תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

רבים מבטחים עצמם בפוליסת ביטוח סיעודי פרטי בכדי להתכונן ליום סגריר • מה כוללת פוליסה שכזו, איך מחליטים מי זכאי לה, מה חשוב לדעת לפני רכישת ביטוח, ומדוע לעיתים אנו נזקקים לשירותיו של עורך דין מומחה בתחום

עו"ד שרית כהן ועו"ד אייל פייפר / צילום: סטודיו לובן
עו"ד שרית כהן ועו"ד אייל פייפר / צילום: סטודיו לובן

הכתבה מטעם משרד עורכי דין פייפר כהן

כיום, אנשים רבים רוצים לבטח את עצמם בביטוח סיעודי פרטי, בנוסף לביטוח הסיעוד הניתן על ידי קופות החולים. זאת במחשבה על יום סגריר במקרה וחלילה יום אחד הם יהפכו לסיעודיים. ביטוח סיעוד פרטי מבטיח זכויות ופיצויים נוספים בהתאם לפוליסה שרכש המבוטח, בנוסף לאלו הניתנים על ידי המדינה. במאמר זה נפרט את כל מה שכדאי להביא בחשבון בנושא סיעוד, תביעות סיעוד והתהליך מול חברת הביטוח.

מהו ביטוח סיעוד?

ביטוח סיעוד או פוליסת סיעוד, הם מעין חוזה בין אדם פרטי לבין חברת הביטוח, לפיו, אותו אדם משלם פרמיה חודשית כדי שחברת הביטוח תזכה אותו בפיצויים כספיים ו/או שיפויים כאלו ואחרים במקרה ויום אחד אותו אדם יהפוך לסיעודי.

ביטוח סיעוד נועד לתת תמיכה כלכלית לאדם שנמצא במצב סיעודי או שהפך לסיעודי, והוא אינו יכול לבצע לבדו פעולות יומיומיות חיוניות, או שהוא זקוק לעזרה בכדי לבצע אותן.

חשוב לדעת כי מצב סיעודי יכול להפתיע אנשים צעירים ואנשים מבוגרים בשל כל מיני סיבות, למשל: עקב תאונת דרכים, עקב מחלות כמו ניוון שירים, אוטיזם, אירוע מוחי, בעקבות הגעה לגיל זקנה המלווה בחוסר יכולת פיזית לבצע פעולות ועקב תשישות נפש הנובעת ממחלות כמו אלצהיימר, פרקינסון ועוד.

אך עם זאת, רוב המקרים הסיעודיים מתרחשים בגיל זקנה. לכן כאשר אדם מבוגר מעוניין לרכוש פוליסת סיעוד, עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר מאשר לאדם צעיר, שכן הסיכויים של אדם מבוגר להפוך לסיעודי גדולים יותר.

כיום יש שני סוגים של ביטוח סיעוד, האחד במסגרת ביטוח קופת החולים והשני במסגרת ביטוח סיעוד פרטי.

מיהו אדם סיעודי? איך מגדירים את מקרה הביטוח הסיעודי?

חולה סיעודי הוא אדם שאינו יכול לבצע פעולות יומיומיות באופן עצמאי ו/או זקוק לעזרה בכדי לבצע אותן. אדם יוגדר כחולה סיעודי על פי הסטנדרטים הקבועים בחוזר המפקח על הביטוח.

כל חברת ביטוח יכולה לקבוע שיטות משלה לזכאות ובלבד שהיא קיבלה לכך אישור מהמפקח על הביטוח מראש ובכתב, עם זאת, רוב חברות הביטוח משתמשות באותם המבחנים בהתאם להוראות המפקח אשר יפורטו להלן.

