איך מחברים את קטר ההייטק לקרונות? הצטרפו לשידור החי

למה בועת ההייטק לא נפרצת, מה מונע מחברות בתחומים מסורתיים לעבוד עם סטארט-אפים ואיך מכינים את כוח האדם למאה ה-21? • אימוץ טכנולוגיות: האתגרים הניהוליים

תוכנית עבודה / עיבוד: גלובס
תוכנית עבודה / עיבוד: גלובס

משבר הקורונה והסגר שנכפה על מדינות רבות בעולם הציף את הצורך של ארגונים באימוץ טכנולוגיות מתקדמות. לצד זאת, סטארט-אפים ישראלים רבים התקשו לבצע תהליכי מכירה בגלל המגבלה על טיסות. הדבר הוביל לדיון מחודש בשאלה למה תעשיית ההייטק לא מחוברת לתעשיות המסורתיות בישראל. הבוקר (ב'), בשעה 9:30, נקיים מפגש מיוחד בנושא במסגרת סדרת המפגשים תוכנית עבודה: ניהול וטכנולוגיה בעולם של ריחוק חברתי.

המפגש ייערך אונליין ויכלול שני דיונים: הראשון יעסוק באתגרים של התעשייה המסורתית ושל הסטארט-אפים. ננסה להבין מה התרומה לתעשייה המסורתית, מהן הבעיות באימוץ טכנולוגיות - האם מקורן בתעשייה המסורתית או בסטארט-אפים, ומה ניתן לעשות כדי לשפר את המצב. בפאנל הזה ישתתפו יריב לוטן, דירקטור פיתוח סקטורים בסטארט אפ ניישן סנטרל; לוטן לבקוביץ', משקיע מקרן ההון סיכון גרוב ונצ'רס; ומירב קינן, מנהלת איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים.

הדיון השני יעסוק בהכשרת כוח האדם למאה ה-21, ובשאלה האם הסוגיה הזאת מהווה חסם. נתמקד בשאלה איך מכשירים עובדים ומה האתגרים בעבורה חברות התעשייה המסורתית; האם הרגולציה תומכת באימוץ טכנולוגיות, האם הטמעת טכנולוגיה מאיימת על כוח העבודה האנושי, ואיך הקורונה משפיעה על כך. בדיון הזה ישתתפו ד"ר תומר סיימון, סמנכ"ל טכנולוגיות לאומיות במיקרוסופט ישראל; צורי דבוש, בעל שליטה ויו"ר קליל תעשיות; ודפנה אבירם ניצן, מנהלת התוכנית לממשל וכלכלה במכון הישראלי לדמוקרטיה.