ההתייעלות בשל משבר הקורונה ממשיכה להשפיע על ענף הביטוח: איילון מפטרת כ-4.5% מעובדיה

ל"גלובס" נודע כי לאחר שבעיצומו של משבר הקורונה הוצאו לחל"ת כ-15% מעובדי החברה, היום הודיעו על פיטורי כ-50 עובדים • על פי הערכות, החברה צפויה לחסוך למעלה מ-30 מיליון שקל בהוצאותיה ב-2020 בעקבות הצעדים שננקטו על ידה

אריק יוגב/ צילום: איל יצהר
אריק יוגב/ צילום: איל יצהר

עוד פיטורים בענף הפיננסים והביטוח: קבוצת הביטוח איילון, שהעסיקה 1,176 עובדים נכון לסוף 2019, מתייעלת ומקצצת את כוח האדם בה בכ-4.5%. זאת, בשל השלכות משבר הקורונה. ל"גלובס" נודע כי לאחר שבעיצומו של משבר הקורונה הוצאו לחל"ת כ-15% מעובדי החברה, היום הודיעה החברה על פיטורי כ-50 עובדים.

ככל הידוע רוב העובדים שיעזבו את החברה היו בחל"ת, כאשר לצדם יושבו לחברה ב-1 ביוני יתר העובדים שעדיין בחל"ת, שמספרם מוערך בכ-70-80. עוד כ-30 עובדים הושבו לעבודה זה מכבר לאחר שהוצאו לחל"ת גם כן.

ככל הידוע היום החברה החלה בהליכי השימוע לעובדים שיפוטרו, כאשר ההנהלה ויו"ר הוועד הוציאו הודעה משותפת בנושא. עובדי איילון מאוגדים בהסתדרות הלאומית. הפיטורים באיילון נעשו בשורה ארוכה של יחידות פעילות כך שמבחינת החברה מדובר על פיזור שיקל על המשך הפעילות תוך פגיעה מועטה אם בכלל.

איילון ביטוח, שבניהולו של אריק יוגב, חווה בשנים האחרונות שינוי כיוון חיובי וניכר בפעילותה, כשהיא מציגה תוצאות משופרות מבעבר. כך, ב-2019 רשמה החברה רווח כולל של כ-82.6 מיליון שקל, הגבוה פי כמה מהרווח שנרשם בכל אחת מהשנתיים שקדמו לה.

עם זאת, בחברת איילון לא נוקטים בצמצומי שכר לעובדים ולמנהלים אך כן מקדמים מהלכי התייעלות נוספים, כגון מול ספקים חיצוניים. על פי הערכות החברה צפויה לחסוך למעלה מ-30 מיליון שקל בהוצאותיה ב-2020 בעקבות הצעדים שננקטו על ידה. מדובר בחיסכון בסדר גודל של כ-12.5% מהוצאות הנהלה וכלליות שרשמה החברה בכל אחת מהשנים 2019 ו-2018.

איילון אינה חברת הביטוח הראשונה שמצמצמת את הוצאותיה ובכלל זה את הוצאות השכר שלה, בעקבות משבר הקורונה. עד כה נודע על פיטורי עובדים בהכשרה ביטוח ובקבוצת הביטוח הראל. ישנם צמצומים בגופים נוספים מסקטור הפיננסים, ובהם חברת כרטיסי האשראי מקס שנקטה בצמצומים שכוללים פיטורי עובדים.

כמו כן, שלמה ביטוח, הראל, מנורה מבטחים (שהודיעה לאחרונה על צמצום שכר והוצאות אחרות כגון לספקים חיצוניים) ואחרות, הודיעו גם על יצירת קרן רווחיה לעובדים שיזדקקו לסיוע בעקבות המשבר והשלכותיו.