כמה זמן דרוש כדי לנהל "תיק צווארון לבן גדול ומתוקשר"?

וגם: קצת חדשות טובות בימי קורונה, וזהר זיסאפל מבטיח עבודה בהייטק

עו"ד מיכה פטמן / צילום: איל יצהר, גלובס
עו"ד מיכה פטמן / צילום: איל יצהר, גלובס

ענייניו המשפטיים הפליליים של ראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים להסתיים רק בשנת 2024 - כך לפחות מעריכים כנראה בצוות ההגנה של נתניהו, כפי שעולה מפוסט בפייסבוק שפרסם מתן פטמן לפני כשבוע. 

בפוסט שכבר התפשט אמש במהירות שיא ברשתות החברתיות השונות, וגרר שלל הערות עוקצניות ובדיחות, נכתב כי משרדו של של עו"ד מיכה פטמן, הרכש החדש של נתניהו לצוות ההגנה, מחפש עורכי דין בעלי ניסיון בתחום עבירות הצווארון הלבן. זאת, כפי שנכתב בפוסט, לצורך "הקמת צוות משפטי שיטפל בתיק מתוקשר וגדול, לפרק זמן של כשלוש עד ארבע שנים". 

מודעת הדרושים של משרד עו"ד פטמן / צילום: צילום מסך
 מודעת הדרושים של משרד עו"ד פטמן / צילום: צילום מסך

למרות שהדבר לא נכתב במפורש בפוסט, הערכות מדברות על כך שהתיק "המתוקשר והגדול" אליו נדרש פטמן לגייס כעת עורכי דין, הוא תיקו של ראש הממשלה נתניהו. הדבר גם מתאים מבחינת לוחות הזמנים, שכן בימים אלה אמורים בצוות ההגנה של ראש הממשלה לעבור על חומרי הראיות הרבים שאספה הפרקליטות בתיק, ולהכין את הבקשות המקדמיות שוודאי יגישו בחודשים הקרובים.

שלוש או ארבע שנים אולי נשמעות כמו הרבה זמן, אבל האמת היא שמרבית תיקי הצווארון הלבן הגדולים שנדונו בישראל בשנים האחרונות נוהלו על פני תקופה דומה, או אפילו ארוכה יותר. כך למשל תיק השחיתות בפרשת "ישראל ביתנו" ,שממתין להכרעת הדין בעניינה של הנאשמת המרכזית פאינה קירשנבאום, "יחגוג" שלוש שנים באוגוסט הקרוב, בעוד תיקם של עורכי הדין רונאל פישר ורות דוד ציין רק בשבוע שעבר חמש שנים למועד הגשתו לבית המשפט, ונמצא עדיין בשיאה של פרשת התביעה במסגרת שלב ההוכחות. 

עו"ד מיכה פטמן בחר שלא להגיב.

מתן ברניר

חדשות טובות:

120 נציגים של ארגוני השקעות אימפקט מ-40 מדינות, שוחחו באחרונה במטרה להתגייס ולהבין כיצד תוכל כלכלת האימפקט לתת מענה למשבר הקורונה, ולאפשר התאוששות מהירה ומשמעותית של המשק.

אזור התעשייה:

זהר זיסאפל מבטיח עבודה

אנחנו אולי בפתחו של מיתון, אבל כנראה שאין מה לדאוג לעובדות ולעובדי ענף ההייטק. באירוע לסטודנטים למדעי המחשב שערכה המכללה האקדמית תל-אביב-יפו, התארח גם זהר זיסאפל, ממייסדי רד וקבוצת רד-בינת. במפגש (הווירטואלי, כמובן), הסביר זיסאפל, מראשי ענף ההייטק הישראלי כי לאור משבר הקורונה ״יש ירידה בלא מעט תחומים ומסתמן מיתון עולמי וזה ישפיע על כולנו, אבל, אני צופה שבהייטק יהיה עודף ביקוש ולכולכם תהיה עבודה בסיום הלימודים״. זיסאפל הגיע לאירוע במסגרת חלוקת המלגות של רד, בהיקף של 65 אלף שקל, שהוענקו ל-13 סטודנטים וסטודנטיות. עוד השתתפו במפגש: סמנכ"לית משאבי האנוש של רד, דניאלה אילן; נשיא המכללה האקדמית תל-אביב יפו, פרופ׳ שלמה בידרמן; סגנית הנשיא לקשרי חוץ, ליאת וייס שחף; מנכ״ל המכללה, בני אלון; דיקן בית הספר למדעי המחשב, פרופ׳ גדעון דרור; ודיקנית הסטודנטים, מיכל רז.

עניין של לוקיישן

קריית שמונה מתחדשת בימים אלה במתחם סטארט-אפים חדש, שיעמוד לרשותם של יזמים בתחילת דרכם, ויהווה שלוחה של חברות הייטק ממרכז הארץ. המתחם הוא יוזמה משתפת של עיריית קריית שמונה, יוזמה לאומית של אראל מרגלית, ומשרד הכלכלה. כלוקשיין נבחר למתחם מבנה נטוש בבית החאן בקריית שמונה. מדובר במבנה היסטורי שהוקם בשנת 1906 ושימש בזמנו כביתו של כאמל אפנדי, מי שהיה מוכר כאיש החזק בכפר הערבי חלסה, ואף כרוצחו של טרומפלדור במאורעות תל חי. אולי אפשר לומר בזהירות כי מתחם זה הוקם "בהשראת" מגפת הקורונה - חברות הייטק ממרכז הארץ שיירצו להקים פעילות בצפון המבוססת על עבודה מרחוק, יוכלו להצפין ולעשות זאת באמצעות המתחם החדש. עוד נמסר כי המתחם כבר פצח בשיתוף פעולה עם חברות בהן:  פועלים הייטק, סיסקו, קרן ההשקעות JVP, פירמת פישר בכר חן, דלויט, אמזון ואחרות.