אדם יוגדר סיעודי באחד משני המקרים הבאים לפחות:

1. מצבו הבריאותי ותפקודו היומיומיים ירודים כתוצאה ממחלה, תאונה או ליקוי בריאותי, אשר לא מאפשרים לו לבצע בכוחות עצמו 2 או 3 פעולות (כל אחד בהתאם לתנאי הפוליסה שלו) מתוך 6 הפעולות המכונות בשפה המקצועית ADL - Activities of Daily Living:

לקום ולשכב - המבוטח אינו יכול לעבור ממצב של שכיבה לישיבה או לקום מהכיסא באופן עצמאי. פעולת הקימה והשכיבה יכולה להיות ממיטה, כיסא רגיל או כיסא גלגלים.

להתלבש ולהתפשט - המבוטח אינו יכול להתלבש או להתפשט לבדו. לבוש או התפשטות הכוללים כל סוג של לבוש, ובין היתר גם לשים חגורה רפואית או גפה מלאכותית.

להתרחץ - המבוטח אינו יכול להתרחץ לבדו במקלחת או באמבטיה או בכל דרך אחרת, ואינו יכול לצאת או להיכנס לבדו למקלחת או לאמבטיה.

לאכול ולשתות - המבוטח אינו יכול לאכול או לשתות לבדו, או להזין את עצמו בכל דרך אחרת, לאחר שהמזון הוכן והוגש לו.

לשלוט על הסוגרים - המבוטח אינו יכול לשלוט על סוגריו באופן הכולל שליטה על פעולות המעיים או פעולת שתן. כלומר, גם כאשר המבוטח משתמש בסטומה או קטטר בשלפוחית השתן, או בשימוש בחיתולים או סופגנים.

ניידות - המבוטח אינו יכול לנוע באופן עצמאי, ובכלל זה אינו יכול להניע כיסא גלגלים או שאינו יכול לנוע באמצעות קביים או אביזר אחר.

2. "תשישות נפש" - מלבד 6 הפעולות לעיל, גם אדם שסובל מתשישות נפש, אשר נקבעה על ידי רופא מומחה בתחום, עשוי להיות זכאי לגמלת סיעוד. תשישות נפש משמעה, אדם שפעילותו הקוגניטיבית נפגעה או שנוצרה ירידה ביכולתו האינטלקטואלית, באופן הכולל ליקוי בתובנה ובשיפוט, ירידה בזיכרון לטווח ארוך או לטווח הקצר או חוסר התמצאות אשר דורשים השגחה מלאה. מצב בריאותי כזה יכול להתרחש כתוצאה ממחלות כמו אלצהיימר, דמנטיה, פרקינסון ועוד.

מהי גמלת סיעוד?

גמלת סיעוד היא בעצם הפיצוי המתקבל מחברת הביטוח בהתאם לעמידה בתנאי זכאות הפוליסה האישית של כל אחד, כמפורט לעיל.

בכמה יזכה אותי מקרה הביטוח?

ככלל, כאשר מדובר במקרה ביטוח של אי יכולת עמידה ב-3 מתוך 6 הפעולות לעיל, חברת הביטוח תזכה את המבוטח ב50% מתגמול הביטוח החודשי. כאשר מדובר במקרה של "תשישות נפש" המבוטח יזוכה ב100% מתגמול הביטוח החודשי. מלבד תגמול כספי, ניתן לקבל מחברת הביטוח גם תגמולי ביטוח בבית המבוטח.

מהם תגמולי ביטוח בבית המבוטח?

פוליסת סיעוד יכולה לכלול בתוכה את האפשרות לקבל תגמולי ביטוח סיעוד בצורה של טיפול המבוטח בביתו. תגמול זה יהיה בדרך של פיצוי כספי מוסכם עבור טיפול סיעודי בבית המבוטח או בדרך של מתן שירות בפועל על ידי חברת הביטוח, על פי תנאי הפוליסה.

כאשר עומדת למבוטח האופציה לבחור בין פיצוי כספי עבור טיפול סיעודי או טיפול סיעודי מטעם חברת הביטוח, חברת הביטוח תעניק למבוטח את הזכות לבחור אחד מהשניים בכל עת, גם לאחר תחילת התגמול לפי בחירתו.

