גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אלי אלעזרא ובכירי אלבר נוספים זומנו לשימוע לפני העמדה לדין פלילי

הפרקליטות זימנה לשימוע את מנכ"ל אלבר הקודם ינון עמית, את המנכ"ל הנוכחי אורן אלעזרא ואת היו"ר אלי אלעזרא, לצד חשודים נוספים בפרשת היבוא המקביל של רכבים ורישיונות יבוא במרמה ● דובר אלבר: "בעלי החברה נפלו קורבן להונאה, ושמם שורבב לפרשה שהם לא חלק ממנה"

סניף של אלבר / צילום: איל יצהר, גלובס
סניף של אלבר / צילום: איל יצהר, גלובס

הפרקליטות זימנה לשימוע לפני העמדה לדין פלילי את בכירי חברת הליסינג אלבר ושורה של חשודים נוספים בפרשת היבוא המקביל של רכבים ורישיונות יבוא במרמה. פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום לחברת אלבר ציי רכב, לבעלים ויו"ר החברה - אלי אלעזרא ולשורת בכירים בחברה כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע. בין הבכירים שזומנו לשימוע, ינון עמית - ששימש מנכ"ל החברה עד לתחילת 2015, מנכ"ל החברה הנוכחי אורן אלעזרא, אירית פרנקו, שהייתה סמנכ"לית הכספים, ורעות בנודיס - מנהלת הרכש.

בנוסף הודיעה הפרקליטות לחברת "חיים לוי טרייד אין בע"מ", לחברת "גלובל אוטומקס בע"מ" ולבעלי ומנהלי חברות אלה - דניאל לוי וחיים לוי כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע. עוד הודע לעוה"ד ירון גולדמן וגיל איזנברג, שייצגו את ינון עמית, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בגין הדחה בחקירה, וקשירת קשר לביצוע עבירות.

חשד להברחה של 1,839 כלי רכב

כתבי החשדות שגיבשה הפרקליטות מגוללים תוכנית עבריינית רחבת היקף שרקמו והוציאו לפועל המעורבים במסגרתה בוצעו עבירות, כל חשוד בהתאם לחלקו, של קבלת היתרי יבוא מקביל ורישיונות יבוא במרמה ממשרד התחבורה, זיוף הסכמים עם סוכני הפצת רכב בחו"ל, עבירות הברחה של כלי רכב בניגוד לפקודת המכס, עבירות על חוק מע"מ וחוק מס קנייה, עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות הלבנת הון.

על-פי כתבי החשדות, "בשלהי 2013 התקבלה החלטה באלבר על הקמת תחום פעילות של יבוא מקביל של כלי רכב לישראל. לנוכח מגבלות שנקבעו בדין על יבוא מקביל של כלי רכב, רקמה אלבר ביחד עם גורמים נוספים תוכנית עבריינית, שמטרתה להונות את משרד התחבורה ולהציג לו מסמכים מזויפים על-מנת לקבל היתר יבוא מקביל עבור אלבר".

לפי כתב החשדות, אלבר פעלה באמצעות מי שהיה המנכ"ל, עמית, ואלי אלעזרא, כאשר הגורמים הנוספים איתם קשרה קשר וחברה לצורך גיבוש התוכנית והוצאתה אל הפועל היו חברת חיים לוי טרייד אין והבעלים והמנהל דניאל לוי וחיים לוי, וכן באמצעות איש עסקים אמריקאי. לפי הנטען, איש העסקים האמריקאי זייף עבור אלבר הסכמים ומסמכים, שהותאמו לדרישות הדין, לפיהם אלבר התקשרה לכאורה עם חברה אמריקאית בשם אוטוניישן (AUTONATION), שהיא סוכן מורשה של יצרני הרכב טויוטה והונדה. ואולם, בפועל אלבר לא התקשרה כלל עם אוטוניישן או גורמים מטעמה החתומים לכאורה על ההסכמים והמסמכים. אלבר הגישה את ההסכמים המזויפים וכן מסמכי תקינה מזויפים למשרד התחבורה וקיבלה על בסיסם במהלך שנת 2014 היתר ורישיונות לייבא לישראל כלי רכב מתוצרת טויוטה והונדה".

