טוויטר משיבה מלחמה: חסמה את האפשרות לשתף ציוץ של טראמפ "שמאדיר אלימות"

בעקבות מצב החירום שהוכרז במיניאפוליס, צייץ טראמפ בטוויטר את נקודת מבטו על המצב, שהסתיימה במילים "הירי מתחיל". הרשת החברתית חסמה את הציוץ, פחות מיממה לאחר שטראמפ חתם על צו נשיאותי נגד הרשתות החברתיות

טוויטר / צילום: שאטרסטוק
טוויטר / צילום: שאטרסטוק

ארצות הברית סוערת בימים האחרונים בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, אפרו אמריקאי שנעצר על ידי המשטרה במיניאפוליס. פלויד מת כתוצאה ישירה מכך שאחד השוטרים לחץ את צווארו על המדרכה במשך כמה דקות עם הברך בעוד הוא ספק צועק, ספק מחרחר שהוא אינו מצליח לנשום. וידאו של האירוע המזעזע הפך ויראלי ברשתות ובאמצעי המדיה המסורתיים, וארבעת השוטרים שלקחו חלק במעצר פוטרו.

בעקבות האירוע נפוצו עוד סרטונים של התעללות משטרתית נגד אפרו אמריקאים בארצות הברית, ורבים יצאו להפגין ברחובות נגד האלימות המשטרתית והגזענות. סרטון נוסף שפורסם ממצלמת האבטחה של אחד העסקים הסמוכים למקום מעצרו של פלויד הראה בבירור כי הוא שיתף פעולה עם השוטרים ולא התנגד למעצר - דבר שליבה עוד יותר את המהומות בעיר.

ההפגנות הפכו אלימות יותר ויותר, ובמהלך הלילה הוכרז מצב חירום במיניאפוליס. לאחר שצעיר שחור נורה למוות באחת ההפגנות בהן השתתפו אלפים, המשמר הלאומי נקרא לעזור בפיזורן. בתוך האירועים גם הוצתה תחנת המשטרה במדינה.

בד בבד, הרשת החברתית טוויטר סימנה השבוע שני ציוצים של הנשיא דונלד טראמפ כ"פייק ניוז". בתגובה מיהר טראמפ לחתום על צו נשיאותי שפוגע בהגנות החופש מהן נהנות הרשתות החברתיות.

בטוויטר לא מצמצו, והבוקר חסמו את האפשרות לשתף (ריטוויט) או לעשות לייק לציוץ נוסף של טראמפ, בטענה שהוא מפר את כללי הרשת החברתית בנושא "האדרת האלימות". הציוץ מוסתר, וניתן לראות אותו רק אם לוחצים עליו במיוחד אחרי שקוראים שהציוץ מפר את הכללים של טוויטר.

בציוץ התייחס טראמפ למהומות. "אני לא יכול לעמוד מהצד ולראות את מה שקורה לעיר האמריקאית הנהדרת, מיניאפוליס. חוסר מנהיגות מוחלט. או שראש העיר השמאלני הרדיקלי החלש מאוד הזה, ג'ייקוב פריי, יתארגן על עצמו ויחזיר את העיר לשליטה, או שאשלח את המשמר הלאומי ואעשה את העבודה כמו שצריך...", כתב בציוץ הראשון.

הציוץ של טראמפ / צילום: צילום מסך, גלובס
 הציוץ של טראמפ / צילום: צילום מסך, גלובס

בציוץ השני, שנחסם על ידי טוויטר, הוסיף: "הבריונים (THUGS) האלה מכפישים את זכרו של ג'ורג' פלויד, ולא אתן לזה לקרות. דיברתי עם המושל טים וואלס ואמרתי לו שהצבא איתו לאורך כל הדרך. בכל קושי שיהיה אנחנו נשיג שליטה, אך כאשר הביזה מתחילה הירי מתחיל. תודה!".

בטוויטר כאמור חסמו את הציוץ בגלל צמד המלים "הירי מתחיל" שלדבריהם מעודד ירי על מפגינים במינסוטה.

טוויטר הסירה את הציוץ של טראמפ / צילום: צילום מסך
 טוויטר הסירה את הציוץ של טראמפ / צילום: צילום מסך

בתגובה לציוצים של הנשיא, תקף ראש עיריית מיניאפוליס את טראמפ בחזרה ואמר כי ״חולשה היא לא סירוב לקבל אחריות על המעשים שלך. חולשה היא להצביע על מישהו אחר בזמן משבר. דונלד טראמפ לא יודע כלום על החוזק של תושבי מינאפוליס. אנחנו חזקים כמו הגיהנום. האם זו תקופה קשה? כן, אבל אתם יכולים להיות בטוחים שאנחנו נתגבר עליה״.