חדשות 12 ודנה ויס בתביעה נגד יאיר נתניהו: "התבטאויות חמורות"

השבוע כתב בנו של ראש הממשלה בטוויטר: "מישהו יודע איך דנה ויס קיבלה תפקיד כה בכיר בערוץ 2? רהוטה? לא. חכמה? לא. מעניין..." • תביעת הדיבה תוגש בימים הקרובים

בחדשות 12 מסרבים לספוג בשקט את העקיצות הלעגניות שהוטחו בפרשנית הבכירה שלהם דנה ויס על-ידי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה: ויס וחברת החדשות יגישו נגד נתניהו הבן תביעת דיבה. כזכור, לפני יומיים שלח יאיר נתניהו רמזים עבים באשר לסיבות שלכאורה הביאו את ויס לתפקיד בכיר בחברת החדשות.

"מישהו יודע איך דנה ויס קיבלה תפקיד כה בכיר בערוץ 2? רהוטה? לא. חכמה? לא. מעניין...", צייץ יאיר נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

בחברת החדשות מתייחסים להתבטאויות כדיבתיות ומיזוגניות: "מדובר בהתבטאויות שקריות וחמורות המהוות לשון הרע ומקימות סעדים עפ"י חוק איסור לשון הרע", טוענים שם.

כתב התביעה יוגש בימים הקרובים על-ידי המחלקה המשפטית של חדשות 12, בראשות ד"ר עו"ד ישגב נקדימון ועו"ד דקלה בירן.

ויס היא הפרשנית המדינית של חדשות 12 מזה שלוש שנים ומגישת מהדורת "חדשות סוף השבוע" המשודרת מדי שבת. היא עובדת בחברת החדשות מיום הקמתה.

אין זו התקרית הראשונה של ויס ונתניהו הבן: בשנה שעברה, כשויס לקחה חלק במשלחת לארה"ב, היא תועדה מכנה את יאיר נתניהו "ילד קקות". לאחר שההתבטאות פורסמה, ויס התנצלה עליה.

כמו כן, אין זו הפעם הראשונה שבה יאיר נתניהו נתבע על-ידי דמות מתחום התקשורת: אבי אלקלעי, לשעבר העורך הראשי של וואלה, הגיש נגדו תביעה בסך חצי מיליון שקל, לאחר שנתניהו הבן צייץ כי אלקלעי הוא שתול של קרן וקסנר, וטען כי יש לזמן אותו עם צו מעצר כדי להבין את חלקו בתפירת תיקים לראש הממשלה. בעקבות תביעה זו חויב נתניהו הבן לשלם לאלקלעי רבע מיליון שקל.

יאיר נתניהו נתבע גם על-ידי ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של משפחת נתניהו וכיום עד המדינה בתיק 4000, שמחקירתו פרסם פרטים שאמורים היו להיות חסויים.