מתי חברת הביטוח מתחילה לשלם את תגמולי הסיעוד?

חברת הביטוח תחל לשלם תגמול ביטוח חודשי לאחר תקופת ההמתנה הקבועה בפוליסה, כל אחד בהתאם לפוליסה שרכש.

מהי תקופת המתנה?

תקופת ההמתנה היא התקופה מהרגע שהמבוטח הפך לסיעודי ועד המועד שבו הוא זכאי לקבל את התגמול החודשי. תקופת ההמתנה מתחילה להימנות החל מהמועד של מקרה הביטוח. אולם במידה והמבוטח החלים מהמצב המזכה בתגמולי ביטוח, או שקרה מקרה ביטוח נוסף והמבוטח לא מימש את כל זכויותיו לקבלת תגמול חודשי, תקופת ההמתנה תתחיל להיספר מחדש. עם זאת, חברת הביטוח רשאית לקבוע פרק זמן שבמסגרתו תקופת ההמתנה לא תימנה מחדש, במקרה בו המבוטח החלים.

האם במקרה סיעודי צריך להמשיך ולשלם פרמיה חודשית?

במידה ולאדם קרה מקרה הביטוח והוא הפך לסיעודי, כל עוד הוא במצב סעודי, הוא לא צריך להמשיך ולשלם פרמיה חודשית לחברת הביטוח.

האיסור החל על חברת הביטוח בעת מכירת ביטוח סיעוד או בעת ביטולו

כאשר חברת הביטוח מוכרת ביטוח סיעודי, היא אינה יכולה להתנות את ההצטרפות לפוליסת הסיעוד ברכישת כיסוי ביטוחי אחר, שירות או מוצר נוסף של חברת הביטוח.

כמו כן, כאשר מבוטח מעוניין לבטל את פוליסת הסיעוד שלו, חברת הביטוח אינה יכולה להתנות את ביטול הביטוח בביטול של כיסוי ביטוחי אחר, מוצר אחר או שירות כלשהו של חברת הביטוח.

איזה מידע ניתן למבוטח בעת רכישת הפוליסה ? ואיזה מידע יכול המבוטח לדרוש בעת מקרה הביטוח?

על חברת הביטוח חלה החובה להציג בפני המבוטח את כל פרטי הפוליסה בעת רכישת הפוליסה ובעת מקרה הביטוח, ובין היתר, את הפרטים הבאים:

- את לוח הפרמיות לפי גילו ומינו של המבוטח, לפי מועדי שינוי גיל בהתאם לתכנית הפרמיה; מהן התוספות וההנחות שיכולות להינתן למבוטח והסבר לגבי אופן החישוב של הפרמיה האישית שלו עם דוגמה מספרית לכך.

- פירוט הכללים לקביעת זכאות לקבלת גמלת הסיעוד והמבחנים להגדרת מיהו אדם סיעודי כפי שפירטנו לעיל.

- טופס הגשת תביעה לקבלת גמלת סיעוד ומהם הכללים בכדי לקבל את גמלת הסיעוד.

- תוכניות שונות לביטוח סיעודי הכוללות מדריך לקונה ביטוח סיעודי שנמצא באתר המפקח על הביטוח.

- על חברת הביטוח להמציא למבוטח לפי בקשתו את המדריך לקונה שנמצא באתר של המפקח על הביטוח.

- על חברת הביטוח להציג באתר האינטרנט שלה את כל הטפסים, הכללים והמבחנים הרלוונטיים לביטוח הסיעודי.

כאמור, פירטנו כאן רשימה חלקית של הפרטים שחברת הביטוח צריכה לחשוף בפני המבוטח כאשר הוא רוכש את הפוליסה וכאשר הוא מעוניין להגיש תביעה לגמלת סיעוד. לכן, בעת רכישת פוליסת ביטוח סיעוד, יש לבקש מחברת הביטוח פירוט מקיף לגבי הפוליסה ותנאיה, בכדי שתדעו היטב מה מגיע לכם ברגע האמת.