על-פי החשד, על בסיס ההיתר ורישיונות היבוא שהתקבלו במרמה, הבריחה אלבר מארה"ב לישראל, עד לפתיחת החקירה נגדה בחודש יולי 2015, לא פחות מ-1,839 כלי רכב, שנרכשו תמורת סכום השווה לכ-176 מיליון שקל. "במסגרת התוכנית העבריינית ועל-מנת להסתיר את העובדה שכלי הרכב נרכשו לצורך יצוא מחוץ לארה"ב, רכשה אלבר את כלי הרכב מסוכנויות מקומיות וספקים שונים בארה"ב באמצעות מספר רב של חברות, חלקן חברות קש שהוקמו רק לצורך רכישת כלי הרכב על-ידי אותו איש עסקים אמריקאי. על אף שכלי הרכב נרכשו מסוכנויות וספקים שונים בארה"ב, זייפו החשודים באמצעות איש העסקים האמריקאי גם חשבוניות ספק ומסמכים נוספים הנחזים להיות מטעם חברת אוטוניישן, וזאת לנוכח ההסכמים המזויפים שעל בסיסם התקבל היתר היבוא ועל -מנת להגישם למכס יחד עם הצהרות היבוא".

לדברי הפרקליטות, כדי להשתמט מתשלום מסי יבוא נמנעה אלבר מדיווח על עלויות הרכישה האמיתיות של כלי הרכב. בהצהרות היבוא של כלי הרכב הצהירה אלבר על עלויות רכישה כוללות הנמוכות בלמעלה מ-4 מיליון שקל מהעלויות האמיתיות.

בנוסף, על-פי החשד בוצעו עבירות של רישומים כוזבים במסמכי התאגיד של חברת אלבר. הרישומים הכוזבים נועדו ליישב את הפער בין הכזב שבחשבוניות לבין התנועות הכספיות מחברת אלבר לחברות שבשליטת איש העסקים האמריקאי, שבאמצעותו נרכשו כלי הרכב.

כתבי החשדות מייחסים נסיבות מחמירות לביצוע העבירות, הנובעות מהתחכום, השימוש בגורמים בחו"ל, ההיקף הכלכלי והפגיעה הפוטנציאלית בזכויות הבטיחותיות והצרכניות של משתמשי כלי הרכב.

כתב החשדות מתאר גם ביצוע עבירות הלבנת הון על-ידי המעורבים בכך שייבאו את כלי הרכב, המהווים רכוש אסור שמקורו בעבירות. לפי הנטען, עבירות הלבנת הון בוצעו גם בהעברת למעלה מ-180 מיליון שקל על-ידי אלבר לאיש העסקים האמריקאי על-מנת שיקים עבור חברת אלבר חברות קש אמריקאיות וירכוש באמצעותן ובאמצעות חברות נוספות כלי רכב תוך הצגת מצג כוזב. "אלבר והמעורבים מטעמה ביצעו גם עבירות הלבנת הון בכך שמכרו ללקוחות בישראל למעלה מ-950 כלי רכב מתוך כלי הרכב אותם ייבאו תמורת סך של למעלה מ-168 מיליון שקל, ובכך שרשמו בבעלותה של אלבר למעלה מ-540 כלי רכב ששווים עומד על למעלה מ-73 מיליון שקל. והכל בידיעה שמדובר ברכוש אסור שמקורו בעבירות".

לפי כתב החשדות, "עבירות הלבנת הון נוספות נעשו על-פי כתב החשדות על-ידי חברת חיים לוי טרייד אין, בעליה ומנהלה, אשר בהתאם להסכם שיתוף פעולה שחתמו, אלבר רכשו ממנה למעלה מ-155 כלי רכב תמורת סך של למעלה מ-27 מיליון שקל ומכרו את כלי הרכב ללקוחות כסוכן, בידיעה שמדובר ברכוש אסור שמקורו בעבירות".

גם עורכי הדין חשודים 

כתבי החשדות מייחסים לינון עמית ולעוה"ד ירון גולדמן וגיל אייזנברג, שייצגו את עמית בשלב חקירת הפרשה, עבירות של הדחה בחקירה, וקשירת קשר לביצוע עבירות. על-פי החשד, לאחר הפתיחה בחקירה, עמית קשר קשר עם עורכי דינו לנסות ולהכשיר, בדיעבד, את החוזה והמסמכים המזויפים, שהוגשו על-ידי אלבר למשרד התחבורה. לפי הנטען, "לשם כך, בסוף שנת 2015, נסעו עורכי הדין, בשליחותו של עמית, לארצות הברית, לנסות ולהדיח גורם מחברת אוטוניישן לתת עדות שקר ולפיה החוזה המזויף נחתם על-ידם".

