וול סטריט ננעלה בעליות בהתעלם מגל המחאה בארה"ב: זום ניתרה לשיא, טסלה נהנתה מההצלחה של מאסק

סולאראדג' זינקה ביותר מ-6% לשיא ברמה של 150 דולר למניה • מניות התעופה יונייטד ואמריקן איירליינס קפצו בכ-5% • טסלה זינקה ב-7.5%, ביונד מיט ניתרה ב-8%

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות בהתעלם מגל המחאה האלים ששוטף את ארה"ב ולמרות מתיחות הסחר שבין סין לארה"ב. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.36%, מדד הנאסד"ק עלה ב-0.66% ומדד S&P 500 הוסיף 0.38% לערכו וננעל מעל ל-3,000 נקודות.

מניית גאפ  זינקה ביותר מ-11% על רקע המלצה של גולדמן זאקס. טריפ אדוויזר  בלטה גם היא בעליות חדות של 13%, טסלה זינקה ב-7.5% על רקע רוח גבית מהשיגור המוצלח לחלל של המייסד אלון מאסק.

מניות התיירות מריוט אינטרנשיונל  קפצה ב-7%, וקרניבל  עלתה בשיעור דומה. זום ניתרה בכ-13% לשיא לפני פרסום הדוחות מחר ועל רקע  חיזוק ההצפנה של השיחות בתשלום. 

אמריקן איירליינס גרופ  קפצה ביותר מ-5%, ומניית של יונייטד איירליינס הולדינגס  עלתה בשיעור דומה. ביונד מיט  עלתה ביותר מ-8% על רקע דריסת רגל בסין.

סולאראדג'  זינקה ביותר מ-6% לשיא ברמה של 150 דולר למניה, טבע  עלתה ביותר מ-4%.

21:30

המסחר בוול סטריט מתנהל בטריטוריה הירוקה על אף הפרעות שברחבי ארה"ב, כשברקע המתיחות בין ארה"ב לסין ממשיכה לתפוס כותרות. 

מדד הנאסד"ק מוסיף 0.6% לערכו, הדאו ג'ונס עולה ב-0.2% ומדד S&P 500 עולה ב-0.35%. עם זאת, מדד הפחד (VIX) מטפס גם הוא בכ-3.3%.

מנייתה של גיליאד סיינס  צונחת בצל הודעתה כי בניסוי שלב 3 בתרופה לטיפול בקורונה לא נמצא שיפור משמעותי בחולים. 

פייזר  צונחת לאחר שהפסיקה את הניסוי בשלב 3 בתרופה לטיפול בסרטן השד.

מנייתה של חברת התעופה אמריקן איירליינס גרופ  בולטת בעליות חדות לאחר ההתרסקות בצל משבר הקורונה. 

החוזים על הזהב ננעלו ללא שינוי מהותי. החוזים על הנפט מסוג קרוד ירדו ב-0.9% ל-35.1 דולרים לחבית, וזאת בצל מתיחות הסחר בין סין לארה"ב.

19:35

המסחר בוול סטריט עבר לעליות לאחר פתיחה הססנית. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.56%, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.3% ומדד S&P 500 עולה בשיעור דומה מעל לרמה של 3,000 נקודות.

מנייתה של זום וידאו קומיוניקיישנס  (סימול: ZM) מזנקת בכ-15% לשיא, וזאת לקראת פרסום הדוחות לרבעון הראשון בו החברה נהנתה מהייפ משמעותי בצל הסגר שנכפה בעולם בצל הקורונה.

מנייתה של אמריקן איירליינס  בולטת בזינוק של 6.85%, ביונד מיט  קופצת בכ-6% בהמשך להסכם הפצה בסין ברשתות פיצה האט, KFC וטאקו בל.

18:38

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות. הפוסטי הבריטי הוסיף 1.5% לערכו, הקאק הצרפתי טיפס בשיעור דומה. בגרמניה לא התקיים היום מסחר.

הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו ב-2.9% בחודש אפריל. מדובר בירידה נמוכה מהצפי של הכלכלנים בשוק שצפו ירידה חדה יותר של 6.8% בצל משבר הקורונה.

18:20

מנייתה של חברת התרופות פייזר  צונחת בכ-8% לאחר שהחברה הפסיקה את הניסוי בתרופה לטיפול בסרטן השד. הניסוי הופסק בשלב מתקדם (3) לאחר שהתפוגגה הציפייה להצגה של שיפור משמעותי .

17:07

הירידות שנרשמו בוול סטריט בפתיחה נמחקו למרות המשך הפרעות ברחבי ארה"ב ולמרות שסין לא תוכל לעמוד בשלב הראשון של הסכם הסחר.

מדד הייצור של ISM בארה"ב לחודש מאי שפורסם לפני דקות מסתבר כפחות גרוע מהצפוי, עם קריאה של 43.3 נקודות לעומת התחזיות לקריאה של 41.5 נקודות. קריאה של אומדן ההזמנות של מנהלי הרכש בסקטור היצרני, שמתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות הפעילות הכלכלית.

מנייתה של יצרנית התרופות גיליאד סיינס  מאבדת 4% לאחר שהחברה פרסמה את תוצאות הניסוי שלב 3 בתרופה לטיפול בקורונה, ולפיו נמצא שיפור מועט בקרב החולים אם כי לא מספק.

מנייתה של סולאראדג'  מזנקת לשיא כל הזמנים.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה בצל הדיווח לפיו סין לא תעמוד ביעד רכש הסויה מארה"ב ובכך היא לא צפויה לעמוד בשלב הראשון בהסכם הסחר. מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.6%, מדד S&P 500 משיל 0.3% ומדד הנאסד"ק יורד בשיעור דומה.

מנייתה של זום מזנקת בכ-5% לשיא לפני פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון מחר לאחר נעילת המסחר.

חברת התרופות אלי לילי החלה בניסוי לטיפול בקורונה באמצעות דם של נשאי הנגיף.

מורגן סטנלי העלה את מחיר היעד למניית אמזון  מ-2,600 דולר ל-2,800 דולר.

15:20

נמשכות העליות באירופה. בוול סטריט צפויה פתיחה מעורבת. הנפט נסחר במגמה מעורבת וחוזה מסוג ברנט רושם עלייה של כ-0.7% ל-38.1 דולר לחבית ומנגד חוזה מסוג WTI נסחר בירידה קלה. 

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של אי.בי.אי, מציין בסקירתו השבועית כי "המגמה החיובית בשווקים אינה נשענת על שיפור בסביבת המאקרו או בסקרי הציפיות. אלו ממשיכים לשקף צניחה בפעילות תוך ירידה בסביבת האינפלציה. בארה"ב, ההוצאה לצריכה הפרטית צנחה באפריל בשיעור חד של כ-13%, בעוד ההכנסה הפרטית זינקה בשיעור חד של כ-10%. זינוק זה שיקף את ההשפעה של תשלומי ההעברה תוכנית הסיוע הממשלתית, שכן ההכנסה משכר צנחה בחודשיים האחרונים בכ-11%. התפתחות זו מחדדת את חשיבות התמיכה הממשלתית, שכן סיוע זה אמור לפוג בסוף יולי, כך שבמידה ולא תינקט תוכנית נוספת, יוביל הדבר לצניחה בהכנסה הפרטית באוגוסט ואילך. הסמיכות של המשבר הנוכחי לבחירות עלול ליצור ערבוב של שיקולים פוליטיים שיציב קשיים בדרך להעברת תוכנית סיוע נוספת".

12:00

מגמה חיובית בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות, לאחר שסין הודיעה שלא תעמוד במכסת ייבוא הסויה מארה"ב עליה הוסכם במסגרת הסכם הסחר בין המדינות. 

