מגה אור ומשפחת וייל יקימו פרויקט נדל"ן בסמוך למפעל המלט בבית שמש

בעל השליטה במגה אור, צחי נחמיאס, סירב לענות לפניית "גלובס" בנוגע למה הייעוד אותו צופה החברה למגרש, והאם השטח יישאר בייעודו הנוכחי

חברת מגה אור החזקות בע"משבשליטת צחי נחמיאס, הודיעה לרשות לניירות ערך כי חתמה על רכישת מחצית ממגרש בן 160 דונם שנמצא בסמוך למפעל המלט הר טוב שבבעלות משפחת וייל. זאת בתמורה ל-63 מיליון שקל בתוספת מע"מ. ייעוד המגרש שנמכר הוא למתקני תעשייה ומחסנים.

על פי הודעת החברה לרשות, בכוונת החברה להקים במתחם פרויקט להשכרה בשיתוף עם משפחת וייל, כפי שתהיה במועד בניית הפרויקט ובהתאם להסכם שיתוף שנחתם בין החברה ובין משפחת וייל, ואולם בעל השליטה במגה אור, צחי נחמיאס, סירב לענות לפניית "גלובס" מה הייעוד אותו צופה החברה, והאם השטח יישאר בייעודו הנוכחי.

הקרקע נמצאת צפונית למפעל המלט ודרומית לכביש 3856, המוביל מהמפעל לתחנת המשטרה של בית שמש. בעבר היא היתה שייכת למפעל המלט נשר, שחכר אותו, ואולם מאז נמכרה הפעילות בו ב-2015 למשפחת וייל, עברה הקרקע לשליטתה. בסוף 2019 הודיעה הנהלת המפעל על הפסקת כבשן המפעל,על פיטורים והליכי הבראה שעל המפעל לעבור. עתה נראה, כי בכוונת המשפחה לנצל את השטחים הסובבים את המפעל, למטרות נדל"ן.