בנוסף לכך, במידה וקרה לכם מקרה הביטוח והפכתם לסיעודיים, דעו כי באפשרותכם לדרוש את כל המידע לגבי הפוליסה שלכם, אף אם חברת הביטוח מסרבת לכך.

איך מגישים תביעת סיעוד לחברת הביטוח?

כפי שאמרנו לעיל, חלה חובה על חברת הביטוח להעביר למבוטח את כל המידע הרלוונטי כאשר הוא מגיש תביעה. לכן בכדי להגיש את התביעה, יש למלא טופס תביעה, כל מבוטח בהתאם לטופס המצוי באתר חברת הביטוח שלו, ואליה לצרף את כל הטפסים הרלוונטיים, כמפורט בפוליסה ובאתר החברה.

יש לצרף את כל המסמכים המעידים על מצבכם הבריאותי, כגון מסמכים רפואיים, חוות דעת מקצועיות, קבלות על טיפולים רפואיים וכו'.

חשוב לעיין היטב ולבדוק מהן דרישות הפוליסה בעת הגשת התביעה, ואף לוודא זאת מול חברת הביטוח בכדי להבטיח כי בקשתכם תוגש כנדרש. זאת מאחר וכל חוסר של מסמך או פרט מסוים עלולים לעכב את הליך התביעה.

לאחר הגשת התביעה, מומלץ לוודא טלפונית שחברת הביטוח אכן קיבלה את תביעתכם, וכן מומלץ לתעד את אישור הקבלה לצורך הוכחה.

מה קורה לאחר הגשת תביעת הסיעוד?

לאחר הגשתה, חברת הביטוח תבדוק את התביעה וכל המסמכים שצורפו אליה, על מנת לבחון את הזכאות שלכם לתגמולי הסיעוד.

בנוסף לכך, חברת הביטוח עשויה לדרוש שהמבוטח ייבדק על ידי רופא מטעמה בדיקה גופנית, בכדי לוודא שהוא אכן עומד במבחני הסיעוד. סמכותו של הרופא מטעם חברת הביטוח היא לבדוק את המבוטח וכל מסמכיו הרפואיים ולתת חוות דעת מטעמו לגבי מצבו הרפואי.

איך מתבצעת הבדיקה הרפואית מטעם הרופא של חברת הביטוח?

ברוב המקרים, חברות הביטוח שולחות רופאים מטעמן שיבדקו את המבוטחים. לכן, חשוב להיערך לבדיקה רפואית שכזו. לעיתים הבדיקה עשויה להיות מקיפה ביותר ולכלול בדיקה גופנית לפי מבחן ADL ובחינת יכולותיו הפיזיות של המבוטח לפי 6 מבחני הסיעוד, תוך בדיקה גופנית של כל חלקי הגוף - החל מחלקי הגוף התחתון עד חלקי הגוף העליון.

לדוגמה: בדיקות מקיפות של הרגליים, כפות הרגליים, אגן, בטן, גב, ידיים, כפות הידיים, צוואר וכו'.

לעומת זאת, יכול להיות מצב בו הרופא מגיע לבית המבוטח, שואל אותו מספר שאלות לגבי מצבו הבריאותי ועורך לו בדיקה רפואית שטחית בלבד.

מה ניתן לעשות אם הרופא מטעם חברת הביטוח טען שלא מדובר במצב סיעודי?

במקרה כזה אפשר להיעזר בעורך דין לתביעת ביטוח סיעוד ולקבל חוות דעת רפואית נוספת ומקצועית בהתאם למצבו הרפואי של המבוטח.

חשוב להבין כי לעיתים, יכול להיווצר קונפליקט בין חברת הביטוח למבוטח, לכן מומלץ שלא לוותר ולפנות, כאמור, לחוות דעת רפואית נוספת על ידי עורך מקצועי לתביעת סיעוד.

במידה וישנם הבדלים בין שתי חוות הדעת, ובמידה והן נערכו אחת אחרי השנייה תוך פרק זמן קצר ללא שינוי בנסיבות, הדבר יכול להעניק לכם יתרון משמעותי במסגרת התביעה המשפטית מול חברת הביטוח.

מהן טענות הדחיה האפשריות של חברת הביטוח?

טענות הדחיה של חברת הביטוח עשויות רבות ומגוונות וצריך לדעת כיצד להתמודד איתן.

דוגמאות נפוצות לטענות דחיה הן:

אי עמידה בתנאי הביטוח - חברת הביטוח יכולה לטעון שהמבוטח אינו במצב סיעודי, כיוון שהוא אינו עונה על מספר התנאים הנדרש בכדי לקבל גמלת סיעוד, זאת למרות שבפועל, להבנתו, הוא עונה על ההגדרה של מצב סיעודי. טענה כזו יכולה להיטען בחוות הדעת הרפואית של הרופא מטעם חברת הביטוח כפי שהסברנו לעיל וניתן להתמודד איתה, כאמור, על ידי חוות דעת רפואית נוספת מטעם המבוטח.

התיישנות - חברת הביטוח יכולה לטעון שהמבוטח השתהה בהגשת התביעה באופן שגרם להתיישנות התביעה ומשכך, אין הוא זכאי לכל התגמולים המגיעים לו.

כיצד ניתן להתמודד עם טענת ההתיישנות?

יש לבדוק במסמכים הרפואיים ובפוליסת הביטוח מתי החל מקרה הביטוח וכך לבחון האם באמת תקופת ההתיישנות חלפה או אם לאו. כמו כן, ניתן להתמודד עם טענה זו במידה והמבוטח לא ידע שהוא במצב סיעודי המזכה אותו בתגמולים ולכן לא הגיש תביעה.

טענה של אי גילוי - חברת הביטוח עשויה לדחות את התביעה בטענה כי המבוטח הסתיר מידע רפואי או שהוא מסר מידע רפואי חלקי, ולא הצהיר בפני חברת הביטוח אודות מצבו הבריאותי האמיתי. וכך חברת הביטוח יכולה לטעון כי היא דוחה את התביעה בגלל אי הגילוי, שכן אם הייתה מודעת לאותו הפרט שהוסתר על ידי המבוטח, אז לא היתה מסכימה לבטח את אותו מבוטח או שהייתה מבטחת אותו בפרמיה חודשית גבוהה מאוד.

איך ניתן להתמודד עם הטענה זאת?

על המבוטח לבדוק איזה מידע חברת הביטוח טוענת שהוסתר או נמסר חלקית, מה הקשר של המידע הזה למצב הסיעודי ואף לבדוק את השאלה שנשאלה ובעקבותיה נמסר המידע.

במידה וחברת הביטוח שאלה שאלה באופן חסר או לקוי, בתי המשפט לא יקבלו את טענת "אי הגילוי" או טענת "הסתרת מידע". זאת מאחר והמבוטח ענה על השאלה כפי שנדרש ממנו, ואם חברת הביטוח טוענת כי מדובר בתשובה חסרה, הרי שהיא יכלה לנסח את השאלה באופן יותר ספציפי.

לכן, כאשר רוכשים ביטוח סיעוד, חשוב לבקש מחברת הביטוח את טופס הצעת הביטוח, השאלון הרפואי ואף לתעד את השיחות שנעשו מול חברת הביטוח. כל זאת בכדי שבמידה ונזדקק לכך נוכל לבחון מאוחר יותר מהי הסיבה האמיתית לאי גילוי המידע של המבוטח והאם באמת מדובר במצב של אי גילוי.

מלבד טענות אלו, חברות הביטוח יכולות להעלות טענות שונות אשר דוחות את התביעה, וכך יכול להיווצר מצב ובו המבוטחים לא תמיד יודעים כיצד להתמודד עם טענות אלו ואינם יודעים מה עליהם לעשות בכדי לקבל את הפיצוי.

לכן, על מנת לצלוח את התביעה ולשלול את האופציה של דחייתה בטענות כאלו ואחרות, ניתן להיעזר בעורך דין לתביעת סיעוד מומחה בתביעות ביטוח סיעוד, אשר יוכל לסייע לכם לקבל את תגמולי הסיעוד המגיעים לכם על פי הדין.

ערעור או תביעה לבית המשפט?

במידה וחברת הביטוח דחתה את תביעתכם, עומדות בפניכם 2 אופציות: האחת היא להגיש ערעור לחברת הביטוח; והשנייה, להגיש תביעה לבית המשפט כנגד חברת הביטוח.

יש לדעת כי במידה וחברת הביטוח דחתה את תביעתכם, יש סיכוי גדול שהיא תדחה גם את הערעור.

אך עם זאת, במידה ונעזרתם בעזרה מקצועית בשלב הערעור, יכול להיות שחברת הביטוח אכן תקבל את הערעור ותשלם לכם את הפיצוי שדרשתם בשלב התביעה.

מלבד הערעור, ניתן גם להגיש תביעה חדשה לבית המשפט כנגד חברת הביטוח. כאשר מגישים תביעה לבית המשפט, ההליך יהיה שונה מהגשת התביעה לחברת הביטוח, ובית המשפט, כגוף ניטרלי, יכריע האם עליכם לקבל את הפיצויים או אם לאו.

מדוע לפעמים עדיף לפנות לבית המשפט ולא לערער לחברת הביטוח?

לעיתים, יכול להיות יתרון בפניה לבית המשפט ישר לאחר שחברת הביטוח דחתה את תביעתכם. הסיבה לכך היא שעל פי פסיקת בית המשפט, כאשר חברת ביטוח דוחה תביעה של מבוטח, היא צריכה לעשות זאת באופן מנומק ובכתב. כלומר, עליה לפרט את טענות הדחיה שלה במכתב הדחיה ומעבר לטענות אלו, היא לא יכולה לטעון טענות נוספות.

כך יוצא, שאם מגישים תביעה לבית המשפט, חברת הביטוח תהיה מנועה מלטעון טענות נוספות מעבר לאלו שטענה במכתב הדחיה. אם מצאתם שטענות התביעה אינן בהתאם להוראות החוק והפסיקה או שמדובר בטענות דחיה לא נכונות מבחינתכם, תוכלו להתמודד איתן ולהעלות את הסיכוי שבית המשפט יפסוק לטובתכם.

במידה ונעזרתם בעורך דין מומחה לתביעות סיעוד אשר התמודד עם טענות הדחיה של חברת הביטוח בבית המשפט, סיכוייכם לקבל את המגיע לכם על פי הפוליסה גדלים.

עם זאת חשוב לדעת, כי במידה ובחרתם להגיש ערעור לחברת הביטוח, עומדת לה האופציה לטעון טענות דחיה נוספות, מלבד אלו שנכתבו בכתב הדחיה, מה שיקשה על ההליך מאוחר יותר, במידה והערעור ידחה ותבחרו ללכת לבית המשפט.

מה חשוב לדעת לפני הגשת תביעת סיעוד?

לפני שמגישים תביעת סיעוד חשוב לזכור כמה דברים , שיעזרו לכם מאוד בהמשך הדרך:

שמירת כל המסמכים הרפואיים - יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים וחוות הדעת המעידות על מצבכם הסיעודי. התביעה מתבססת על מסמכים אלו וסביר להניח שתדרשו להגיש אותם לחברת הביטוח להוכחת התביעה. כל חוסר של מסמך יכול לגרום לעיכוב ההליך ואף לשלילת זכויות.