הנפט נסחר ביציבות וחוזה ברנט עומד על מחיר של 37.90 דולר לחבית. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מתייחס בסקירת הנפט השבועית להמשך העלייה במחיר הנפט בשבוע החולף: " העלייה של מחיר הנפט התרחשה למרות עלייה במלאי הנפט בארה"ב, זאת על רקע המתיחות הגואה בין ארה"ב לבין סין, העשויה להקשות על התאוששות שוק הנפט, ועל רקע עליית המתחים בין ארה"ב ואיראן בעקבות הפרת הסנקציות שהוטלו על ונצואלה ומכירת נפט איראני לוונצואלה".

להערכת בפמן, " למרות החזרה לשגרה בחלק גדול מהמדינות והתאוששות הביקוש לנפט, הביקוש לנפט טרם הגיע לרמתו שלפני התפרצות וירוס הקורונה . בשנת 2019, צריכת הנפט העולמית הייתה כמעט 100 מיליון חביות ביום. הביקוש לנפט צפוי להישאר נמוך יחסית, זאת למרות שהביקוש למוצרי נפט החל לעלות מרמת השפל. להערכת ה- IEA (סוכנות האנרגיה הבינלאומית), הביקוש העולמי לנפט, גם לאחר שיתאושש, צפוי להישאר נמוך במהלך השנה לעומת הרמה שהייתה לפני התפרצות וירוס הקורונה".

10:10

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות של יותר מ-1% במדדי המניות המובילים, על רקע ירידה במפלס החששות מהסלמה במאבק בין ארה"ב לסין. 

הזהב ממשיך להתקדם ורושם עלייה קלה לרמה של 1,756 דולר לאונקיה. 

למרות המהומות הנמשכות ברחבי ארה"ב נרשמות עליות קלות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. 

07:00

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית, בהובלת בורסת הונג קונג שם מדד המניות המוביל מזנק ביותר מ-3%. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות. 

המהומות בארה"ב נמשכו גם הלילה, עם תהלוכות והפגנות אלימות בכמה ערים מרכזיות. 

הלשכה לסטטיסטיקה בסין דיווחה היום כי מדד מנהלי הרכש (PMI) לסקטור התעשייה בסין עמד במאי ברמה של 50.6 נקודות לעומת 50.8 נק' באפריל וצפי כלכלנים ל-51 נק'. 

חודש מאי החולף הטיב עם מדדי המניות בארה"ב למרות החשש מההשלכות של משבר הקורונה. מדד S&P 500 הוסיף 4.5% לערכו רק בחודש מאי (אם כי מתחילת השנה המדד רשם תשואה שלילית של 5.8%), ומדד הנאסד"ק קפץ בכ-6.75% במאי, ובכך סיכם עלייה של 6% מתחילת השנה. עם זאת, כלכלני סיטיגרופ מביעים ספקות לגבי המשך העליות.

"אנו בהחלט מרגישים שהשוק הקדים בהרבה את המציאות, התמחור לא יכול להיות טוב יותר בהרבה מכאן והלאה", אמר מנולו פלקו מבנק ההשקעות לפייננשל טיימס. "ככל שהרבעון השני יגיע ואנחנו מתחילים לראות את עוצמת הפגיעה, אנחנו חושבים שזה הולך להיות קשה הרבה יותר ממה שזה נראה כרגע".

הדברים הללו נאמרו בסוף השבוע החולף כאשר מדד המניות בוול סטריט השלימו מהלך עליות נאה במיוחד בסיכום חודשי כאילו במנותק מהנתונים מהכלכלה הריאלית. בהקשר זה נציין כי הנתונים הכלכליים המתפרסמים במדינות אסיה, שלא היו אפילו תחת סגר כללי, משקפים רמת פעילות נמוכה והתאוששות איטית. הייצור התעשייתי והמכירות הקמעונאיות ביפן ירדו בחודש אפריל בשיעור חד יותר מהציפיות ומהירידה במרץ. בדרום קוריאה הייצור התעשייתי ירד בחודש אפריל בשיעור נמוך מהתחזית זאת ללא סגר שנכפה על התושבים. ובארה"ב מספר דורשי העבודה נע סביב 21 מיליון איש.