בנוסף, גלובל אוטומקס בע"מ, שותפיה ומנהליה, חברת חיים לוי טרייד אין, דניאל לוי, חיים לוי וינון עמית שנכנס כשותף בחברת גלובל אוטומקס לאחר שסיים את תפקידו באלבר, חשודים בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה ממשרד התחבורה, זיוף, הברחה של כלי רכב ועבירות הלבנת הון.

כתב החשדות מייחס לגלובל אוטומקס, שאחד השותפים בה היה גם אותו איש עסקים אמריקאי, מסכת עבירות דומה לזו שבוצעה על-ידי אלבר. בראשית שנת 2015 פעלו חברת גלובל אטומקס והמעורבים מטעמה להונות את משרד התחבורה ולקבל היתר ורישיונות ליבוא מקביל של כלי רכב לישראל על בסיס הסכמים מזויפים, העומדים לכאורה בדרישות הדין. המעורבים זייפו באמצעות איש העסקים האמריקאי הסכמים ומסמכים, הנחזים להיות מול תאגיד אמריקאי בשם ווסטבורי (WESTBURY), שהוא סוכן מורשה של יצרנית רכב. בפועל גלובל אוטומקס לא התקשרה כלל עם חברת ווסטבורי. גלובל אוטומקס הגישה את ההסכמים המזויפים וכן מסמכי תקינה מזויפים למשרד התחבורה וקיבלה על בסיסם במרמה, במהלך שנת 2015 היתר ורישיונות לייבא לישראל כלי רכב מתוצרת ג'יפ.

על-פי החשד, לאחר שקיבלה את ההיתר והרישיונות, הבריחה חברת גלובל אוטומקס באמצעות שילוח ימי 58 כלי רכב מסוג ג'יפ ששווי עלותם אינו פחות מ-7.1 מיליון שקל. "גלובל אוטומקס רכשה את כלי הרכב מספקים שונים בארה"ב באמצעות חברות אמריקאיות בשליטת איש העסקים האמריקאי, וזאת במטרה להסתיר מיצרניות הרכב את העובדה שכלי הרכב נועדו ליצוא מחוץ לארה"ב. בנוסף, זויפו על-ידי איש העסקים האמריקאי לבקשת בעלי ומנהלי גלובל אוטומקס חשבוניות ספק ומסמכים נוספים הנחזים להיות מטעם חברת ווסטבורי, כתבי החשדות מייחסים לחברת גלובל אוטומקס ולמעורבים גם עבירות הלבנת הון ונסיבות מחמירות לביצוע העבירות".

התיק מטופל על-ידי עוה"ד יפעת גדנקן, הילה מנשה ומג'ד הדהוד מפרקליטות מיסוי וכלכלה. החקירה בוצעה על-ידי חקירות מכס ומע"מ חיפה ברשות המסים ויחידת חקירות ימ"ר חוף במשטרה. את אלבר מייצג עו"ד אילן סופר, ועורכי הדין שרון כהנא (ראש מחלקת צווארון לבן במשרד AYR - עמר רייטר ז’אן שוכטוביץ ושות׳) ונתי שמחוני מייצגים את אלעזרא.

מדובר אלבר אבירם בלזר נמסר: "מזה כ-5 שנים ששמם של אלי ואורן אלעזרא שורבב לפרשיית היבוא המקביל, עליו החליט שר התחבורה, ישראל כ"ץ, שהכריז כי ישבור את המונופול ובמסגרתו הצליחה אלבר להוזיל את מחירי מכוניות טיוטה בישראל בעשרות אלפי שקלים למכונית. כעת קיבלנו את האפשרות להציג את העובדות בשימוע ולשים קץ לשמועות, בכך שנראה את הראיות, החד-משמעיות, שיש בידינו המוכיחות שחור על גבי לבן, כי רב הנסתר על הגלוי בסיפור הזה וכי החברה ובעלי החברה נפלו קורבן להונאה ושמם שורבב לפרשה שהם לא חלק ממנה. מדובר במקרה מובהק של הרצחת וגם ירשת".

