בורסות עולם | סיקור שוטף

היפוך מגמה: וול סטריט נצבעה אדום בצל הודעתו של טראמפ כי יקיים מחר מסיבת עיתונאים בנוגע לסין

הנשיא טראמפ צפוי לחתום על צו נשיאותי שיפגע בהגנות על הרשות החברתיות • מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו הודיע אמש בקונגרס כי הונג קונג אינה אוטונומית מסין • קצב הגשת התביעות החדשות ירד בהשוואה לשבועות הקודמים, ונרשמה ירידה של כ-4 מיליון תביעות מאז פרוץ מגפת הקורונה

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

היפוך מגמה בוול סטריט: המדדים העיקריים נצבעו אדום לאחר יום מסחר שהתאפיין בעליות שהגיעו בשיאן לעלייה של כ-1% במדד הנאסד"ק, זאת בעקבות הודעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי יקיים מחר מסיבת עיתונאים בנוגע לסין וליחסים בין שתי המעצמות.

ההודעה הגיעה על רקע אישור חוק הביטחון של הונג קונג בפרלמנט הסיני.
אמש דיווח מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו לקונגרס כי הונג אינה אוטונומית מסין יותר. מהלך זה יכול לסכן את יחסי הסחר החיוביים בין ארה"ב לאזור הגיאוגרפי המיוחד בשליטת סין, מאחר שכעת מצופה מהממשל האמריקאי לנהוג בהונג קונג כפי שהוא נוהג בסין.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב -175 נקודות, או 0.7%. מדד ה-S&P 500 נחלש ב -0.4% והנאסד"ק ירד ב -0.6%. 

21:30

מדד הדאו ג'ונס עולה ב-160 נקודות ביום השלישי ברציפות של עליות. ה-S&P 500 והנאסד"ק רשמו עליות של כ-1%,  בטרם החלו לרדת מעט. בשעה זו עולה הנאסד"ק ב-0.7&, ה-S&P 500 עולה בכ-0.8%.

אפל עולה בשעה זו בכ-1.3%. טוויטר יורדת בכ-2.4% בצל איומי הנשיא דונלד טראמפ לסגור את טוויטר לאחר שהאחרונה הודיעה לנשיא כי הפעילה בדיקת עובדות על חלק מציוציו. 

19:40

מתחדדות העליות בבורסות ארה"ב: כך, מדד הדאו ג'ונס עולה ב-135 נקודות, או 0.5%, ורושם שלושה ימים של עליות. מדד S&P 500 עלה ב-0.7%, הנאסד"ק עולה ב-0.8%.

מניית HP צונחת ביותר מ -11% לאחר שדיווחה על הכנסות נמוכות מהצפוי ברבעון השני. מכירות החברה עומדות על סך של 12.47 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שהאנליסטים צפו ל-12.93 מיליארד דולר.

מניית הקמעונאית Dollar Tree מזנקת ב-11%, בעקבות הרווחים עליהם דיווחה במהלך תקופת הקורונה. החברה היכתה את תחזיות האנליסטים, ודיווחה על רווח של 1.04 דולר למניה, והכנסות של 6.29 מיליארד דולר.

מניית Abercrombie & Fitch צונחת ביותר מ-5% על רקע תוצאות רבעוניות מאכזבות. החברה דיווחה על הפסד של 3.29 דולר למניה, ועל הכנסות של 485 מיליון דולר.

טוויטר איבדה גובה ויורדת בכ-2.6% בצל איומי הנשיא דונלד טראמפ לסגור את טוויטר לאחר שהאחרונה הודיעה לנשיא כי הפעילה בדיקת עובדות על חלק מציוציו. 

17:45

עליות קלות בבורסות וול סטריט לאחר נתוני האבטלה, שעדיין לא חזקים אולם לאור הירידה המתמדת במספרם נותנים זריקת עידוד לשווקים, בתקווה כי הגרוע עבר וכי השפעות מגפת הקורונה מתחילות להתאושש.

מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-110 נקודות, או 0.4%. מדד S&P 500 עולה גם הוא ב-0.4% והנאסד"ק הוסיף לערכו 0.3%.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו במגמה מעורבת. הדאו רושם עליות קלות, לאחר נעילה ירוקה אמש - ביום השלישי ברציפות - עם עליות שהתחזקו לקראת הסגירה. מדד הנאסד"ק קפץ ב-0.8%, ה-S&P 500 זינק ב-1.45% ומדד דאו ג'ונס הוסיף יותר מ-500 נקודות, או 2.2% לערכו.

פורסם נתון התביעות לדמי אבטלה, לפיו בשבוע שעבר עלה מספר התביעות ב-2.1 מיליון, יותר מההערכות המוקדמות. קצב הגשת התביעות החדשות ירד בהשוואה לשבועות הקודמים, ונרשמה ירידה של כ-4 מיליון תביעות מאז פרוץ מגפת הקורונה.

מנכ"ל בנק אוף אמריקה, בריאן מוינהאן, אמר ל-CNBC כי "הכלכלה האמריקאית יוצאת מהבור".

מניות החברות שנסקו מעלה בזמן הקורונה רושמות ירידות. כך, מניית זום יורדת בכ-1.8%, Shopify יורדת ב-1.1% ואמזון מאבדת 0.9%.

מניותיהן של ולס פארגו וג'יי.פי.מורגן מתרוממות. 

באירופה, מתחזקות העליות. בורסת איטליה עולה בכ-2%, בורסות לונדון ופריז עולות בכ-1%, בורסת גרמניה רושמת עליות של כ-0.5%.

14:08

החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט עולים בשעה זו, למרות המתיחות המחודשת בין ארה"ב לסין. החוזה על הדאו ג'ונס מזנק בכ-100 נקודות, גם החוזה על S&P 500 עולה ואילו החוזה על הנאסד"ק מאוזן.

נזכיר כי אתמול בלילה המדדים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים ומניות התעופה והבנקים עלו.

12:05

המדדים באירופה מוסיפים לעלות בשעה זו, הקאק והדאקס עולים ב-0.7% והפוטסי הבריטי מוסיף 0.63% לערכו. מדד סטוקס 600 עולה ב-0.7%%. המשקיעים מגיבים לתוכניות קרן החילוץ של הנציבות האירופית. הנציבות מתכננת להזרים לגוש האירו 750 מיליארד אירו, בעוד האיזור מתמודד עם המשבר הכלכלי הגדול ביותר מאז שנות ה-30 של המאה העשרים.

מגזר התיירות והנופש האירופי מזנק בכ-1.5% לאור תחילת חזרה לשגרה הדרגתית בקרב מדינות האיחוד.

מניית רשת הקולנועים הבריטית Cineworld טסה 23% לאחר שהרשת קיבלה תזרים מזומנים מהלווים לקראת פתיחה מחודשת של הקולנועים בבריטניה שמתוכננת ליולי.

מניית חברת המשרדים מלוקסמבורג IWG קופצת ב-8% אחרי שהחברה הציעה חלק ממניותיה למכירה לציבור.

חברת המחזור הנורבגית טומרה סיסטמס נופלת ב-6.8%, חברת רכבי היוקרה הבריטית רולס-רויס מאבדת 6.7% מערכה.

10:30

נעילה שלילית בהונג קונג על רקע אישור חוק הביטחון של הונג קונג בפרלמנט הסיני, ההנג סנג איבד 0.8% מערכו.

10:15

פתיחה חיובית בבורסות אירופה, הפוטסי בבריטניה מטפס ב-0.9%, הקאק הצרפתי עולה ב-0.76% והדאקס בגרמניה מוסיף 0.63% לערכו. סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-0.4%.

10:00

מרבית מדדי אסיה ננעלו במגמה מעורבת, הניקיי היפני זינק ב-2.3%, מדד שנחאי עלה ב-0.3% ואילו הקוספי בדרום קוריאה איבד 0.1% מערכו.

07:50

המסחר בבורסות אסיה ואוסטרליה מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד ההנג סנג בהונג קונג צולל ב-1.8%, מדד שנחאי הסיני יורד ב-0.35% ואילו הניקיי ביפן מזנק ב-1.2% והבורסה באוסטרליה מטפסת ב-1.23%.

מתחי הסחר המחודשים בין סין לארה"ב מובילים את הסנטימנט השלילי במדדים בשעות אלו. אמש (ד') מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו, דיווח לקונגרס כי הונג אינה אוטונומית מסין יותר. מהלך זה יכול לסכן את יחסי הסחר החיוביים בין ארה"ב לאזור הגיאוגרפי המיוחד בשליטת סין, מאחר שכעת מצופה מהממשל האמריקאי לנהוג בהונג קונג כפי שהוא נוהג בסין.

הקונגרס האמריקאי גם פרסם הודעת גינוי רשמית בנוגע ליחסה של סין למוסלמים החיים בשטחה, הכולל מאסר ועינויים.

מחירי הנפט יורדים, חבית מסוג ברנט ב-3.08% ל-33.67 דולר לחבית, וחבית מסוג קרוד ב-4.33% ל-31.39 דולר לחבית.

מניית ענקית האינטרנט הסינית טנסנט יורדת ב-3.24% בבורסה בהונג קונג. מניית פאסט ריטיילינג ביפן  עולה ב-2.54%.

אתמול בלילה החזרה לשגרה לאחר התפרצות הקורונה הובילה את הסנטימנט החיובי במסחר בוול סטריט, הוא ננעל בירוק ביום השלישי ברציפות, עם עליות שהתחזקו לקראת הסגירה. מדד הנאסד"ק קפץ ב-0.8%, ה-S&P 500 זינק ב-1.45% ומדד דאו ג'ונס הוסיף יותר מ-500 נקודות, או 2.2% לערכו.

מניותיהן של חברות שנהנו מתקופת הסגר, כמו זום ונטפליקס, ירדו, ומנגד מניות הבנקים והתעופה עלו. מניותיהן של הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר איבדו גובה בצל איומי הנשיא דונלד טראמפ לסגור את טוויטר לאחר שהאחרונה הודיעה לנשיא כי הפעילה בדיקת עובדות על חלק מציוציו.