אפקט הקורונה: פיטורים, קיצוצי שכר ושינויים בצמרת מקאן ת"א

במכתב ששלח אמש המנכ"ל עמית משיח לעובדי החברה, הוא העריך כי מדובר במשבר שיימשך עוד תקופה ארוכה • אתמול הודיעו במשרד על פיטורי כ-35 עובדים, ושכרם של כל המשתכרים מעל 10,000 שקל קוצץ

משרד הפרסום מקאן תל-אביב נערך לתקופה שלאחר משבר הקורונה בסדרת מהלכים הכוללים פיטורים, קיצוצי שכר ושינויים בצמרת הניהולית במשרד. אתמול הודיעו במשרד על פיטורי כ-35 מתוך 400 שעובדים בקבוצה, ושכרם של כל המשתכרים מעל 10 אלף שקל קוצץ.

בנוסף, נערך שינוי בצמרת הניהולית של המשרד, במסגרתו מחלקת האסטרטגיה של המשרד שבה לניהול מנהלת האסטרטגיה המיתולוגית אתי עבדי. נזכיר כי לפני קצת יותר משנה עברה עבדי לנהל יחד עם שי אלמגור את מקאן טק - הזרוע הטכנולוגית של הקבוצה המטפלת בלקוחות הטכנולוגיים. את מקומה תפסו שני סמנכ"לי אסטרטגיה שגויסו מחוץ לקבוצה: שי ניסנבוים וזוהר מנור. מקאן תל-אביב נחשב למשרד שהמשכורות של עובדיו - בוודאי העובדים הבכירים שבהם - גבוהות יחסית לענף הפרסום. צמצום כמות המנהלים משמעותו גם ייעול העבודה וגם חיסכון כספי משמעותי.

במכתב ששלח אתמול מנכ"ל החברה עמית משיח לעובדים הוא התייחס להשלכות מגפת הקורונה והעריך כי מדובר במשבר שיימשך עוד תקופה ארוכה.

"את השנה שעברה סיימנו בצמיחה מרשימה. התוכנית שלנו גם השנה הייתה לצמוח בשיעור דו ספרתי", כתב משיח. "ההשלכות שלו מאלצים אותנו להתאים את התוכניות שלנו למציאות המשתנה. להתכנס, להתרכז בפעולות הליבה, לאחד משאבים, להיות יעילים ושטוחים יותר על-מנת שנוכל לעבור את התקופה הזו בהצלחה, ולצאת ממנה חזקים וטובים יותר".

אחרי שפירט את השינויים הצפויים הודיע משיח כי מדובר בתהליך שיוצא לפועל כמקשה אחת, ולא צפויים מהלכי התייעלות נוספים עד לסוף השנה.