ממשרד עוה"ד איזנברג גולדמן נמסרה התגובה הבאה: "עורכי הדין, המייצגים את מנכ"ל אלבר לשעבר, מר ינון עמית, מזה זמן, מכחישים מכל וכל וכופרים בחשדות נגדם.
ייצוגו של מר עמית, כמו ייצוג כלל לקוחות המשרד הוותיק, נעשה ללא דופי, במסירות ובהתאם לחוק. כך נהגנו, כך תמיד ננהג. שרבוב שמינו לפרשה, כעו"ד מייצגים, נעשה על בסיס טעות יסודית ומשולל כל יסוד, כך גם החפזון לפרסמו בתקשורת. אנו משוכנעים שלא נפל רבב בהתנהלותנו ומאמינים שכשתוצג עמדתנו, יתפוגג החשד המיוחס לנו".

*** חזקת החפות: חברת אלבר, בכירי החברה שזומנו לשימוע ושאר החשודים בפרשה חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בעבירה בדין. טרם הוגש כתב אישום בעניינם, הם לא הורשעו בדבר, והם זכאים ליהנות מחזקת החפות. 

עוד כתבות

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

טסלה 3 / צילום: יח''צ

טסלה מורידה את מחירי הדגמים בישראל. כמה הם יעלו?

כחלק ממהלך גלובלי של החברה, שהחל בסוף השבוע בארצות הברית, טסלה מוזילה את המחירים של דגמי טסלה 3 וטסלה S ● במקביל, סימנים ראשונים לכך שהקיצוץ הגלובלי בכוח האדם עליו הכריזה טסלה החודש, מגיע גם לישראל

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

הבורסה בהונג קונג / צילום: Shutterstock, Daniel Fung

מגמה מעורבת באסיה; מחירי הזהב יורדים בכ-1%

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירוק, הנאסד"ק טיפס בכ-1.1% ● עליות במחירי הנפט ● הביטקוין עומד על כ-66.5 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1.5%

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היחסים עם ישראל ישתנו ללא היכר? ארה"ב צפויה לאמץ צעד דרמטי ואלה המשמעויות

בית הנבחרים האמריקאי אישר אתמול סיוע צבאי עצום ממדים לישראל, אך במקביל ארה"ב עשויה גם להעניש את ישראל ● ההחלה הממשמשת ובאה של 'חוק לייהי' על פעולות צבאיות של ישראל נגד אוכלוסייה פלסטינית שקולה כנגד הפחתה של דירוג האשראי המוסרי ● בינואר, הסנאט דחה את עצם הרעיון להעמיד את ישראל למבחן זכויות אדם ● עכשיו היא עומדת להיענש על פגיעה בהן

ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול

קרן משפחת שעשוע תחלק 6 מיליון שקל לבעלי עסקים ששירתו במילואים

מענקי הצמיחה יינתנו לפי שיטה שבה בעלי עסקים שמגישים מועמדות צריכים במקביל לבחור מי מעמיתיהם ראוי לקבל את הכסף ● מאז פרוץ המלחמה חילקה הקרן 21 מיליון שקל למטרות שונות ● ישראל מתגייסת

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

מייסדי קוואק: אלון לב, רן רומנו, ליאור פנסו ויובל פרנבך / צילום: QWAK

ארבעת היזמים יוצאי ענקיות הייטק שזיהו את החולשות של הארגונים הגדולים במשק

קוואק הוקמה במטרה לספק פתרון מקצה לקצה לחברות בהטמעה, בתפעול ובניהול יישומי בינה מלאכותית, ועוזרת לחברות ליישם מודלים של למידת מכונה ● בקוואק לא מסונוורים מטרנד ה-AI:" גם אם אנחנו על הגל, חייבים להיות קשובים לשוק"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

מציאות הפוכה / צילום: Shutterstock

אם תסתכלו על הנתונים האלה תקבלו רושם שונה לחלוטין על מה שעומד לקרות בשווקים

בזמן שמחירי המניות מאותתים על צפי להורדת ריבית, תשואת השיא באג"ח הממשלתיות משקפת תחזית הפוכה ● בשוק הסחורות הבהלה לזהב שוברת שיאים, תרחיש השמור לחששות מפני גלישה למיתון, בעוד שהנפט משדר עסקים כרגיל ● אז מה ההסבר לנתונים הסותרים לכאורה, וכיצד ניתן להרוויח מכך

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס