הפעילות הקווית של פרטנר מפצה במעט על השחיקה בסלולר

הכנסות פרטנר ברבעון הראשון הסתכמו ב-807 מיליון שקל, עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד אך ירידה משמעותית לעומת הרבעון הקודם • הקורונה השפיעה על ההכנסות משירותי סלולר, שנשחקו ב-4% והסתכמו ב-423 מיליון שקל

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי

חברת פרטנר  מסיימת את הרבעון הראשון של 2020 עם ירידה בהכנסות משירותי סלולר בעקבות השפעת הקורונה. במקביל החברה מסיימת את הרבעון עם רווח נקי של 10 מיליון שקל, לעומת 7 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הכוללות ברבעון הסתכמו בעלייה של 2% ל-807 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך ירדו בהשוואה לרבעון האחרון שהסתכם ב-834 מיליון שקל.

הכנסות החברה משירותי סלולר הסתכמו ברבעון הראשון ב-423 מיליון שקל, לעומת 441 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 4% שרובה מתייחסת להשפעת הקורונה. ברבעון האחרון הכנסות משירותי סלולר הסתכמו ב-438 מיליון שקל.

נזכיר כי פרטנר היא חברה שחזקה מאד בדרך-כלל בתחום הנדידה הבינלאומית, ולכן לקורונה תהיה קרוב לוודאי השפעה יותר חזקה על החברה ברבעון הבא. 

המגזר הקווי פיצה על הירידה בשוק הסלולרי, ובסיכומו של רבעון ההכנסות משירותי האינטרנט והטלוויזיה הסתכמו בעלייה של 9% ל-245 מיליון שקל, לעומת 224 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ועלייה של 7 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם. 

פרטנר מדווחת על פריסת סיבים אופטיים בקרב 625 אלף משקי-בית בעשרות ערים בכל הארץ, כאשר הסיבים שלה מגיעים כבר ליותר מ-30% מהבתים שמחוברים לאינטרנט בישראל.

החברה צירפה 12 אלף מנויי טלוויזיה ברבעון האחרון, שאותו סיימה עם 200 אלף מנויים, וכיום היא מדווחת שיש לה 210 אלף מנויים בסך-הכול. 

הרווח התפעולי של פרטנר צמח ל-36 מיליון שקל מ-30 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת כתוצאה מהחזר שקבלה החברה מבזק בהיקף של 20 מיליון שקל, הפרשים על עליות השימוש ברשת שלה. 

"הגענו ערוכים למשבר"

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, מסר היום (ד') עם פרסום הדוחות: "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון לשנת 2020 עם גידול במצבת הלקוחות במגזר הסלולר ובמנועי הצמיחה של פרטנר ועם גידול במצבת מנויי הטלוויזיה ובפריסת תשתית הסיבים האופטיים, וזאת על אף השפעות הקורונה.

"בזכות האיתנות הפיננסית ויחד עם ניהול אחראי של ההוצאות, המשך צמצום החוב נטו עם גיוס הון מוצלח בתחילת הרבעון והגמישות הארגונית שאפשרה מעבר מהיר לעבודה מהבית, הגענו ערוכים היטב למשבר שפוקד את המשק.

"ברבעון הראשון המשכנו במגמת צמיחה במגזר הסלולר עם תוספת של 19 אלף מנויים, ולמרות הירידה בהכנסות משירותי נדידה, שמרנו ברבעון זה על יציבות יחסית בהכנסות שירותי סלולר עם ירידה של 3% בלבד מהרבעון הקודם".