שמירת קבלות - יש לשמור ולתעד את כל הקבלות שניתנו לכם בעבור הטיפולים והשירותים הסיעודיים שקיבלתם ושילמתם עליהם. מלבד ההחזרים שניתן לקבל מחברת הביטוח, קבלות אלו מעידות על מצבכם הסיעודי והזדקקותכם לסיוע.

מענה על שאלון רפואי בעת הצטרפות לפוליסת סיעוד - כאשר מצטרפים לביטוח סיעוד נדרש לענות על שאלון רפואי. חשוב לשים לב שעונים נכון על השאלון ולא מחסירים מידע משמעותי שכן חברת הביטוח יכול לטעון מאוחר יותר טענת "אי גילוי" - כלומר, המבוטח לא הצהיר על כל הבעיות הרפואיות שלו ולא היה גלוי מספיק ולכן היא דוחה את תביעתו, כפי שפירטנו לעיל. חשוב להבין כי חברת הביטוח לא בודקת אם החסרתם פרטים או אם לאו לאחר מילוי שאלון הבריאות או בכל חודש כאשר אתם משלמים את הפרמיה החודשית, אלא רק כאשר מתרחש מקרה הביטוח ואתם זקוקים לתגמולי הביטוח באופן דחוף.

לכן, חשוב לענות על השאלון באופן מושכל.

מה עושים כאשר השאלון או שאלה מהשאלון הרפואי לא ברורים?

במידה והשאלון אינו ברור או ששאלות מתוכו לא ברורות ואינכם יודעים כיצד לענות עליהן, אפשר לברר מול חברת הביטוח מה בדיוק היא מעוניינת לדעת. כמו כן, ניתן להסתייע בעזרה מקצועית של עורך דין לתביעות סיעוד שיסביר לכם כיצד ניתן לענות על השאלון הרפואי, כולל אילו פרטים הם קריטיים ומשמעותיים הדורשים פירוט רחב ואילו לא.

למה חשוב להיעזר בעורך דין לתביעת סיעוד?

לדברי עו"ד אייל פייפר מבעלי משרד עו"ד פייפר-כהן, המתמחה בתביעות סיעוד: "לפי כל האמור לעיל, חברת הביטוח עשויה שלא לראות עין בעין עם המבוטח את הזדקקותו וזכאותו לביטוח סיעודי". לכן, טרם הגשת תביעת הסיעוד לחברת הביטוח תוכלו לפנות לעורך דין לתביעות סיעוד. עורך דין שכזה יכול לבדוק את תנאי הפוליסה, את היקף הכיסוי והפיצוי המגיע לכם בהתאם למצבכם הרפואי, להפנות לחוות דעת רפואית במקרה הצורך ועוד.

במידה ניסיתם להתמודד לבד עם התביעה אולם חברת הביטוח דחתה אותה, ניתן להיעזר בעורך דין אשר ידריך אתכם לגבי הצעדים הבאים שלכם והאם כדי לכם לפנות לחברת הביטוח בדרך של ערעור או להגיש תביעה לבית המשפט.

היעזרות בעורך דין לתביעות סיעוד מומחה בתביעות ביטוח סיעוד, אשר יודע כיצד לפעול מול חברות הביטוח ויודע כיצד להתמודד עם טענות דחיה האפשריות, עשויה להבטיח לכם שתעברו את ההליך בקלות והצלחה, בדרך המהירה ביותר ולהביא לכך שתקבלו את הפיצוי המקסימלי המגיע לכם.

* אין בכל האמור כדי להוות יעוץ משפטי, ביטוחי או יעוץ אחר. על הקורא לפנות לקבלת יעוץ פרטני לגורמי מקצוע בהתאם לשיקול דעתו ובהתחשב בנתונים הספציפיים הקשורים לעניינו.

למשרד עורכי דין פייפר-כהן הקליקו כאן>>