מדוע אמר בר סימן טוב כי החלפת מסכות היא "חסרת משמעות"?

במסיבת עיתונאים שנערכה אמש, צולם מנכ"ל משרד הבריאות היוצא אומר: "אני מקווה שלא התבלבלנו במסכות", ומפטיר "ממילא זה חסר משמעות" • משרד הבריאות: "בר סימן טוב התכוון בבדיחות הדעת כי אם המסכות התבלבלו בינו לבין סיגל או איתמר זה חסר משמעות כי הם נמצאים כל הזמן יחד"

אנשי משרד הבריאות / צילום: משרד הבריאות
אנשי משרד הבריאות / צילום: משרד הבריאות

ברחבי הרשת הופץ היום סרטון המתעד את השניות האחרונות של מסיבת העיתונאים שערך אתמול משרד הבריאות, אחת ההופעות האחרונות של משה בר סימן טוב כמנכ"ל המשרד, ולצידו פרופ' איתמר גרוטו וד"ר סיגל סדצקי.

בר סימן טוב כבר קם ללכת, עטה את המסיכה על פי התקנות (לאחר שהסירו אותה כדי לדבר במהלך האירוע עצמו, בו נכחו צוות המשרד ועיתונאית), ואז אמר בבדיחות הדעת 'אני מקווה שלא התבלבלנו במסכות'. גרוטו ציין כי 'זה בסדר, אני שמתי לב', ובר סימן טוב השיב כי 'ממילא זה חסר משמעות'.

 

מסיבת העיתונאים הוקדשה לדיווח על עלייה במספר הנדבקים בקורונה, שנבעה בעיקר מהתפרצות בתיכון הגימנסיה בירושלים. המטרה הייתה להזהיר את הציבור כי החמרה נוספת במספר הנדבקים תוביל להחרפה חוזרת בתקנות לשליטה בקורונה. הציבור הוזהר כי כדי להימנע מכך יש לעמוד בשלושה כללים - מרחק, היגיינה ועטיית מסכות. אך האם ייתכן כי בר סימן טוב בעצמו חושב שהחלפת מסכות בין שני אנשים היא חסרת משמעות? אם כך, מה יכולה להיות עמדתו הכללית לגבי מסכות? הסרטון הופץ במטרה לומר - הוא אינו מאמין בהן. במקביל צולם בר סימן טוב במרחב הציבורי ללא מסיכה, וטען - הוא רק יצא מן הבית לכיוון הרכב, והמסיכה ממתינה לו שם. זה אינו מרחב ציבורי.

בתגובה לסרטון מסר היום משרד הבריאות ל"גלובס" כי: "בר סימן טוב התכוון בבדיחות הדעת כי אם המסכות התבלבלו בינו לבין סיגל או איתמר, זה חסר משמעות כי הם נמצאים כל הזמן יחד". כלומר, אין בכך כדי לומר כי המסכות הן חסרות משמעות באופן כללי.