחנו מתנגדים לכל צורה של שנאה, תעמולה או אפליה", נמסר היום מהחברה.